Mocht nog iemand zon, oliedruk gever zoeken. Ik heb er nog 1 over.
Pm maar even.
Oliedruk/voltmeter in 440 phase II
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
- Locatie: Buggenum Limburg
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
Jan, heb je mijn reply nog ontvangen?
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
ik heb die van mij er net ook ingepreutst.ik heb een verlengstuk van een doppendoos op maat gezaagd en weer gelast.dat scheelde een hoop lelijke woorden.nu nog op zoek naar de juiste draad.
groet'n uut grunn
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
hej, zou je mij kunnen vertellen hoe je die behuizing hebt gemaakt voor de meters?? de 480 meters zijn namelijk net te laag...dash schreef:Ik heb de metertjes uit een 480 eringezet (volt + oliedruk). op 1 draad na kun je ze allemaal verbinden met de bedrading van het klokje,
die ene draad moet nar de druksensor, die er extra is ingezet.
Het is een 440 phase II en de meters zitten op de positie van de radio. De radio is toen verplaatst naar het onderste vak van de middenconsole.
Voordeel van de radio onderin is dat je iets minder last hebt van zonreflectie. Vormtechnies gaan de metertjes een relatie aan met de draaiknoppen van je verwarming en zodoende lijkt het als of je klokkenset doorloopt tot in je middenconsole.
Zal vanavond als het meezit fototje plaatsen.
@ daar is die dan:
alvast bedankt
grz redhound
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
Heb maar 1 foto van het proces.

- Bij de dealer een vlakke afdekplaat (radio) voor een andere volvo gehaald, geen idee welk type. Die van de 440 is niet vlak.
- De binnenzijde van de afdekplaat weggefreest met de dremel totdat die aan de achterzijde ook vlak was.
- aan de zijkant en boven en onderzijde een deel van de 480 meterset af gehaald zodat die achter / tussen de afdekplaat past.
- De hoogte en positie van het gat bepaald (maak het gat net iets kleiner dan het gat van de meters uit de 480).
plakband aan de voorzijde aftekenen
- tengel als geleidingsrail geplaatst (geschroeft met gat op de foto)
- gat gefreest
- laatste deel van het gat met polijstpapier (nat) nageschuurd)
- vervolgens het geheel aan elkaar gelijmd.
- metalen klemmen van de 480 meters weer terug geplaatst (dit houdt hem op zijn plek)
- stekker verbonden (draden zijn doorverbonden op het klokje / naar de sensor)

- Bij de dealer een vlakke afdekplaat (radio) voor een andere volvo gehaald, geen idee welk type. Die van de 440 is niet vlak.
- De binnenzijde van de afdekplaat weggefreest met de dremel totdat die aan de achterzijde ook vlak was.
- aan de zijkant en boven en onderzijde een deel van de 480 meterset af gehaald zodat die achter / tussen de afdekplaat past.
- De hoogte en positie van het gat bepaald (maak het gat net iets kleiner dan het gat van de meters uit de 480).
plakband aan de voorzijde aftekenen
- tengel als geleidingsrail geplaatst (geschroeft met gat op de foto)
- gat gefreest
- laatste deel van het gat met polijstpapier (nat) nageschuurd)
- vervolgens het geheel aan elkaar gelijmd.
- metalen klemmen van de 480 meters weer terug geplaatst (dit houdt hem op zijn plek)
- stekker verbonden (draden zijn doorverbonden op het klokje / naar de sensor)
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
beter... heeel mooi geworden..dash schreef:Heb maar 1 foto van het proces.
- Bij de dealer een vlakke afdekplaat (radio) voor een andere volvo gehaald, geen idee welk type. Die van de 440 is niet vlak.
- De binnenzijde van de afdekplaat weggefreest met de dremel totdat die aan de achterzijde ook vlak was.
- aan de zijkant en boven en onderzijde een deel van de 480 meterset af gehaald zodat die achter / tussen de afdekplaat past.
- De hoogte en positie van het gat bepaald (maak het gat net iets kleiner dan het gat van de meters uit de 480).
plakband aan de voorzijde aftekenen
- tengel als geleidingsrail geplaatst (geschroeft met gat op de foto)
- gat gefreest
- laatste deel van het gat met polijstpapier (nat) nageschuurd)
- vervolgens het geheel aan elkaar gelijmd.
- metalen klemmen van de 480 meters weer terug geplaatst (dit houdt hem op zijn plek)
- stekker verbonden (draden zijn doorverbonden op het klokje / naar de sensor)
heb je toevallig een closeup foto van het eindresultaat..
zat vandaag te kijken maar als je de meters in de orginele houder laat zie je er op de plek waar jij de radio heb er niks van das wel jammer dan.. zal ff zoon plaatje ergens vandaan fixen...
bedankt voor reactie
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
@redhound, je kan ook dit overwegen (vond ik persoonlijk makkelijker)

Twee schroefjes door de zijkanten van de tunnelconsole (wel achter de "flap naar achteren" zodat ze onzichtbaar zijn) en klaar is kees. Stekker kun je ook zonder problemen door het achterrandje laten weglopen.

Twee schroefjes door de zijkanten van de tunnelconsole (wel achter de "flap naar achteren" zodat ze onzichtbaar zijn) en klaar is kees. Stekker kun je ook zonder problemen door het achterrandje laten weglopen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
ziet er goed uit lijkt me ook mooi plekkie anders moet ik ook nog met de radio gaan vechten...
ben een beetje aan het spelen geweest... nu krijg ik alleen de voltmeter niet aan op een 12v powersupply snap er niks van.. als ik hem aansluit dan slaat de oliedrukmeter ook helemaal uit.. iemand ideen wat het probleem is
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Voor de oliedrukmeter moet je de rest van het topic lezen... Je hebt nu waarschijnlijk een sensor in de vorm/formaat van een penlite batterij (zie bovenaan deze pagina), dat moet zo'n bolletje worden zoals in de foto's van een eerdere pagina. De meter zal nu nog direct uitslaan omdat hij wel + krijgt maar geen druksignaal om hem te richten. Zonder de juiste sensor krijg je alleen je voltmeter goed, je oliedruk is puur voor de sier en kan alleen vol uitslaan totdat je de drukgever monteert.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Hallo rene en erica,
Wilde pas de ecometer op de plek van de turbometer plaatsen, maar dat lukte niet. Hoe heb jij de wijzerplaat aangepast? Is dit simpel te doen?
Groetjes.
Wilde pas de ecometer op de plek van de turbometer plaatsen, maar dat lukte niet. Hoe heb jij de wijzerplaat aangepast? Is dit simpel te doen?
Groetjes.
rene en erica schreef:zo ???houd er wel rekening mee dat de ecoschaalverdeling te groot is.je moet hem een klein beetje aanpassen.ook moet je de wijzer verwisselen want die is ook iets langer.
overigens netjes gedaan.uit je verhaal begrijp ik dat je dus geen stekker achter je dashbord had.mijn 440 was van de vorige generatie (kachel met schuifen)misschien dat dat de reden was dat ik hem wel had ondanks dat het een eenvoudige gl was.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
is heel eenvoudig:het materiaal waar de schaalverdeling van is gemaakt is er zacht.met een eenvoudige huis tuin en keuken schaar knip je hem op de juiste maat.
groet'n uut grunn
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Zie nu pas dat ik niet meer had gereageerd :shock:rene en erica schreef:is heel eenvoudig:het materiaal waar de schaalverdeling van is gemaakt is er zacht.met een eenvoudige huis tuin en keuken schaar knip je hem op de juiste maat.
Bedankt Rene voor de tip

Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
geeft niet, ben een geduldig type. 2jaar en een beetje :
groet'n uut grunn
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
haha
het is trouwens gelukt met het metertje. Ik heb de turbo vervangen voor de ecometer en ik heb gisteren een oliedrukgever gevonden. Moet het wel nog aansluiten op het blok.

Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97