Hallo,
Afgelopen vrijdag de V50 een 160.000km beurt laten geven. Buiten de reguliere beurt bleek het ook nodig de draagarmen voor te vervangen i.v.m. versleten rubbers. Kosten van de draagarmen inclusief montage 471,--
Volgens de dealer (Hooftman) is het vervangen van de draagarmen niet duurder dan het het vervangen van de rubbers. Los van de aanschafkosten zou het vooral in de benodigde arbeid gaan zitten wat vervangen van de rubbers onaantrekkelijk maakt.
Iemand ook ervaring met dit fenomeen? Zijn er ook V50 bezitters die wel voor het vervangen van de rubbers zijn gegaan?
Heb privé nog een Saab 99 en daar zitten na 27 jaar nog steeds de originele draagarmen onder. Rubbers hiervan vervangen kost een paar tientjes....
Groeten,
Alexander
Draagarmen vervangen?
- saab99gl1984
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 11:08
Huidig: Volvo V60 T5 Momentum 2018
Van mijn vrouw: Ford Fiesta Crossroad 2008
Vroeger:
2005-2007: V50 2.0D Momentum (2004)
2007-2010: V50 2.0D Momentum (2007)
2010-2012: V50 2.4 Momentum (2006)
2013-2016: V60 T3 Kinetic (2013)
2016-2018: V70 D3 Polar 2016
Van mijn vrouw: Ford Fiesta Crossroad 2008
Vroeger:
2005-2007: V50 2.0D Momentum (2004)
2007-2010: V50 2.0D Momentum (2007)
2010-2012: V50 2.4 Momentum (2006)
2013-2016: V60 T3 Kinetic (2013)
2016-2018: V70 D3 Polar 2016
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Een drietal weken geleden werd bij de technische keuring van mijn V50 2.0d ook vastgesteld dat de silentblocks van de draagarmen vooraan vervangen moeten worden. Ik heb zelf de scheurtjes gezien, en echt geruststellend is het niet.
In deze korte thread werd aangeraden om ze te vervangen, maar zowel de mensen van de keuring als de Volvo-dealer vertellen me dat ik er nog met een gerust hart mee kan rondrijden tot de controle volgend jaar.
Wat de kostprijs betreft kreeg ik hetzelfde verhaal te horen: ongeveer € 500 om de volledige draagarmen te vervangen. De silent blocks zijn zelf goedkoper, maar zouden niet zonder de draagarmen te vervangen zijn. Bovendien wordt de meerprijs van de draagarmen gecompenseerd door het lager aantal manuren arbeid dat erin gaat om ze te vervangen.
En dus gaat mijn V50 nu vrijdag binnen voor enkel z'n 180 000 km onderhoud. De rubbertjes, dat zal voor volgend jaar zijn.
In deze korte thread werd aangeraden om ze te vervangen, maar zowel de mensen van de keuring als de Volvo-dealer vertellen me dat ik er nog met een gerust hart mee kan rondrijden tot de controle volgend jaar.
Wat de kostprijs betreft kreeg ik hetzelfde verhaal te horen: ongeveer € 500 om de volledige draagarmen te vervangen. De silent blocks zijn zelf goedkoper, maar zouden niet zonder de draagarmen te vervangen zijn. Bovendien wordt de meerprijs van de draagarmen gecompenseerd door het lager aantal manuren arbeid dat erin gaat om ze te vervangen.
En dus gaat mijn V50 nu vrijdag binnen voor enkel z'n 180 000 km onderhoud. De rubbertjes, dat zal voor volgend jaar zijn.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
mannen, kijk eens op http://www.autopartsonline.nl de complete draagarmen met fuseekogel kosten hier 80 euro ps. het vervangen van de draagarmen is goed zelf te doen, alleen heb je even een fuseekogeltrekker nodig. Auto op assteunen zetten en de klus is zo geklaard met een beetje handigheid!
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Die goedkope aftermarket draagarmen zijn vaak van pisbakkenstaal gemaakt. Die roesten snel weg. Goedkoop in dit geval is vaak duurkoop. Mocht je er toch voor kiezen behandel ze dan iig goed met een roestwerend middel.
En je hebt niet perse een fuseekogeltrekker (of vork) nodig. Twee stevige hamer volstaan om de kogel uit zijn huisje te krijgen. Een hamer tegen de achterkant van het kogelhuis drukken en met de andere hamer een stevige klap aan de t/o zijde en de kogel valt eruit. Klinkt lomp maar is een gebruikelijke werkwijze.
En je hebt niet perse een fuseekogeltrekker (of vork) nodig. Twee stevige hamer volstaan om de kogel uit zijn huisje te krijgen. Een hamer tegen de achterkant van het kogelhuis drukken en met de andere hamer een stevige klap aan de t/o zijde en de kogel valt eruit. Klinkt lomp maar is een gebruikelijke werkwijze.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Iroll schreef:Die goedkope aftermarket draagarmen zijn vaak van pisbakkenstaal gemaakt. Die roesten snel weg. Goedkoop in dit geval is vaak duurkoop. Mocht je er toch voor kiezen behandel ze dan iig goed met een roestwerend middel.
En je hebt niet perse een fuseekogeltrekker (of vork) nodig. Twee stevige hamer volstaan om de kogel uit zijn huisje te krijgen. Een hamer tegen de achterkant van het kogelhuis drukken en met de andere hamer een stevige klap aan de t/o zijde en de kogel valt eruit. Klinkt lomp maar is een gebruikelijke werkwijze.
Inderdaad,is goedkope rommel,waarvan na een jaar de fuseekogels er onderuit vallen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
Ik heb de draagarmen inmiddels ook vervangen bij de huidige km stand van 351.000 geen overbodige luxe. Het weggedrag begon steeds meer zoekerig te worden. Dat is nu over. Heb 177 euro betaald voor 2 draagarmen van MOOG. Iemand ervaring met draagarmen van MOOG?
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Geen goede ervaring met een MOOG fuse kogel, deze hield het een jaar uit, maar dat wil niet zeggen dat de draagarmen ook zo slecht zijn.
Wel goede ervaring met Febi (Federrhor & Bilstein) draagarmen deze had ik voor 250 euro uit duitsland
Wel goede ervaring met Febi (Federrhor & Bilstein) draagarmen deze had ik voor 250 euro uit duitsland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
Dat is niet zo heel lang nee. Ga het vanzelf merken hoe lang ze goed blijven. van febi waren ze 165 p.s. hier. Over een paar maanden ga ik nog wel bilstein b4 schokbrekers bestellen voor de voorkant. Betaal 62 euro 50 ps, verzendkosten alleen wel 17 euro 90 omdat ze uit duitsland komen. Bij VOMD kosten ze 239 p.s. belachelijk verschil of niet?
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waar bestel je die Bilstein's dan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
Die bilsteins ga ik hier bestellen. Schijnt een goede site te zijn. http://www.tvhautoteile.de/ alleen de toplagers hebben ze hier niet. Is dat aan te raden om die meteen mee te vervangen? Bij www.mister-auto.nl kosten ze ook niet zo heel erg veel opzich.
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
edraket, de moog draagarmen zitten eronder. Moet zeggen dat het echt de wereld van verschil is! Het rijdt zoooooveel beter! Moet de auto binnenkort alleen nog even laten uitlijnen want het stuur staat ook een beetje scheef. Maar misschien wacht ik hier nog even mee tot ik de schokdempers heb vervangen. Ook wil ik het rubber in het midden waar de stabilisatorstang in ''hangt'' vervangen. Zit erover te denken om hiervoor een gele powerflex rubber te pakken. Moet zeggen dat ik de rubber verder ook nergens kan vinden op onderdelensites behalve in powerflex.
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
Klopt, maar ik ga binnenkort toch even andere banden eronder laten leggen. Als ik vredestein sportrac 3 bestel betaal ik incl verzenden € 129,90 (uit duitsland) en als ik dezelfde hier in ned bestel betaal ik € 156,00 incl verzendkosten. Voor € 7,50 kan ik ze erop leggen en uitbalanceren bij de autohobbyclub op mn werk. Dat is best gunstig qua prijs toch?
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Wat voor maat banden heb je dan?indoboy22 schreef:Klopt, maar ik ga binnenkort toch even andere banden eronder laten leggen. Als ik vredestein sportrac 3 bestel betaal ik incl verzenden € 129,90 (uit duitsland) en als ik dezelfde hier in ned bestel betaal ik € 156,00 incl verzendkosten. Voor € 7,50 kan ik ze erop leggen en uitbalanceren bij de autohobbyclub op mn werk. Dat is best gunstig qua prijs toch?
205-50-16 vredestein sportrac drie zijn 97 euro incl btw
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waar bestel jij ze?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
Vredestein 205/55 R16 91V Sportrac 5 FSL Hinweis: 1 62,00€
www.reifen.com
Nou dat is ff van de koude kermis thuiskomen! Voor verzending naar Nederland waren de verzendkosten voorheen € 5,95 en verder geen kosten. Nu zijn de verzendkosten € 3,95 en betaal je inselzuschlag 11 euro per artikel! Kijk maar even op de site [/b]edraket
www.reifen.com
Nou dat is ff van de koude kermis thuiskomen! Voor verzending naar Nederland waren de verzendkosten voorheen € 5,95 en verder geen kosten. Nu zijn de verzendkosten € 3,95 en betaal je inselzuschlag 11 euro per artikel! Kijk maar even op de site [/b]edraket
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022