welk model v70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

dus voor het fijne is een 2.4t die bij 1800rpm al een hoog koppel afgeeft eigenlijk het minste wat je mag hebben voor zo'n zware auto als je toch lekker smeuïg zou willen rijden...

zo hoog gegrepen is een 2.4t toch niet...

ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook redelijk verpest ben door mn huidige auto...maarja..dan kan ik net zo goed voor een v70r gaan ofzo..hehehe
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik heb de V70 brochure nog eens bekeken. Inderdaad zou de 2.4T het meest aansluiten op je wensen. Veel koppel bij weinig toeren door de light pressure turbo. Als ik ooit voor een benzine versie ga dan zoek ik er ook zo een. (of een T5 :roll: )
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Als je de 2003 model 2.5t ziet...doet 320Nm bij 1800rpm...ppff...dat zal wel erg lekker rijden neem ik aan...

Het valt me op dat de volvo's uit Duitsland een stuk leuker aangekleed zijn voor een lagere prijs en ook nog minder kilometers...

Waarom zijn die volvo's in NL zo verschrikkelijk duur t.o.v. Duitsland

Alleen het verschil al tussen de comfortline en de premiumline...:)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

BPM? Maar inderdaad kun je ook in Duitsland lekker shoppen. Let er wel op dat al die fijne extra's gewoon opgeteld worden op het nog te betalen BPM lijstje. Dus extra's die er af te halen zijn (tijdelijk) strekken tot de aanbeveling.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
MM
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
Locatie: Nijmegen

Heb ook in duitsland gekeken, maar bij verkopers als van aarle of milano is het ook lekker shoppen en kom je ook goed van je oude volvo af wat toch ook wel lekker makkelijk is. 2.5T bevalt mij heeeel goed (4 weken). Inderdaad diesel-achtig koppel en met automaat rijdt dat heerlijk. Was na de v70classic ivm 3 kinderen op pad voor een espace maar ben als een kind zo blij dat ik toch eerst nog even in deze volvo gereden heb, was toen gelijk verkocht. (Wordt nu wel tijd dat volvo als de donder een 9-pers. V90 oid gaat maken, anders heb ik over paar jaar een probleem!)
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

heb je een link naar die dealers?..:)
Gebruikersavatar
PeterH
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09.08.2006 - 08:58

Ik heb deze vraag zelf ook een week geleden gesteld 140 vs 170pk. Ik heb inmiddels in beide gereden en merk niet echt veel verschillen. Heb overwogen om 140pk te nemen en deze bij Rica te laten chippen. Heb echter ook in 2.0t gereden en uiteindelijk voor deze gekozen. Tussen deze en de 170pk zit maar 10 pk en 15nm meer in maximum koppel maar maximum koppel begint al bij 1850 toeren. Succes met je keuze

Peter
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@peterh, gefeliciteerd, dat is een goeie keus!
Volvo for life
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Verschil tussen de 140 en de 170pk 2.4 is inderdaad erg klein.
Zo'n 2.0T heeft merkbaar meer koppel bij een veel lager toerental. Vooral dat laatste ga je merken. Een hoog vermogen is leuk als je snel wilt rijden. Bij optrekken en aanhangertjeswens is een hoog koppel bij een LAAG toerental veel prettiger.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Maurice Pierik schreef:Bij optrekken en aanhangertjeswens is een hoog koppel bij een LAAG toerental veel prettiger.
Diesel!
Gebruikersavatar
MM
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
Locatie: Nijmegen

wimwerf schreef:heb je een link naar die dealers?..:)
www.aarle.nl en www.milano.nl

Succes met je keuze.
(Tip: als je niet per-se een turbo-variant zoekt ga er dan maar beter niet in proefrijdenrijden. Ik was zeer tevreden met mijn 140pk V70 tot dat.....)
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

thanks....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

MM schreef:
wimwerf schreef:heb je een link naar die dealers?..:)
www.aarle.nl en www.milano.nl
Wat ze ook zijn, DEALER zijn ze NIET.
Gast

bart simpson schreef:
MM schreef:
wimwerf schreef:heb je een link naar die dealers?..:)
www.aarle.nl en www.milano.nl
Wat ze ook zijn, DEALER zijn ze NIET.
Ik heb even gekeken, idd
GEEN DEALERS
Maar de prijzen zijn wel goed, als je geen hekel hebt aan kmstanden boven de 150.000.

Oja, die wil men eigenlijk niet meer verkopen bij de VOLVO dealer. :oops:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een particulier zoekt bij een dealer doorgaans juist een lage kilometerstand.
Volvo for life
Gebruikersavatar
PeterH
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09.08.2006 - 08:58

ALs je toch gaat voor een auto met meer ervaring (lees kilometers) kijk dan ook eens bij de leasemaatschappijen in Nederland. (ING carlease, Lage lande lease, Direct lease, Noord lease). Zij verkopen rechtsreeks aan particulier en de prijzen daar zijn ook niet al te gek. Op basis van EU recht zijn een aantal zaken automatisch gedekt als garantie.

Mvrgr,

Peter
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Komt op hetzelfde neer. Ook geen garantie en hoge kilometerstanden.
Verder zijn Milano en van Aarle wat toegankelijker. Maar ex-lease auto's zijn het allemaal. Zelfs ex-volvo-buissiness lease...

Als je een beetje kaf van het koeren kan scheiden en een kilometerstand van rond de twee ton niet zo bezwaarlijk vindt kun je lekker shoppen in ex-lease land. En het prijsvoordeel, dat is vaak best de gok waard. Voor twee of drieduizend euro kun je veel laten repareren.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
TurboSam
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21.08.2006 - 17:24

Beste Wimwerf,

Even terug naar de originele vraag:
Als je de mogelijkheden hebt, ga voor een 2.4T.
Voor mijn V70 heb ik een 850/140 pk gehad. Weinig problemen,
maar miste wel wat vermogen. Aangezien de V70 een stuk zwaarder
is heb ik voor mijn aankoop gereden met zowel een 170 pk als een
2.4T/200 pk. De laatste sprong er dusdanig uit, genoeg trekkracht
zonder dat je hoog in de toeren hoeft, dat het bij mij alle twijfel wegnam.
Een optie is om te importeren uit Duitsland, prijzen liggen (BPM meegerekend) een stuk lager dan in Nederland.
Zoals eerder gezegd, ze zijn vaak luxer uitgevoerd en alhoewel
deze luxe vaak in de BPM terugkomt, valt dat procentueel eigenlijk heel erg mee.
Misschien heb je hier wat aan, succes met je keuze.

Gr. TurboSam
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Thanks.....een 2.4t is zeker een leuke optie...dit is wat een v70 toch wel op zn minst mag hebben met dat gewicht imo...

:)
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ik heb een 140 pk uit 2001 en vind hem snel genoeg. Ik rijd niet rustig hoor, ik heb de naam dat ik flink doorrijd!!

Ik heb proefgereden in een automaat 140 pk van 2002, en die vond ik inderdaad te sloom. Het ding schakelt zich suf als je vooruit wilt! Dan zou ik een sterkere nemen. (Er zaten trouwens wél hardstikke dure 17 inch lichtmetalen velgen onder: de keuzes van sommigen begrijp ik niet! Kies dan de sterkere motor voordat geld?)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”