In een eerdere topic had ik het al een beetje aangehaald, maar ik heb het volgende. Mijn V70 (november 2007 MY08) heeft 145.000 km gelopen. Ik heb geen problemen met de auto gehad en heeft allen zijn beurten gehad en geen andere zaken.
Nu heb ik een storing die als volgt is. Bij een uiterste stuur uitslag naar links of rechts en alleen als je rustig uitrolt in zijn vrij enhelemaal instuurt lijkt de motor te smoren en valt uit.
Wat heeft de dealer allemaal vervangen:
brandstof pomp en filter
dynamo( zat een storing in)
een aantal regel apperaten
stuurhuispomp
Heel veel overleg met de importeur en uiteindelijk is de auto gisteren naar de importeur gegaan. Tot op heden heeft de dealer niets kunnen vinden wat de oorzaak is. De auto staat nu meer dan 4 weken bij de dealer/importeur en zal niet voor volgende week terug zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat de dealer echt zijn best doet en mij op de hoogte houd van de stappen en voortgang.
Aangezien er op forums veel extra kennis zit dacht ik leg dit probleem eens voor, wie weet is er iemand die een idee zou kunnen hebben wat er zou zijn?
ben benieuwd.
electro storing, auto 4 weken bij de dealer
-
- 6th Gear member
Dat je motor een beetje gaat smoren, lijkt me wel logisch (ik zeg lijkt, omdat de mijne het ook doet en ik het niet zeker WEET. Is dus niet belerend bedoeld!), omdat de pompen misschien net wat harder moeten werken om de uiterste stuuruitslag te kunnen bekrachtigen.
Ik weet niet of er in een diesel een soort ETM zit, of een stappenmotor, maar het lijkt me alsof het blok de minimum toerengrens niet herkent en dan stilvalt.
Maar dat is puur theoretisch benaderd.
Ik weet niet of er in een diesel een soort ETM zit, of een stappenmotor, maar het lijkt me alsof het blok de minimum toerengrens niet herkent en dan stilvalt.
Maar dat is puur theoretisch benaderd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 1st Gear member
Dank je voor je reactie, ik dacht het namelijk ook, maar de dealer heeft het zelf ervaren en geeft aan dat dit niet bij andere voorkomt uit het zelfde MY of later. Jouw suggestie( en eventuele andere) zal ik voorleggen.
V60 R-Design T3 in Sapphire Black met winter line, family line, afneembare trekhaak, chrome dakrails en sunroof. Winterset 17 inch Balder met Continental
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Bolleke, heb al wat meer nieuws?
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options