volvo 440 uit 94 1.8

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
naomi81
1st Gear member

Ik heb sinds gister een volvo in mij bezit
En ik zit met 3 vragen ten eerste
Ik heb een tankje onder mijn motor kap er staat op steringweel oil vertaald lijkt mij dat stuur wiel olie hoe hoog moet het pijl staan want ikzie bijdie van mij een soort kruis en daan staat het olie al onder.

en ten teweede
DE koeling wat gaat er in gewoon koel vloeistof of antivries met gedestileerd water want volgens het stickertje wat er op zit gaat er anti vries in maar de vorige eigenaar dee er gewoon koel vloeistof in kan dat of is dat schadelijk voor je motor en zo
P.S heeft iemandnog een boekje van eenvolvo 440 uit 94 1.8 motor die zat er namelijk niet bij.

hoop dat iemand voor mij antwoorden heb bedankt
wpee
5th Gear member

1) bij vullen tot streepje, als je het niet vertrouwd even bij garage laten doen. Let op dit is geen gewone motorolie!
2) ja koelvloeistof mag gerust.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
naomi81
1st Gear member

wpee schreef:1) bij vullen tot streepje, als je het niet vertrouwd even bij garage laten doen. Let op dit is geen gewone motorolie!

Wim
Bedankt wim nee er staan geen max in mij tankje van dat reservoir daarom rij ik liever vandaag wel even langs een garage kijken wat hun er van zeggen

en kan ik gewoon koel vloeistof er in doen dat heb ik altijd in mij auto liggen je weet immers maar nooit
Knots
3rd Gear member

naomi81 schreef:
wpee schreef:1) bij vullen tot streepje, als je het niet vertrouwd even bij garage laten doen. Let op dit is geen gewone motorolie!

Wim
Bedankt wim nee er staan geen max in mij tankje van dat reservoir daarom rij ik liever vandaag wel even langs een garage kijken wat hun er van zeggen

en kan ik gewoon koel vloeistof er in doen dat heb ik altijd in mij auto liggen je weet immers maar nooit
Hey naomi,

Ik doe in de zomermaanden gewone koelvloeistof in mijn 460 en zodra het begint te vriezen pas met antivries.
Greetz, Marcel.
My Ride: Volvo 460 2.0i sport-line automaat '95 Green Metallic
naomi81
1st Gear member

Knots schreef:
naomi81 schreef:

Wim

Hey naomi,

Ik doe in de zomermaanden gewone koelvloeistof in mijn 460 en zodra het begint te vriezen pas met antivries.
bedank voor je reactie
Knots
3rd Gear member

Zo kan je elkaar toch mooi helpen :razz:
Greetz, Marcel.
naomi81
1st Gear member

Knots schreef:Zo kan je elkaar toch mooi helpen :razz:
Ja zeker knots je bent er om elkaar te helpen dat vind ik zo leuk aan deze site je leert veel van andere en als vrouw doe ik veel zelf aan mij auto dus dat scheelt hahah.
En ik was langs een garage geweest en hij wist het zo niet te zeggen dus ik ben nu maar naar een onderdelen winkel gegaan en heb maar meteen een handleiding/instructie boek besteld die komt zaterdag binnen dan kijk ik het zelf wel na want hier werd ik ook niet wijzer van.
Knots
3rd Gear member

naomi81 schreef:
Knots schreef:Zo kan je elkaar toch mooi helpen :razz:
Ja zeker knots je bent er om elkaar te helpen dat vind ik zo leuk aan deze site je leert veel van andere en als vrouw doe ik veel zelf aan mij auto dus dat scheelt hahah.
En ik was langs een garage geweest en hij wist het zo niet te zeggen dus ik ben nu maar naar een onderdelen winkel gegaan en heb maar meteen een handleiding/instructie boek besteld die komt zaterdag binnen dan kijk ik het zelf wel na want hier werd ik ook niet wijzer van.
Altijd leuk, vrouwen die niet bang zijn voor een knap staaltje techniek. Ik had ook een meisje bij mij in de klas op de LTS (Motorvoertuigen Techniek), zij had echt de bekende "Gouden Handjes". 8)

Weet je inmiddels al meer over het servicen van je auto?
Greetz, Marcel.
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Hej naomi

Over je stuurbeklachtings olie kan je vullen mat atx olie (automaten bak olie)
Je koelvloeistof moet je ten alle tijden af vullen met Koelvloeistof aan gezien deze verschillende doppings heeft (roest, smeer voor je waterpomp, schuim, etc) en in koelvloei zit ook antivreis dus als je dat gebruikt is er niks aan de hand je kan het gewoon bij de pomp kopen of automatrialen zaak kijk wel of het geschikt is voor Volvo of renault ivm ver schillende dopings voor VW.

Oja, ik heb eventueel ook nog wel een handlijding liggen (info via PM)

Veel plezier met de Volvo440
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
naomi81
1st Gear member

Michel440sports schreef:Hej naomi

Over je stuurbeklachtings olie kan je vullen mat atx olie (automaten bak olie)
Je koelvloeistof moet je ten alle tijden af vullen met Koelvloeistof aan gezien deze verschillende doppings heeft (roest, smeer voor je waterpomp, schuim, etc) en in koelvloei zit ook antivreis dus als je dat gebruikt is er niks aan de hand je kan het gewoon bij de pomp kopen of automatrialen zaak kijk wel of het geschikt is voor Volvo of renault ivm ver schillende dopings voor VW.

Oja, ik heb eventueel ook nog wel een handlijding liggen (info via PM)

Veel plezier met de Volvo440
ja ik heb gister ook die olie gekocht toevallig
Ik heb zo vraag baak boek vand e 440 en 460 modellen ikw eet niet of jou boek anders is :razz:
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Het is de originelen handlijding die bij je auto geleverd word maar een vraagbaak is in vele gevallen beter 8)
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”