Hallo dames en heren,
Sinds een paar maanden heb ik het volgende probleem, na het draaien aan de warm/koud draaiknop van m,n v40 Ph2 uit 2001 gebeurt er af en toe niets.
Dwz dan blijven de blaasunits of koude of warme lucht blazen.
Ik heb het gevoel dat de stelmotor slecht/langzaam of niet reageert.
Soms komt het voor dat door de middelste twee luchtroosters bij de ene koude en de andere warme lucht blaast.
Uiteindelijk wordt de temperatuur alsnog wel geregeld, maar dat duurt dan even....
Of kan het zijn dat de bedienings unit op het dashbord slecht functioneert?
Wie heeft er weet/ervaring met dit euvel?
het gaat om een model met alleen ac.
Fred Peters
Temperatuur regeling Ph2 hapert soms.
- fred peters
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:07
- Locatie: hardinxveld giessendam
V40 Ph2 2001 Dessert Wind Metallic--->V40 Ph3 2004 Metallic grijs
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02.03.2012 - 10:21
Hallo Fred,
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Phase II. Alleen het probleem met de middelste 2 roosters is mijn niet bekend. Die kunnen bij mij niet afzonderlijk verschillende temperaturen blazen.
Heb al van alles uit zitten zoeken. Bij het verdraaien van de de temperatuurregeling zie en hoor ik de stelmotor duidelijk op een neer gaan. Maar als het warm blijft, kijk ik dan nog eens en dan hoor hem dan wel, maar zie het heveltje niet bewegen. Mijn enige remedie op het moment is: Niet te extreem verstellen. Laat het staan tussen de 22 en 18 graden. Dat is precies in de goede zone voor mij. Ben totaal geen koudkleum, eerder te warm.
Hopelijk werkt het voor jou ook!
Groetjes,
Chang
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Phase II. Alleen het probleem met de middelste 2 roosters is mijn niet bekend. Die kunnen bij mij niet afzonderlijk verschillende temperaturen blazen.
Heb al van alles uit zitten zoeken. Bij het verdraaien van de de temperatuurregeling zie en hoor ik de stelmotor duidelijk op een neer gaan. Maar als het warm blijft, kijk ik dan nog eens en dan hoor hem dan wel, maar zie het heveltje niet bewegen. Mijn enige remedie op het moment is: Niet te extreem verstellen. Laat het staan tussen de 22 en 18 graden. Dat is precies in de goede zone voor mij. Ben totaal geen koudkleum, eerder te warm.

Hopelijk werkt het voor jou ook!
Groetjes,
Chang
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26.05.2012 - 09:39
- Locatie: Groningen
Ik heb denk ik een soortgelijk probleem.
Ventilatie doet het niet meer. Stellen van de temperatuur geeft wel reactie, Ook de plaats waar ik ventilatie wil hebben geeft reactie.
Na wat gemorrel onder het stuur heb ik de zekeringen gecheckt. Alles intact.
Heb het gevoel dat de aanjager kapot is. Kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden in de auto, en zo ja, is dit zelf te doen? Wat kost een nieuwe, en waar kan ik die halen? Ik ken wel wat onderdelensites, maar die leveren geen aanjager (als dit al het euvel is).
Groet,
Bart
Ventilatie doet het niet meer. Stellen van de temperatuur geeft wel reactie, Ook de plaats waar ik ventilatie wil hebben geeft reactie.
Na wat gemorrel onder het stuur heb ik de zekeringen gecheckt. Alles intact.
Heb het gevoel dat de aanjager kapot is. Kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden in de auto, en zo ja, is dit zelf te doen? Wat kost een nieuwe, en waar kan ik die halen? Ik ken wel wat onderdelensites, maar die leveren geen aanjager (als dit al het euvel is).
Groet,
Bart
- Robzor
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27.06.2011 - 22:20
- Locatie: Lieshout, Noord Brabant
Als je een probleem met de ventilatie hebt is het meestal een kapotte kachelweerstand. Ik heb het gehad en toen werkte er helemaal niks meer. Veel anderen melden dat is juist op 1 stand blijft staan of weer iets anders. In 95% van de gevallen is dit het probleem. Een nieuwe kost je ca 50 euro bij de dealer en hij is redelijk makkelijk zelf te vervangen.
Volvo V40 2.0T AUT 2003

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26.05.2012 - 09:39
- Locatie: Groningen
Beste Robzor,
Dank voor je reactie. Ik heb de ventilatieweerstand (onder stuurkolom) al gecheckt. Deze is nog heel. Als je aangeeft dat de kachelweerstand 50 euro kost, is dat dan zo'n grote die onder de motorkap te vinden zijn? Hoe kan ik aan die grotere (met zwarte kap) zekeringen zien of ze stuk zijn?
Groetjes,
Bart Jan
Dank voor je reactie. Ik heb de ventilatieweerstand (onder stuurkolom) al gecheckt. Deze is nog heel. Als je aangeeft dat de kachelweerstand 50 euro kost, is dat dan zo'n grote die onder de motorkap te vinden zijn? Hoe kan ik aan die grotere (met zwarte kap) zekeringen zien of ze stuk zijn?
Groetjes,
Bart Jan
- Robzor
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27.06.2011 - 22:20
- Locatie: Lieshout, Noord Brabant
Je zit verkeerd, de kachelweerstand vind je onder het dashboard kastje aan de bijrijders kant en ziet er zo uit:
http://www.nmgen.nl/volvoforum/part%2030864189.jpg
http://www.nmgen.nl/volvoforum/part%2030864189.jpg
Volvo V40 2.0T AUT 2003

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";
- Robzor
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27.06.2011 - 22:20
- Locatie: Lieshout, Noord Brabant
Dat weet ik niet. Bij mij was het een gok. Ik was in de ochtend uitgebreid wezen proefrijden en had geconstateerd dat alles goed was. Toen de koop gesloten en de wagen zonder garantie meegenomen. Op de terugweg was de temperatuur nogal hoog. En kwamen we erachter dat de ventilatoren niet werken. Shit!!! S avonds wat onderzoek gedaan en de volgende dag een nieuwe kachelweerstand gehaald in de hoop dat alles na vervanging weer zou werken. Dit was het geval 

Volvo V40 2.0T AUT 2003

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Zou dit ook bij mij het geval zijn? Ik heb climate control en als ik de stelknop op automatisch zet dan gaat de airco te vaak aan en uit, soms om de 2 seconden.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Robzor
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27.06.2011 - 22:20
- Locatie: Lieshout, Noord Brabant
Het zou zo maar kunnen. Ik heb echt al veel verschillende meldingen b.m.t. de temperatuur/ventilatie voorbij zien komen en ik heb alleen maar kachelweerstand als oplossing gezien. Maargoed, ik ben verre van monteur of auto technicus. Ga enkel af op dingen die ik heb ervaard/zien passeren.
Volvo V40 2.0T AUT 2003

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";
- fred peters
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:07
- Locatie: hardinxveld giessendam
Even dit draadje terughalen...
Ik heb op dit moment nog steeds last van dit euvel.
Ik heb er in de tussentijd niet naar laten kijken omdat de auto al lang weg had moeten zijn.
Maar na recente veranderingen qua werk hebben we besloten na aanschaf van een klein tweede autootje deze wagen toch te behouden en helemaal op te rijden.
Is namelijk motorisch en mechanisch nog redelijk in orde.
Het gaat bij mij om een Ac versie die ik qua temperatuur zelf moet instellen.
Kan ik zelf via de onderkant onder het dashboard komen waardoor ik zelf zicht heb op de werking van de stelmotor?
Ik heb zelf redelijk wat electronische/ technische kennis, maar ik begin er vaak zelf niet aan.
Misschien is dit makkelijk zelf te checken en voorkomt in de garage een paar keer uurloon zoekwerk naar het probleem zonder reparatie en materiaal kosten.
Zie ook het andere draadje van vandaag.
Misschien is het het verstandigst om in het nieuwe draadje te reageren ivm de duidelijkheid.
Fred
Ik heb op dit moment nog steeds last van dit euvel.
Ik heb er in de tussentijd niet naar laten kijken omdat de auto al lang weg had moeten zijn.
Maar na recente veranderingen qua werk hebben we besloten na aanschaf van een klein tweede autootje deze wagen toch te behouden en helemaal op te rijden.
Is namelijk motorisch en mechanisch nog redelijk in orde.
Het gaat bij mij om een Ac versie die ik qua temperatuur zelf moet instellen.
Kan ik zelf via de onderkant onder het dashboard komen waardoor ik zelf zicht heb op de werking van de stelmotor?
Ik heb zelf redelijk wat electronische/ technische kennis, maar ik begin er vaak zelf niet aan.
Misschien is dit makkelijk zelf te checken en voorkomt in de garage een paar keer uurloon zoekwerk naar het probleem zonder reparatie en materiaal kosten.
Zie ook het andere draadje van vandaag.
Misschien is het het verstandigst om in het nieuwe draadje te reageren ivm de duidelijkheid.
Fred
V40 Ph2 2001 Dessert Wind Metallic--->V40 Ph3 2004 Metallic grijs