dus voor het fijne is een 2.4t die bij 1800rpm al een hoog koppel afgeeft eigenlijk het minste wat je mag hebben voor zo'n zware auto als je toch lekker smeuïg zou willen rijden...
zo hoog gegrepen is een 2.4t toch niet...
ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook redelijk verpest ben door mn huidige auto...maarja..dan kan ik net zo goed voor een v70r gaan ofzo..hehehe
welk model v70
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik heb de V70 brochure nog eens bekeken. Inderdaad zou de 2.4T het meest aansluiten op je wensen. Veel koppel bij weinig toeren door de light pressure turbo. Als ik ooit voor een benzine versie ga dan zoek ik er ook zo een. (of een T5 :roll: )
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15
Als je de 2003 model 2.5t ziet...doet 320Nm bij 1800rpm...ppff...dat zal wel erg lekker rijden neem ik aan...
Het valt me op dat de volvo's uit Duitsland een stuk leuker aangekleed zijn voor een lagere prijs en ook nog minder kilometers...
Waarom zijn die volvo's in NL zo verschrikkelijk duur t.o.v. Duitsland
Alleen het verschil al tussen de comfortline en de premiumline...
Het valt me op dat de volvo's uit Duitsland een stuk leuker aangekleed zijn voor een lagere prijs en ook nog minder kilometers...
Waarom zijn die volvo's in NL zo verschrikkelijk duur t.o.v. Duitsland
Alleen het verschil al tussen de comfortline en de premiumline...

- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
BPM? Maar inderdaad kun je ook in Duitsland lekker shoppen. Let er wel op dat al die fijne extra's gewoon opgeteld worden op het nog te betalen BPM lijstje. Dus extra's die er af te halen zijn (tijdelijk) strekken tot de aanbeveling.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- MM
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
- Locatie: Nijmegen
Heb ook in duitsland gekeken, maar bij verkopers als van aarle of milano is het ook lekker shoppen en kom je ook goed van je oude volvo af wat toch ook wel lekker makkelijk is. 2.5T bevalt mij heeeel goed (4 weken). Inderdaad diesel-achtig koppel en met automaat rijdt dat heerlijk. Was na de v70classic ivm 3 kinderen op pad voor een espace maar ben als een kind zo blij dat ik toch eerst nog even in deze volvo gereden heb, was toen gelijk verkocht. (Wordt nu wel tijd dat volvo als de donder een 9-pers. V90 oid gaat maken, anders heb ik over paar jaar een probleem!)
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
- PeterH
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09.08.2006 - 08:58
Ik heb deze vraag zelf ook een week geleden gesteld 140 vs 170pk. Ik heb inmiddels in beide gereden en merk niet echt veel verschillen. Heb overwogen om 140pk te nemen en deze bij Rica te laten chippen. Heb echter ook in 2.0t gereden en uiteindelijk voor deze gekozen. Tussen deze en de 170pk zit maar 10 pk en 15nm meer in maximum koppel maar maximum koppel begint al bij 1850 toeren. Succes met je keuze
Peter
Peter
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@peterh, gefeliciteerd, dat is een goeie keus!
Volvo for life
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Verschil tussen de 140 en de 170pk 2.4 is inderdaad erg klein.
Zo'n 2.0T heeft merkbaar meer koppel bij een veel lager toerental. Vooral dat laatste ga je merken. Een hoog vermogen is leuk als je snel wilt rijden. Bij optrekken en aanhangertjeswens is een hoog koppel bij een LAAG toerental veel prettiger.
Zo'n 2.0T heeft merkbaar meer koppel bij een veel lager toerental. Vooral dat laatste ga je merken. Een hoog vermogen is leuk als je snel wilt rijden. Bij optrekken en aanhangertjeswens is een hoog koppel bij een LAAG toerental veel prettiger.
- MM
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
- Locatie: Nijmegen
www.aarle.nl en www.milano.nlwimwerf schreef:heb je een link naar die dealers?..
Succes met je keuze.
(Tip: als je niet per-se een turbo-variant zoekt ga er dan maar beter niet in proefrijdenrijden. Ik was zeer tevreden met mijn 140pk V70 tot dat.....)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat ze ook zijn, DEALER zijn ze NIET.
Ik heb even gekeken, iddbart simpson schreef:Wat ze ook zijn, DEALER zijn ze NIET.
GEEN DEALERS
Maar de prijzen zijn wel goed, als je geen hekel hebt aan kmstanden boven de 150.000.
Oja, die wil men eigenlijk niet meer verkopen bij de VOLVO dealer. :oops:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een particulier zoekt bij een dealer doorgaans juist een lage kilometerstand.
Volvo for life
- PeterH
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09.08.2006 - 08:58
ALs je toch gaat voor een auto met meer ervaring (lees kilometers) kijk dan ook eens bij de leasemaatschappijen in Nederland. (ING carlease, Lage lande lease, Direct lease, Noord lease). Zij verkopen rechtsreeks aan particulier en de prijzen daar zijn ook niet al te gek. Op basis van EU recht zijn een aantal zaken automatisch gedekt als garantie.
Mvrgr,
Peter
Mvrgr,
Peter
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Komt op hetzelfde neer. Ook geen garantie en hoge kilometerstanden.
Verder zijn Milano en van Aarle wat toegankelijker. Maar ex-lease auto's zijn het allemaal. Zelfs ex-volvo-buissiness lease...
Als je een beetje kaf van het koeren kan scheiden en een kilometerstand van rond de twee ton niet zo bezwaarlijk vindt kun je lekker shoppen in ex-lease land. En het prijsvoordeel, dat is vaak best de gok waard. Voor twee of drieduizend euro kun je veel laten repareren.
Verder zijn Milano en van Aarle wat toegankelijker. Maar ex-lease auto's zijn het allemaal. Zelfs ex-volvo-buissiness lease...
Als je een beetje kaf van het koeren kan scheiden en een kilometerstand van rond de twee ton niet zo bezwaarlijk vindt kun je lekker shoppen in ex-lease land. En het prijsvoordeel, dat is vaak best de gok waard. Voor twee of drieduizend euro kun je veel laten repareren.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 17:24
Beste Wimwerf,
Even terug naar de originele vraag:
Als je de mogelijkheden hebt, ga voor een 2.4T.
Voor mijn V70 heb ik een 850/140 pk gehad. Weinig problemen,
maar miste wel wat vermogen. Aangezien de V70 een stuk zwaarder
is heb ik voor mijn aankoop gereden met zowel een 170 pk als een
2.4T/200 pk. De laatste sprong er dusdanig uit, genoeg trekkracht
zonder dat je hoog in de toeren hoeft, dat het bij mij alle twijfel wegnam.
Een optie is om te importeren uit Duitsland, prijzen liggen (BPM meegerekend) een stuk lager dan in Nederland.
Zoals eerder gezegd, ze zijn vaak luxer uitgevoerd en alhoewel
deze luxe vaak in de BPM terugkomt, valt dat procentueel eigenlijk heel erg mee.
Misschien heb je hier wat aan, succes met je keuze.
Gr. TurboSam
Even terug naar de originele vraag:
Als je de mogelijkheden hebt, ga voor een 2.4T.
Voor mijn V70 heb ik een 850/140 pk gehad. Weinig problemen,
maar miste wel wat vermogen. Aangezien de V70 een stuk zwaarder
is heb ik voor mijn aankoop gereden met zowel een 170 pk als een
2.4T/200 pk. De laatste sprong er dusdanig uit, genoeg trekkracht
zonder dat je hoog in de toeren hoeft, dat het bij mij alle twijfel wegnam.
Een optie is om te importeren uit Duitsland, prijzen liggen (BPM meegerekend) een stuk lager dan in Nederland.
Zoals eerder gezegd, ze zijn vaak luxer uitgevoerd en alhoewel
deze luxe vaak in de BPM terugkomt, valt dat procentueel eigenlijk heel erg mee.
Misschien heb je hier wat aan, succes met je keuze.
Gr. TurboSam
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik heb een 140 pk uit 2001 en vind hem snel genoeg. Ik rijd niet rustig hoor, ik heb de naam dat ik flink doorrijd!!
Ik heb proefgereden in een automaat 140 pk van 2002, en die vond ik inderdaad te sloom. Het ding schakelt zich suf als je vooruit wilt! Dan zou ik een sterkere nemen. (Er zaten trouwens wél hardstikke dure 17 inch lichtmetalen velgen onder: de keuzes van sommigen begrijp ik niet! Kies dan de sterkere motor voordat geld?)
Ik heb proefgereden in een automaat 140 pk van 2002, en die vond ik inderdaad te sloom. Het ding schakelt zich suf als je vooruit wilt! Dan zou ik een sterkere nemen. (Er zaten trouwens wél hardstikke dure 17 inch lichtmetalen velgen onder: de keuzes van sommigen begrijp ik niet! Kies dan de sterkere motor voordat geld?)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/