regensensor of interval op een V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Stef_r
1st Gear member

yerun schreef:Zou het niet gewoon mogelijk zijn de hele hendel te vervangen voor 1tje met interval?
Het zal (denk ik) niet alleen een kwestie van een hendeltje omwisselen zijn.... Waarom zouden ze dan onderscheid maken? Lijkt me dan goedkoper om alle X40 modellen met een zelfde systeem uit te rusten (dus MET interval)......

Maar als er een goede oplossing voor is.... Houd ik me ook aanbevolen. Heb zelf ook geen 'omhoog-wis-systeem' erop zitten maar dat mis ik dan ook niet zo. Interval zou wel erg handig zijn.

(NB heb ooit in een VW Golf gehad van bouwjaar 1996 die had een traploos regelbare interval maar die werd bediend door de keuze hendel zelf; er zat geen apart knopje voor... Als je de hendel op interval had staan en dan de hendel terug haalde en na 2 sec vervolgens weer aan zette dan had je een interval van twee seconden... dat was erg handig en vond het een zeer luxe oplossing...)
Volvo S80 2.4 170PK AUTOMAAT 1999
[afbeelding volgt nog...]
I turn negative input into positive output... Trust me; I'm an Engineer!
everheard
2nd Gear member

het vreemde is dat wanneer je de ruitenwisservloeistof gebruik hij eerst een paar keer heen en weer gaat, dan paar seconden niet, dan weer wel.... (1x)Handigheidje?!
Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......
Volvo v50 2005 --> er is hoop..... ;)
corhog
3rd Gear member

Ik zou ook wel eens willen weten of een raintronic regensensorkit van hella zou werken. En wat dat hendelje betreft , is het goed mogelijk dat deze is vervangen door eentje van een jonger modeljaar.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
Spacelord
1st Gear member

everheard schreef:het vreemde is dat wanneer je de ruitenwisservloeistof gebruik hij eerst een paar keer heen en weer gaat, dan paar seconden niet, dan weer wel.... (1x)Handigheidje?!
Idd een handigheidje. Na een paar keer gewist te hebben wacht hij even om dan de terug naar beneden gelopen vloeistof op te kuisen. Achteraan bij de V40 ook trouwens.
Nog zo een handigheidje bij de V40 (alleszins vananf phase II) is het volgende. Als enkel de voorruitenwisser aanstaat en je zet hem in zijn achteruit dan gaat de achterruitenwisser ook enkele malen om de achterruit regenvrij te maken.
850 GLE 2.0 20V '94
V40 1.9d 115pk PhII '03 Sportpack
Scipio
1st Gear member

De MY2008 S40/V50 hebben zowel regelbare regensensor alswel regelbare interval. Heel handig. Blijkbaar heeft Volvo wel iets geleerd....
V50 2.4i MY08, Edition II, black metallic, dark-cacao leer, bi-xenon, hp audio
laheije
4th Gear member

Het is misschien handig als hier iemand een schema kon plaatsen van die regelbare regensensor, zodat er geknutseld kan worden om dit ook in andere auto`s in te bouwen die zo een systeem niet hebben.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”