Heeft er iemand ervaring met het rijden van een V70 2,4d 163pk met geartronic en een caravan? De caravan weegt 1600kg
De ene dealer zegt dat in goede combinatie is, de andere dealer zegt dan weer dat de temperatuur kan oplopen.
Snap het niet zo goed meer en weet nu ook niet waar ik goed mee doe.
Er zou op jaarbasis ongeveer een 3500km met caravan worden gereden.
Moet ik mij dan echt vasthouden aan een handgeschakelde of kan de V70 met geartronic dit aan?
Wie weet raad?
Geartronic en caravan rijden?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Heb je hier al gekeken? http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38241
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Er wordt toch een topic voorgeschoteld met nagenoeg alle antwoorden omtrend dit onderwerp? Vindt ik idd erg vriendelijk! En je moet toegeven dat als je iets gezocht had je er al heel veel over had kunnen vinden!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik heb geen mening, slechts een conclusie. En die conclusie luidt:Thijs schreef:Er wordt toch een topic voorgeschoteld met nagenoeg alle antwoorden omtrend dit onderwerp? Vindt ik idd erg vriendelijk! En je moet toegeven dat als je iets gezocht had je er al heel veel over had kunnen vinden!
EENSCH EN +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
dit is helaas het tweedimensionale karakter van een forum. Het was niet persoonlijk bedoeld denk ik.
kijk trouwens eens op http://www.caravantrekker.nl/
daar zul je zien dat de 163 PK een prima trekker is. De GT bak trekt het prima, zoals ook in het andere topic staat (en er zijn hier legio topics te vinden aangaande GT icm trekauto) is het soms raadzaam om zelf te schakelen bij steilere hellingpercentages.
Let alleen bij 1600 kg wel op, je zit aan de max qua gewicht.
kijk trouwens eens op http://www.caravantrekker.nl/
daar zul je zien dat de 163 PK een prima trekker is. De GT bak trekt het prima, zoals ook in het andere topic staat (en er zijn hier legio topics te vinden aangaande GT icm trekauto) is het soms raadzaam om zelf te schakelen bij steilere hellingpercentages.
Let alleen bij 1600 kg wel op, je zit aan de max qua gewicht.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 18:49
Net terug van vakantie en de combinatie V70 GT met hobby 560kmfe was perfect te doen. Stond wel op handmatig maar heeft mij niet gestoord. Voor mij een prettige combinatie!
Volvo V70 D3 R-design
Volvo V70III D5 GT
Volvo V70 D5
Ducati 996 2001
VW T2b 1976
Volvo V40 Td
Ford Mondeo Td
VW Golf II
Volvo V70III D5 GT
Volvo V70 D5
Ducati 996 2001
VW T2b 1976
Volvo V40 Td
Ford Mondeo Td
VW Golf II
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56
Kun je iets zeggen over het gemiddelde brandstof gebruik? Zelf rijd ik met een handgeschakelde 6 bak met de d5 185 pk, mijn verbruik op de heenreis met een 1450 kg zware Knaus 500 was ca. 1:8.
V70 D5 Momentum 2008 M6
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik had ook een verbruik van 1:8, 163 pk euro 4 2.4D. Ca 105 km/h met 1600 kg hymer aan de haak.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb met de S60 uit 2005 (GT-5bak) een een verbruik gehaald van 1 op 9,5 met 1450 kg caravan erachter. Wel manueel in 4 met een gemiddelde van 90 km/h
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Denk als ik 90 rij dat ik dat verbruik ook wel haal :roll:
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 18:49
Met een gemiddelde snelheid van 90km/uur lag mijn verbruik op 10l/100km, wetende dat de caravan een gewicht had van rond de 1700kg.
Volvo V70 D3 R-design
Volvo V70III D5 GT
Volvo V70 D5
Ducati 996 2001
VW T2b 1976
Volvo V40 Td
Ford Mondeo Td
VW Golf II
Volvo V70III D5 GT
Volvo V70 D5
Ducati 996 2001
VW T2b 1976
Volvo V40 Td
Ford Mondeo Td
VW Golf II
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10635
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Dat was en is de beste en een hele verstandige beslissing geweest..... Auto kan het zat aan. Het verbruik is nagnoeg hetzelfde als bij mij. Ik rij wat harder, maar heb een iets lichtere caravan. In Deutschland op de autobahn na 20.00 uur flink door gedrukt zegmaar.baywindpw schreef:Net terug van vakantie en de combinatie V70 GT met hobby 560kmfe was perfect te doen. Stond wel op handmatig maar heeft mij niet gestoord. Voor mij een prettige combinatie!
Chapeau voor je beslissing!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57
Mijn ervaringen met de GT zijn goed i.c.m het trekken van een caravan van rond 1000kg achter een C70 T5.
Het benzineverbruik is hoog te noemen.
Precies kan ik het niet zeggen, maar een tank met benzine is zeer snel leeg.
Zal er eens op letten als ik in september weer op weg ga met de caravan.
Trouwens het gemiddelde verbruik zonder caravan is volgens de boordcomputer 7,9 liter op de 100 km en dat valt me weer reuze mee.
Het benzineverbruik is hoog te noemen.
Precies kan ik het niet zeggen, maar een tank met benzine is zeer snel leeg.
Zal er eens op letten als ik in september weer op weg ga met de caravan.
Trouwens het gemiddelde verbruik zonder caravan is volgens de boordcomputer 7,9 liter op de 100 km en dat valt me weer reuze mee.