Oliedruk/voltmeter in 440 phase II

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Mocht nog iemand zon, oliedruk gever zoeken. Ik heb er nog 1 over.
Pm maar even.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Janusz
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 20.12.2007 - 17:15
Locatie: Amersfoort

Met een inbus 9 mm krijg je m ook los. Heb je wat meer ruimte.

Groet, Jan
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008
P.K.
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:15
Locatie: --Grunn--

Janusz schreef:Met een inbus 9 mm krijg je m ook los. Heb je wat meer ruimte.

Groet, Jan
Mag het ook een inbus 10mm zijn? :D

Was een goede tip en kwam ook zo los!
Janusz
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 20.12.2007 - 17:15
Locatie: Amersfoort

Wat jij wil! :D

Gr. Jan
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Jan, heb je mijn reply nog ontvangen?
Janusz
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 20.12.2007 - 17:15
Locatie: Amersfoort

Ja, ik zal vanavond even reageren. Kun je je e-mail adres even geven (via PB)? Dan houden we deze topic een beetje schoon!

Groetjes, Jan
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

ik heb die van mij er net ook ingepreutst.ik heb een verlengstuk van een doppendoos op maat gezaagd en weer gelast.dat scheelde een hoop lelijke woorden.nu nog op zoek naar de juiste draad.
groet'n uut grunn
Gebruikersavatar
redhound
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04

dash schreef:Ik heb de metertjes uit een 480 eringezet (volt + oliedruk). op 1 draad na kun je ze allemaal verbinden met de bedrading van het klokje,
die ene draad moet nar de druksensor, die er extra is ingezet.
Het is een 440 phase II en de meters zitten op de positie van de radio. De radio is toen verplaatst naar het onderste vak van de middenconsole.
Voordeel van de radio onderin is dat je iets minder last hebt van zonreflectie. Vormtechnies gaan de metertjes een relatie aan met de draaiknoppen van je verwarming en zodoende lijkt het als of je klokkenset doorloopt tot in je middenconsole.
Zal vanavond als het meezit fototje plaatsen.

@ daar is die dan:
Afbeelding
hej, zou je mij kunnen vertellen hoe je die behuizing hebt gemaakt voor de meters?? de 480 meters zijn namelijk net te laag...

alvast bedankt

grz redhound
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport

1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Heb maar 1 foto van het proces.

Afbeelding

- Bij de dealer een vlakke afdekplaat (radio) voor een andere volvo gehaald, geen idee welk type. Die van de 440 is niet vlak.
- De binnenzijde van de afdekplaat weggefreest met de dremel totdat die aan de achterzijde ook vlak was.
- aan de zijkant en boven en onderzijde een deel van de 480 meterset af gehaald zodat die achter / tussen de afdekplaat past.
- De hoogte en positie van het gat bepaald (maak het gat net iets kleiner dan het gat van de meters uit de 480).
plakband aan de voorzijde aftekenen
- tengel als geleidingsrail geplaatst (geschroeft met gat op de foto)
- gat gefreest
- laatste deel van het gat met polijstpapier (nat) nageschuurd)
- vervolgens het geheel aan elkaar gelijmd.
- metalen klemmen van de 480 meters weer terug geplaatst (dit houdt hem op zijn plek)
- stekker verbonden (draden zijn doorverbonden op het klokje / naar de sensor)
Gebruikersavatar
redhound
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04

dash schreef:Heb maar 1 foto van het proces.

Afbeelding

- Bij de dealer een vlakke afdekplaat (radio) voor een andere volvo gehaald, geen idee welk type. Die van de 440 is niet vlak.
- De binnenzijde van de afdekplaat weggefreest met de dremel totdat die aan de achterzijde ook vlak was.
- aan de zijkant en boven en onderzijde een deel van de 480 meterset af gehaald zodat die achter / tussen de afdekplaat past.
- De hoogte en positie van het gat bepaald (maak het gat net iets kleiner dan het gat van de meters uit de 480).
plakband aan de voorzijde aftekenen
- tengel als geleidingsrail geplaatst (geschroeft met gat op de foto)
- gat gefreest
- laatste deel van het gat met polijstpapier (nat) nageschuurd)
- vervolgens het geheel aan elkaar gelijmd.
- metalen klemmen van de 480 meters weer terug geplaatst (dit houdt hem op zijn plek)
- stekker verbonden (draden zijn doorverbonden op het klokje / naar de sensor)
beter... heeel mooi geworden..

heb je toevallig een closeup foto van het eindresultaat..

zat vandaag te kijken maar als je de meters in de orginele houder laat zie je er op de plek waar jij de radio heb er niks van das wel jammer dan.. zal ff zoon plaatje ergens vandaan fixen...

bedankt voor reactie
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport

1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

@redhound, je kan ook dit overwegen (vond ik persoonlijk makkelijker)
Afbeelding

Twee schroefjes door de zijkanten van de tunnelconsole (wel achter de "flap naar achteren" zodat ze onzichtbaar zijn) en klaar is kees. Stekker kun je ook zonder problemen door het achterrandje laten weglopen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
redhound
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04

Zark3 schreef:@redhound, je kan ook dit overwegen (vond ik persoonlijk makkelijker)
Afbeelding

Twee schroefjes door de zijkanten van de tunnelconsole (wel achter de "flap naar achteren" zodat ze onzichtbaar zijn) en klaar is kees. Stekker kun je ook zonder problemen door het achterrandje laten weglopen.
ziet er goed uit lijkt me ook mooi plekkie anders moet ik ook nog met de radio gaan vechten...


ben een beetje aan het spelen geweest... nu krijg ik alleen de voltmeter niet aan op een 12v powersupply snap er niks van.. als ik hem aansluit dan slaat de oliedrukmeter ook helemaal uit.. iemand ideen wat het probleem is
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport

1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Voor de oliedrukmeter moet je de rest van het topic lezen... Je hebt nu waarschijnlijk een sensor in de vorm/formaat van een penlite batterij (zie bovenaan deze pagina), dat moet zo'n bolletje worden zoals in de foto's van een eerdere pagina. De meter zal nu nog direct uitslaan omdat hij wel + krijgt maar geen druksignaal om hem te richten. Zonder de juiste sensor krijg je alleen je voltmeter goed, je oliedruk is puur voor de sier en kan alleen vol uitslaan totdat je de drukgever monteert.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Hallo rene en erica,

Wilde pas de ecometer op de plek van de turbometer plaatsen, maar dat lukte niet. Hoe heb jij de wijzerplaat aangepast? Is dit simpel te doen?

Groetjes.

rene en erica schreef:zo ???houd er wel rekening mee dat de ecoschaalverdeling te groot is.je moet hem een klein beetje aanpassen.ook moet je de wijzer verwisselen want die is ook iets langer.
overigens netjes gedaan.uit je verhaal begrijp ik dat je dus geen stekker achter je dashbord had.mijn 440 was van de vorige generatie (kachel met schuifen)misschien dat dat de reden was dat ik hem wel had ondanks dat het een eenvoudige gl was.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

is heel eenvoudig:het materiaal waar de schaalverdeling van is gemaakt is er zacht.met een eenvoudige huis tuin en keuken schaar knip je hem op de juiste maat.
groet'n uut grunn
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

rene en erica schreef:is heel eenvoudig:het materiaal waar de schaalverdeling van is gemaakt is er zacht.met een eenvoudige huis tuin en keuken schaar knip je hem op de juiste maat.
Zie nu pas dat ik niet meer had gereageerd :shock:

Bedankt Rene voor de tip :D
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

geeft niet, ben een geduldig type. 2jaar en een beetje ::wink:
groet'n uut grunn
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

haha :) het is trouwens gelukt met het metertje. Ik heb de turbo vervangen voor de ecometer en ik heb gisteren een oliedrukgever gevonden. Moet het wel nog aansluiten op het blok.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”