2 massa vliegwiel

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

indoboy22 schreef:Dat is pas net ingereden 116k edraket. Goeiedag, 6000 euro is wel erg veel voor de km's die je gereden hebt. Heb je alles bij de garage laten doen dan? Toch merk je wel dat een beetje een auto rijden, veel geld kost. Wegenbelasting, verzekering en onderhoud. Ik moet zeggen dat mijn auto nog bijna net zo lekker rijdt als de dag dat ik hem kreeg. Enige wat er nog echt aan moet gebeuren zijn de schokbrekers. Deze worden bilstein b4 dempers. Deze kosten me 62,50 euro per demper, plus 17 euro 80 verzendkosten. Ze komen dan uit duitsland. Voor die prijs krijg ik ze hier in ned. niet! Achterdempers, monroe reflex die ik toen vervangen heb waren al 100 per stuk. Welke volvo's heb jij allemaal gereden edraket? En wat waren je ervaringen?
Nee alles zelf, dus alleen onderdelen. Zitten wel banden bij. Maar is inderdaad erg veel geld. Ik moet wel zeggen dat ik heel zeikerig ben met onderhoud. Alles moet gewoon zo werken als bij een nieuwe, en dat speelt natuurlijk een grote rol.

Ik heb een 850 op LPG gehad als eerste Volvo. Dat was een hele fijne auto. Maar ik wilde iets meer pit en heb deze verkocht en een v70R gekocht. Dat was uiteraard een veel fijner auto, maar erg duur in onderhoud. Had daar ook wel wat pech mee. Ging toen nog naar de dealer, maar die vervingen er heel vaak dingen aan die niet stuk waren. Bijvorbeeld de koppakking terwijl de oliekoeler stuk was. Dat soort achterlijke dingen.
Heb de V70R toen ingeruild op een S60 D5. Fijne auto, maar veel problemen gehad met de koppeling. In totaal is die toen 3 keer vervangen. Deze ingeruild op mijn vorige V70 D5. Ook een erg fijne auto. Maar wel zoals gezegd veel kosten aan onderhoud. Ook hiervan de koppeling en vliegwiel vervangen en dat is erg duur aan onderdelen. Dus dat tikt aan. Ik hoop dat mijn huidige wat minder onderhoud nodig heeft.

Maar hoe dan ook, na 4 auto's kan ik wel de conclusie trekken dat het niet de meest onderhoudsvriendelijke auto's zijn en gewoon heel erg duur in onderhoud. Kan me niet voorstellen dat het toeval is dat ze alledrie duur zijn geweest.

En dan kom ik terug op mijn reply op Wauter. Als je een auto met veel km's in goede staat wilt houden kost het gewoon veel geld. Laatst nog iemand geholpen met een V70 T5. Auto autgelezen, zat vol met codes. Oa koppelings sensor, gasklephuis. Lambda lampje brandde enz. De koppelings sensor was nat van de remolie, koppelings cilinder bleek lek. Hoe verder ik keek des te meer gebreken ik vond. Ik zou daar niet tegen kunnen. Als je een mooie auto wilt rijden moet je wel geld hebben om hem te onderhouden, maar veel mensen doen dat niet. En bij de eerste de beste grote storing wordt de auto weer doorverkocht.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
indoboy22
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21

Oke, een echte volvo liefhebber dus! Dit is mijn eerste maar zeker niet mijn laatste! Ben het wel eens met dat je rond die km stand toch wel kosten gaat krijgen. Bij mij moet de auto ook altijd gewoon goed zijn. Je kunt wel met gebreken rond gaan rijden maar uiteindelijk kom je een keer van de koude kermis thuis natuurlijk. Ondanks de km stand rijdt hij ook nog echt super. Maarja, dat komt ook mede doordat ik alles meteen maak wat kapot gaat. Wil niet langs de kant van de weg komen te staan haha. Maar de D5's die jij gereden hebt, bevielen die goed? Ik zit erover te denken om hierna voor een s60 d5 te gaan of die nieuwe v40 d3. Maar dan eerst deze nog een jaartje of 4 lekker blijven rijden. Moet best wel lukken denk ik, toch? Veel mensen verkopen de auto bij een grote storing ja. Maar je weet ook nooit wat voor auto je ervoor terug koopt. Maatje van me had ook een s40 2.0d, verkocht hem net voor 2 ton omdat hij ging auto met 2 ton wilde. Vervolgens verkocht ie de auto aan een garage en kocht daar een seat leon. De volvo stond een week later te koop met een 20 duizend km lagere km stand bij hun. Vervolgens kreeg hij allemaal problemen met de seat dus die moest hij verkopen. Kreeg er veel te weinig voor terug dus toen kocht hij een oudere ford. Spijt dat hij ervan had!
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Helemaal mee eens. Als je weet wat je hebt kun je daar rationeel gezien beter in blijven rijden. MAar je wilt soms gewoon ook eens wat anders om het andere.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
indoboy22
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21

Haha klopt. Maar hoe waren jouw ervaringen met de s60 d5 en de v70 d5? hoor van alle kanten dat de motor nog lekkerder is dan de 2.0d. Hoe is de s60 om te rijden? Veel verschil met de s40 2.0d?
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik heb wel eens in een S40/V50 gereden als leenauto, maar dat is erg lang geleden. Ik kan me wel herinneren dat een S60 veel meer auto is om mee onderweg te zijn. Dat vond ik vroeger al met de 850. Als je dan overstapt in een V40 die wel ietsje nieuwer is heb je toch het gevoel een flinke stap terug te doen kwa auto.
De 2.0d is best een fijne motor. Heb deze onlangs gereden in een V70. De motor is erg stil in de V70, maar vond hem met name wat hoger in de toeren en met wat hogere snelheden wat levensloos in vergelijk met een 5 cilinder diesel. Deze gaat met name hoger in de toeren nog hard door, daar waar de 2.0d het allang laat afweten. Dat maakt dat je met de 5 cil diesel (163/185 pk) toch een betere match is voor de S60/V70. Stationair is de 2.0d wel een flink stuk rustiger dan een 5 cil diesel. Die dreunen dan net iets teveel in mijn ogen (oren).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”