Ik heb het probleem dat bij het afsluiten, of openen, regelmatig een van de voorportieren niet meedoet met de rest. Als ik de auto afsluit en het portier niet reageert kan ik de deur gewoon openen, het is dus geen knopje wat blijft hangen.
Heeft iemand een idee hoe ik kan achterhalen of het de deurmodule of de slotmodule is? Beide vernieuwen is een redelijk prijzige bezigheid.
Het raam van de deur reageert wel goed.
Wellicht heeft er iemand een idee hoe ik wellicht een en ander kan schoonmaken of repareren zodat de boel het weer doet....
Deur- of slotmodule
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Meest voor de hand liggende is een nieuw slot in het betrokken portier.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
heet dat echt contactspray, of kun je hier ook wat anders voor gebruiken?

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
ehhh, jaivoandriessen schreef:heet dat echt contactspray
Misschien dat de hogedrukspuit ook wel werkt. Nooit geprobeerd. :roll:of kun je hier ook wat anders voor gebruiken?
Contactspray haal je bij de Gamma ofzo. Geen WD40 gebruiken! Je wilt namenlijk geen vette zooi op die contacten.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
altijd lastig om te bepalen of het het slot zelf is, of de aansturing.
Met een Pc en VIDA kom je er wel uit, maar zonder........
als je een beetje handig bent, kun je er als volgt een beetje achter komen:
- haal je deurpaneel los.
- probeer nu je deur op slot te doen, en meet of je 12V hebt op het slot.
zo ja.....slot defect, zo nee...aansturing, dus moduul heeft een probleem.
je kan ook zelf 12V drukken op het slot, gaat het op slot, draai de polariteit om, en de deur moet weer open gaan......dan is de aansturing defect.
Met een Pc en VIDA kom je er wel uit, maar zonder........
als je een beetje handig bent, kun je er als volgt een beetje achter komen:
- haal je deurpaneel los.
- probeer nu je deur op slot te doen, en meet of je 12V hebt op het slot.
zo ja.....slot defect, zo nee...aansturing, dus moduul heeft een probleem.
je kan ook zelf 12V drukken op het slot, gaat het op slot, draai de polariteit om, en de deur moet weer open gaan......dan is de aansturing defect.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Ga toch de hogedrukspuit ff proberen, lijkt me wel een leuk effectM@rcel schreef:ehhh, jaivoandriessen schreef:heet dat echt contactsprayMisschien dat de hogedrukspuit ook wel werkt. Nooit geprobeerd. :roll:of kun je hier ook wat anders voor gebruiken?
Contactspray haal je bij de Gamma ofzo. Geen WD40 gebruiken! Je wilt namenlijk geen vette zooi op die contacten.

Dacht meer aan remmenreiniger ofzo....

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Vida geeft verder geen melding. Zal hem vanavond weer eens aankoppelen en nalopen.wim de jong schreef:altijd lastig om te bepalen of het het slot zelf is, of de aansturing.
Met een Pc en VIDA kom je er wel uit, maar zonder........
als je een beetje handig bent, kun je er als volgt een beetje achter komen:
- haal je deurpaneel los.
- probeer nu je deur op slot te doen, en meet of je 12V hebt op het slot.
zo ja.....slot defect, zo nee...aansturing, dus moduul heeft een probleem.
je kan ook zelf 12V drukken op het slot, gaat het op slot, draai de polariteit om, en de deur moet weer open gaan......dan is de aansturing defect.

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Remmenreiniger is te agressief. Contactspray heeft de juiste samenstelling om vuil en corrosie op te lossen zonder de zachte metalen en kunststoffen van de connectoren aan te tasten.
Heb je al aan dompelen gedacht? In een kanaal ofzo?
Heb je al aan dompelen gedacht? In een kanaal ofzo?
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
hahaha, letterlijk doorrijden tot in de zee 
Zal zo es bij karwei gaan kijken wat ze hebben.

Zal zo es bij karwei gaan kijken wat ze hebben.

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015