hallo beste mensen,
ben nieuw hier op dit forum, rij al een jaar of 20 volvostation, nu sinds 2002 een 940 polar estate, prima wagen, alles doet het nog behalve het alarm, mijn accu was eens leeg,,door lange stilstand, de anwb heeft toen mijn alarm uitgeschakeld. mijn volvogarage doet moeilijk over opnieuw herstellen, grote kosten, geen onderdelen meer etc. wie kan me een tip geven, waar of wie, me hier bij kan helpen. Alvast bedankt, gvz.
alarmsysteem volvo 949
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Heb jij een volvo guard alarm er in? Met zon grijze AB erbij?
Dan zit er een kastje op de a stijl waarmee je hem kan herprogrammeren.
Heb hier de handleiding wel.
Mocht je onderdelen nodig hebben dan heb ik hier nog een 855 staan waar dat systeem in zit nog geheel compleet. Enkel de AB niet want die gebruik ik voor mijn 965.
Dan zit er een kastje op de a stijl waarmee je hem kan herprogrammeren.
Heb hier de handleiding wel.
Mocht je onderdelen nodig hebben dan heb ik hier nog een 855 staan waar dat systeem in zit nog geheel compleet. Enkel de AB niet want die gebruik ik voor mijn 965.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52
ok, dank je arjan, inderdaad een volvo guard systeem, zit ook zon kastje , op de linkerraam stijl, en grijze AB, klopt..alleen zit er geen spanning meer op het systeem. de gebruiksaanwijzing zit er ook nog bij dat wel,,alleen ben ik beetje huiverig er zelf aan te klooien. de anwb,,heeft bedrading omgelegd, en later bij volvogarage, def de spanning eraf gehaald, om verdere storingen te voorkomen. ik ga even kijken wat ik zelf nog kan doen, bedankt voor de info
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Misschien kom je hier wegwijs uit: +(is wel van een 960 maar het alarm is geloof ik het zelfde)


Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52
Wow, dat zijn een boel onderdelen, maar wel mooi overzichtelijk bij elkaar, misschien dat ik er hierdoor wat meer van ga begrijpen....volgens mij moet het in ieder geval mogelijk zijn de centrale autovergrendeliong, met AB weer aan de praat te krijgen, nu werkt het alleen met sleutel,
bedankt hoor
bedankt hoor
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
Begin eens door op zoek te gaan naar het zwarte relais in het midden van het plaatje en daar de stekker weer in te stoppen. Overigens zullen de batterijen van de AB ook wel leeg zijn.
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52
hallo arjan,
je hebt me toen geholpen met die installatietekening van volvo guard alarmsysteem, voor de 940, weet je nog.
uiteindelijk vond ik linksonder het dashboard,,,een zekeringhouder die correspondeerde met de tekening, alleen men had de zekering verwijderd toendertijd.
Dus zekering erin gedaan,,en meteen gign het alarm af, zekering er weer uit, , en toenvolgens de handleiding ,,met contact aan etc, zekering erin,,en volgens de verschillende stappen nieuwe code geinstalleerd,,en toen werkte het perfect weer,,,ook de centrale deurvergrendeling op afstand..
dus nogmaals bedankt
zo blijf je bezig met die oude volvos,,,
nu weer een nieuw probleem met de airco,,magneetkoppeling op de compressor slipt,,draait mee of is dol,,dus aircopomp werkt niet,,schijn t hoop geld te kosten,,misschioen op zoek naar een 2e hands koppeling, tja,,ben wel verwend met de airco nu...
Ok groetjes..gerard
je hebt me toen geholpen met die installatietekening van volvo guard alarmsysteem, voor de 940, weet je nog.
uiteindelijk vond ik linksonder het dashboard,,,een zekeringhouder die correspondeerde met de tekening, alleen men had de zekering verwijderd toendertijd.
Dus zekering erin gedaan,,en meteen gign het alarm af, zekering er weer uit, , en toenvolgens de handleiding ,,met contact aan etc, zekering erin,,en volgens de verschillende stappen nieuwe code geinstalleerd,,en toen werkte het perfect weer,,,ook de centrale deurvergrendeling op afstand..
dus nogmaals bedankt
zo blijf je bezig met die oude volvos,,,
nu weer een nieuw probleem met de airco,,magneetkoppeling op de compressor slipt,,draait mee of is dol,,dus aircopomp werkt niet,,schijn t hoop geld te kosten,,misschioen op zoek naar een 2e hands koppeling, tja,,ben wel verwend met de airco nu...
Ok groetjes..gerard
arjan_de_jong schreef:Misschien kom je hier wegwijs uit: +(is wel van een 960 maar het alarm is geloof ik het zelfde)
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Kijk aan dat is mooi dat dat weer werkt!
Bedankt voor de terugkoppeling! Daar hebben andere ook weer wat aan als ze een dergelijk probleem hebben.
Al naar een airco specialist gegaan? Die kan ook prima een offerte geven wat dit zou kosten maar reken er maar op dat dat idd flink in de papieren kan lopen. Maar ja airco is wel erg fijn. Bij die van mij is de compressor ook net vervangen. maar dat was nog bij de vorige eigenaar.
Bedankt voor de terugkoppeling! Daar hebben andere ook weer wat aan als ze een dergelijk probleem hebben.
Al naar een airco specialist gegaan? Die kan ook prima een offerte geven wat dit zou kosten maar reken er maar op dat dat idd flink in de papieren kan lopen. Maar ja airco is wel erg fijn. Bij die van mij is de compressor ook net vervangen. maar dat was nog bij de vorige eigenaar.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52
hoi arjan, bedankt voor je reactie,
ik was vandaag voor een gratis zomer en aircocheck bij de volvo dealer in hoorn, en daar kwam uit, dat het systeem niet lek is en vol met druk en fluor maar dat de magneetkoppeling te veel ruimte heeft,,,wordt dus wel door cc systeem aangestuurd volgens hun,,maar "pakt"niet goed meer op de pomp,,die koppeling kan apart vervangen worden,,maar met arbeid erbij toch algauw zon 450 euro,,,dus bedankt voor de tip,,ik ga eens langs zon aircospecialist,,eens zien wat die er van zegt. Ik las dat je onderweg stil kwam te staan met lpg problemen,,,,ik heb denk ik exact hetzelfde systeem, g3 in latenm bouwen etc,,,het is inderdaad een ingewikkeld syteem,,samen met die lambdasonde in de
cat,,, ik weet wel dat iedere keer als mijn uitlaat gedmonteerd werd,,bv voor de achteruitrijlichtschakelaar vervanging, en dus de knalpot met cat ook losgekoppeld,,,ik daarna een min of meer onregelmatig stationair toerental kreeg, na hermontage van de uitlaat ,,op lpg dus. maar na een jaar ofoz was dat weer weg...nu had ik laatst de koppelingsplaten laten vervangen,,{dan moet de bak weer los}, en ja hoor, daarna weer dat gejojo in het toerental...heeft dus duidelijk te maken met het loskoppelen van de sonde volgens mij,,maar goed,,voor de rest geen probleem daarmee,,maar het is allemaal computergestuurd begrijp ik dus...
groetjes
ik was vandaag voor een gratis zomer en aircocheck bij de volvo dealer in hoorn, en daar kwam uit, dat het systeem niet lek is en vol met druk en fluor maar dat de magneetkoppeling te veel ruimte heeft,,,wordt dus wel door cc systeem aangestuurd volgens hun,,maar "pakt"niet goed meer op de pomp,,die koppeling kan apart vervangen worden,,maar met arbeid erbij toch algauw zon 450 euro,,,dus bedankt voor de tip,,ik ga eens langs zon aircospecialist,,eens zien wat die er van zegt. Ik las dat je onderweg stil kwam te staan met lpg problemen,,,,ik heb denk ik exact hetzelfde systeem, g3 in latenm bouwen etc,,,het is inderdaad een ingewikkeld syteem,,samen met die lambdasonde in de
cat,,, ik weet wel dat iedere keer als mijn uitlaat gedmonteerd werd,,bv voor de achteruitrijlichtschakelaar vervanging, en dus de knalpot met cat ook losgekoppeld,,,ik daarna een min of meer onregelmatig stationair toerental kreeg, na hermontage van de uitlaat ,,op lpg dus. maar na een jaar ofoz was dat weer weg...nu had ik laatst de koppelingsplaten laten vervangen,,{dan moet de bak weer los}, en ja hoor, daarna weer dat gejojo in het toerental...heeft dus duidelijk te maken met het loskoppelen van de sonde volgens mij,,maar goed,,voor de rest geen probleem daarmee,,maar het is allemaal computergestuurd begrijp ik dus...
groetjes
arjan_de_jong schreef:Kijk aan dat is mooi dat dat weer werkt!
Bedankt voor de terugkoppeling! Daar hebben andere ook weer wat aan als ze een dergelijk probleem hebben.
Al naar een airco specialist gegaan? Die kan ook prima een offerte geven wat dit zou kosten maar reken er maar op dat dat idd flink in de papieren kan lopen. Maar ja airco is wel erg fijn. Bij die van mij is de compressor ook net vervangen. maar dat was nog bij de vorige eigenaar.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Om even er op in te springen.
Van mijn 960 heb ik vanwege het verwijderen van de accu, afgelopen winter tijdens stalling, de sirene losgekoppeld gehad.
Achteraf zag ik pas dat ik hem ook kon uitschakelen dmv het sleuteltje, maargoed.
Losgekoppelde alarm-sirene dus.
Nu wil ik hem een aantal maanden later weer erin zetten, en aansluiten.
Stekker erin en wiew,wiew,wiew, direct alarm.
Reageert niet op de afstandsbediening, en gaat ook niet na een paar seconden zelf uit.
Waarschijnlijk stomme gedachten, maar..
Zit er in die sirene een accu?
Zo ja, kan die gaan lekken als hij op z'n kant ligt?
En zo ja, zit daar dan een print, of verbinding die nu verbonden is en daardoor de sirene direct begint?
Of waar moet ik dit gaan zoeken?
Van mijn 960 heb ik vanwege het verwijderen van de accu, afgelopen winter tijdens stalling, de sirene losgekoppeld gehad.
Achteraf zag ik pas dat ik hem ook kon uitschakelen dmv het sleuteltje, maargoed.
Losgekoppelde alarm-sirene dus.
Nu wil ik hem een aantal maanden later weer erin zetten, en aansluiten.
Stekker erin en wiew,wiew,wiew, direct alarm.
Reageert niet op de afstandsbediening, en gaat ook niet na een paar seconden zelf uit.
Waarschijnlijk stomme gedachten, maar..
Zit er in die sirene een accu?
Zo ja, kan die gaan lekken als hij op z'n kant ligt?
En zo ja, zit daar dan een print, of verbinding die nu verbonden is en daardoor de sirene direct begint?
Of waar moet ik dit gaan zoeken?
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Phoe dat durf ik niet te zeggen.
Maar geloof dat ik hier nog wel zon sirene heb liggen. Kan je altijd proberen.
Maar geloof dat ik hier nog wel zon sirene heb liggen. Kan je altijd proberen.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
@toysoldier
Heb wel eens gelezen dat door de lange stilstand de oplaadbare batterij die in de sirene zit verder leegloopt. Oplossing zou kunnen zijn deken eroverheen tot die batterij weer een beetje is opgeladen
Heb wel eens gelezen dat door de lange stilstand de oplaadbare batterij die in de sirene zit verder leegloopt. Oplossing zou kunnen zijn deken eroverheen tot die batterij weer een beetje is opgeladen
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Kijk, dat kan natuurlijk ook.
Maar dan kan hij ook defect zijn, toch?
Ik zal binnen eens een 12V opstellinkje maken, en dan er idd iets degelijks omheen maken, want dat ding gaat echt gigantisch hard.
Of zal die sirene niet op 12V aangesloten zijn?
Maar dan kan hij ook defect zijn, toch?
Ik zal binnen eens een 12V opstellinkje maken, en dan er idd iets degelijks omheen maken, want dat ding gaat echt gigantisch hard.
Of zal die sirene niet op 12V aangesloten zijn?
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52
Hallo,
ik heb dus soortgelijks meegemaakt ooit moest de accu vervangen worden, liet ik even bij quick fit doen uit gemakszucht, maar was vergeten het alarm in de önderhouds-garagestand"te zetten met de cosdesleutel op linkerraamstijl, etc.
toen begon de sirene na loskoppelen van de accu te loeien, niet zo hard als normaal met de accu nog eraan, maar toch,,dus ja er zit een noodaccu, in de sirene zelf.
Maar uiteindelijk werd mijn syteem dusdanig verstoord hierdoor dat de programmering niet meer goed werkte, tot ik niet meer kon starten etc....anwb en later garage syteem helemaal uitgeschakeld,,,kon weer rijden maar wel zonder alarm en afstand deurvergrendeling.
Tot ik op deze site o.a. eens gign napluizen hoe het systeem in elkaar zat, en via een werkplaatstekening kwam ik erachter dat ergens diep onder het dachboard links, een zekeringhoudertje zat,,{dus niet bij de andere zekeringen}, en ik stopte er ter controle even een 5 amp in, en ja hoor het alarm gign direkt af, zekering eruit, in boekje gekeken hoe je nieuwe code inprogrammeert,,,en de stappen gevolgd.
eerst op contact zetren , met deur open en dan de volgende stappen doorlopen, na het op contact zetten met duer open heb ik de zekering er weer in gedaan,,,geen alarm,,,wel knipperende A en B code opd e raam stijl, wel zorgen dat je nieuwe batterijen in je grijze AB hebt,,en dan vervolgen na een van de stappen op je AB drukken om de nieuwe code te bevestigen.
Daarna werkte ALLES weer bij mij,,ook de afstand centrale deurvergrendeling,,,,,kwestie van éém zekering,,,,en o ja de bedradign van de motorkapsensor, vlak bij de windhaak van de kap,,was door gerot,,,dus eerst even nieuw stukje draad eraan,,,voordat ik met die zekering begon.
Dus even nalopen van de buitenbedradingen kan geen kwaad.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,,,je hebt wel het boekje van de volvo GUARD nodig,
groet ,gerard met 940 estate polar
ik heb dus soortgelijks meegemaakt ooit moest de accu vervangen worden, liet ik even bij quick fit doen uit gemakszucht, maar was vergeten het alarm in de önderhouds-garagestand"te zetten met de cosdesleutel op linkerraamstijl, etc.
toen begon de sirene na loskoppelen van de accu te loeien, niet zo hard als normaal met de accu nog eraan, maar toch,,dus ja er zit een noodaccu, in de sirene zelf.
Maar uiteindelijk werd mijn syteem dusdanig verstoord hierdoor dat de programmering niet meer goed werkte, tot ik niet meer kon starten etc....anwb en later garage syteem helemaal uitgeschakeld,,,kon weer rijden maar wel zonder alarm en afstand deurvergrendeling.
Tot ik op deze site o.a. eens gign napluizen hoe het systeem in elkaar zat, en via een werkplaatstekening kwam ik erachter dat ergens diep onder het dachboard links, een zekeringhoudertje zat,,{dus niet bij de andere zekeringen}, en ik stopte er ter controle even een 5 amp in, en ja hoor het alarm gign direkt af, zekering eruit, in boekje gekeken hoe je nieuwe code inprogrammeert,,,en de stappen gevolgd.
eerst op contact zetren , met deur open en dan de volgende stappen doorlopen, na het op contact zetten met duer open heb ik de zekering er weer in gedaan,,,geen alarm,,,wel knipperende A en B code opd e raam stijl, wel zorgen dat je nieuwe batterijen in je grijze AB hebt,,en dan vervolgen na een van de stappen op je AB drukken om de nieuwe code te bevestigen.
Daarna werkte ALLES weer bij mij,,ook de afstand centrale deurvergrendeling,,,,,kwestie van éém zekering,,,,en o ja de bedradign van de motorkapsensor, vlak bij de windhaak van de kap,,was door gerot,,,dus eerst even nieuw stukje draad eraan,,,voordat ik met die zekering begon.
Dus even nalopen van de buitenbedradingen kan geen kwaad.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,,,je hebt wel het boekje van de volvo GUARD nodig,
groet ,gerard met 940 estate polar
Toysoldier schreef:Om even er op in te springen.
Van mijn 960 heb ik vanwege het verwijderen van de accu, afgelopen winter tijdens stalling, de sirene losgekoppeld gehad.
Achteraf zag ik pas dat ik hem ook kon uitschakelen dmv het sleuteltje, maargoed.
Losgekoppelde alarm-sirene dus.
Nu wil ik hem een aantal maanden later weer erin zetten, en aansluiten.
Stekker erin en wiew,wiew,wiew, direct alarm.
Reageert niet op de afstandsbediening, en gaat ook niet na een paar seconden zelf uit.
Waarschijnlijk stomme gedachten, maar..
Zit er in die sirene een accu?
Zo ja, kan die gaan lekken als hij op z'n kant ligt?
En zo ja, zit daar dan een print, of verbinding die nu verbonden is en daardoor de sirene direct begint?
Of waar moet ik dit gaan zoeken?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Juist, die stand was ik ook vergeten.
Ik zal eens zoeken naar die zekeringhouder waar je het over hebt.
Zo eentje had ik wel sowieso al zitten vlak bij de sirene zelf, maar zal eens kijken onder het dash.
Zekering eruit, sirene aansluiten, en dan de stappen volgen.
Heb het boekje van de Volvo Guard erbij inderdaad.
Thanks! weer iets te proberen dit weekend.
Ik zal eens zoeken naar die zekeringhouder waar je het over hebt.
Zo eentje had ik wel sowieso al zitten vlak bij de sirene zelf, maar zal eens kijken onder het dash.
Zekering eruit, sirene aansluiten, en dan de stappen volgen.
Heb het boekje van de Volvo Guard erbij inderdaad.
Thanks! weer iets te proberen dit weekend.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- Hedwig
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 24.09.2004 - 20:00
- Locatie: Herenthout
- Contacteer:
Het kan best zijn dat de hulpbatterij van het alarm volledig plat of mischien stuk is.Toysoldier schreef:Om even er op in te springen.
Van mijn 960 heb ik vanwege het verwijderen van de accu, afgelopen winter tijdens stalling, de sirene losgekoppeld gehad.
Achteraf zag ik pas dat ik hem ook kon uitschakelen dmv het sleuteltje, maargoed.
Losgekoppelde alarm-sirene dus.
Nu wil ik hem een aantal maanden later weer erin zetten, en aansluiten.
Stekker erin en wiew,wiew,wiew, direct alarm.
Reageert niet op de afstandsbediening, en gaat ook niet na een paar seconden zelf uit.
Laat ik mijn verhaal maar eens vertellen...
Dit heb ik voor gehad toen ik de eerste keer m'n 780 liet overwinteren.
Toen ik weer wilde beginnen rijden en m'n goed gevulde batterij aankoppelde sloeg gelijk de sirene aan, werkte de startmotor ook niet en kreeg ik geen spanning meer en of dat het alarm met het sleuteltje op OFF of ON gezet werd maakte niets uit.
Hier heb ik alle kanten, ook bij dealers enzo, navraag over gedaan tot ik er moedeloos van werd. Met Jan en alleman er over gehad en op een keer ook met Guus Cornax over m'n probleem gepraat en hij maakte nog de opmerking dat het toch altijd wat was met die alarmsystemen. Hij vertelde me ook dat bij de Mercedes van z'n vrouw het alarm zelfs opsprong als de spanning van de batterij te laag werd.
Achteraf tot het besef gekomen dat het dat wel eens kon zijn! Stilaan kwam ik tot het gedacht dat ik de hulpbatterij zou moeten kunnen opladen, alleen hoe doe je dat want tekenmale dat je de batterij aankoppelde begon het gehuil weer! Kan ik de sirene in zijn geheel demonteren? Dat leek niet eenvoudig met die bedrading.
Dan maar met een hoop doeken rond de sirene maar dat was niet goed genoeg, wat een pokke herrie komt er toch uit dat ding. Dan maar de steun van de hulpbatterij los geschroefd en in een plastiekbox vol met heel veel doeken gestopt. Oef dat hielp het geluid was draaglijk.
Dan was het bang afwachten of het de goede inval zou zijn. De eerste minuten bleef dat ding maar huilen maar dan in 1 keer: hoorde ik nu verzwakken of toch niet? JAWEL! Langzaam stierf het geluid weg, jongens wat was ik blij!
Alles werkte terug, afstand bediening, startmotor enz. alsof er niets gebeurd was.
Dus wie weet? Meet het systeem de spanning van de hulpbatterij?
Ik heb in alle gevall m'n lesje geleerd vanaf toen tijdens de overwintering van m'n 780 altijd een druppelteller geplaatst en geen centje pijn meer.
Groeten,
Hedwig
744 D24T 1989
745 B200ET 1989
780 B280E 1988 x2
780 B230FT+ 1991
There is no substitute for driving a 780
745 B200ET 1989
780 B280E 1988 x2
780 B230FT+ 1991
There is no substitute for driving a 780
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Duidelijke tekst..
Ik zal z.s.m. dat ding gaan insteken, gewikkeld in al het geluidsdempende materiaal ik maar kan vinden.
Bevindingen zal ik posten!
Ik zal z.s.m. dat ding gaan insteken, gewikkeld in al het geluidsdempende materiaal ik maar kan vinden.
Bevindingen zal ik posten!
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -