Ik wil binnenkort een V50 aanschaffen met een automaat eventueel een S40 behoort ook tot de mogelijkheden.
Ik heb een aantal gezien op internet. Ben ik aan het rekenen geweest verschil tussen een benzine 2.4 5 cilinder en diesel 2.0 is 6 euro per maand. Diesel is in dit geval goedkoper de d5 is 12 euro per maand duurder dan de benzine versie.
Waar doe ik goed aan benzine of diesel? En hoe zit het bij de diesel met de roetfilter zijn die vaak verstopt of niet??
Mij budget is ongeveer 22000.
v50 benzine of diesel verschil is er haast niet
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Een D5. Waarom? Geen idee, maar ik heb wel wat met dielsel en benzine is stinkende duur.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zeker voor de benzine gaan. Onderhoud is bij een diesel veel duurder, al zijn er nog steeds een boel mensen die denken dat het omgekeerd is omdat bij een diesel geen bougies vervangen hoeven te worden. Ik heb het dan puur over de kosten. Wat je fijner vind rijden kan je alleen maar zelf bepalen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Tja het ligt er helemaal aan welke uitvoering tegen welke prijs je kan aanschaffen
Diesel of benzine is lastig, ga je iets meer rijden, dan is diesel al snel voordeliger, maar het ligt echt aan het verschil waartussen de diverse uitvoeringen te koop staan
Diesel of benzine is lastig, ga je iets meer rijden, dan is diesel al snel voordeliger, maar het ligt echt aan het verschil waartussen de diverse uitvoeringen te koop staan
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2008 - 22:04
Ik zou niet voor de D5 gaan. Door het hoge verbruik op secundaire wegen zal de gebruikskost snel oplopen. Ik heb zelf een D5, rijd enorm lekker, is beresterk met aanhanger, de beste wagen die ik tot nu toe gehad heb, maar het verbruik valt echt niet mee als je zoals ik weinig km autosnelweg doet.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32
Benzine of diesel is naast een economische overweging ook je eigen gevoel. Ik lees iemand die zegt: Benzine. Persoonlijk zeg ik: Diesel.
Onderhoudskosten zullen misschien hoger zijn, maar de genoemde gloeibougies hoeven niet zo vaak vervangen te worden dan de bougies in een benzine auto, maar een luchtfilter weer wel vaker. Banden en remmen slijten onder beide ong even hard.
Ik rij zelf een 2.0D, terwijl ik 10-12k/jaar rijd. Driveability is gewoon vele malen beter van die moderne diesels tov benzine.
Indien je automaat wilt blijft er wel alleen een dure, maar ook snellere, D5 over aangezien de 2.0D niet in automaat te krijgen is.
Onderhoudskosten zullen misschien hoger zijn, maar de genoemde gloeibougies hoeven niet zo vaak vervangen te worden dan de bougies in een benzine auto, maar een luchtfilter weer wel vaker. Banden en remmen slijten onder beide ong even hard.
Ik rij zelf een 2.0D, terwijl ik 10-12k/jaar rijd. Driveability is gewoon vele malen beter van die moderne diesels tov benzine.
Indien je automaat wilt blijft er wel alleen een dure, maar ook snellere, D5 over aangezien de 2.0D niet in automaat te krijgen is.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 13.11.2011 - 19:45
V50 2.0D is wel in automaat te verkrijgen.
Ik rij per jaar ook 10 tot 12000 per jaar.
Ik rij nu zelf in een Renault Kangoo DTI. Ik heb nu haast geen onderhoud gehad aan de motor. Ik weet niet hoe het was geweest bij de benzine versie.
Ik heb een aantal voordelen en nadelen neer gezet. Voordeel is met diesel dat deze zelfverbranding heeft het is meer een lucht pomp. Een benzine moet ontstoken worden.
De echte nadeel is dat deze een roetfilter heeft. Die verstopt kan raken. Mag je als er veel problemen zijn zomaar de roetfilter verwijderen?
Ik rij per jaar ook 10 tot 12000 per jaar.
Ik rij nu zelf in een Renault Kangoo DTI. Ik heb nu haast geen onderhoud gehad aan de motor. Ik weet niet hoe het was geweest bij de benzine versie.
Ik heb een aantal voordelen en nadelen neer gezet. Voordeel is met diesel dat deze zelfverbranding heeft het is meer een lucht pomp. Een benzine moet ontstoken worden.
De echte nadeel is dat deze een roetfilter heeft. Die verstopt kan raken. Mag je als er veel problemen zijn zomaar de roetfilter verwijderen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32
2.0D wel in automaat? Hmmz, niet geweten.... Ach, schakelen doet ie prima;)
Gezien je budget zoek je een jonge wagen, wrs 2009 of zelfs jonger? Per 1 januari is de Euro5 norm effectief ingegaan en zal je geen enkele diesel meer zonder treffen. Verwijderen kan niet, het is een onderdeel van het motormanagementsysteem.
In principe als je er normaal mee rijdt, met regelmatig langere stukken hoef je niet snel problemen te verwachten. De auto brandt het filter zelf geregeld schoon. Volgens dealervoorschrift wordt zo'n filter ik geloof bij 180k vervangen. Gezien je beoogde km's/jaar en de jonge auto zal het wel even duren voor je hier mee te maken krijgt.
Wat vooral belangrijk is, is op tijd de beurten en de juiste olie.
Gezien je budget zoek je een jonge wagen, wrs 2009 of zelfs jonger? Per 1 januari is de Euro5 norm effectief ingegaan en zal je geen enkele diesel meer zonder treffen. Verwijderen kan niet, het is een onderdeel van het motormanagementsysteem.
In principe als je er normaal mee rijdt, met regelmatig langere stukken hoef je niet snel problemen te verwachten. De auto brandt het filter zelf geregeld schoon. Volgens dealervoorschrift wordt zo'n filter ik geloof bij 180k vervangen. Gezien je beoogde km's/jaar en de jonge auto zal het wel even duren voor je hier mee te maken krijgt.
Wat vooral belangrijk is, is op tijd de beurten en de juiste olie.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 13.11.2011 - 19:45
Vandaag besloten dat ik voor een nieuwe auto ga kijken. Helaas wordt dit geen Volvo. Volvo zijn helaas nog wat aan de duurder kant.
Ik wel mij richten op een zoek tocht naar een nieuwe auto een nieuwe Volvo is mij nog te duur. En geldt ook voor een 2de hands.
Ik wel mij richten op een zoek tocht naar een nieuwe auto een nieuwe Volvo is mij nog te duur. En geldt ook voor een 2de hands.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27337
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 2.0D is er met powershift (automatische) versnellingsbakWauter schreef:2.0D wel in automaat? Hmmz, niet geweten.... Ach, schakelen doet ie prima;)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Staat nog een mooie 2.0D Powershift met schuifdak bij Niham in Den Haag. Is wel een erg mooie en ken de eerste eigenaar, die is er altijd erg lief voor geweest 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra