V70 2.5 10v op LPG G3 (GasFX)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Jackioo
1st Gear member

Beste mede-volvo-fans,

ik zal me binnenkort een keer uitgebreider voorstellen en vertellen over mijn Amazon enz...

Ik heb onlangs een V70 2.5 gekocht, op (destijds) GasFX / Vialle LPi / LPG G3, you get the point! ;)

Echt een heerlijke auto, helaas gaf ie vandaag ineens, vanuit 't niets, een flink probleem.

Geen vermogen meer, geen toeren meer, etc. Er is minimaal 1 cilinder uitgevallen. Uitzetten, even wachten, opnieuw starten - probleem over, totdat hij weer overschakelt naar LPG..

De auto draait echt perfect op benzine, zodra ik (handmatig) overschakel naar LPG is 't weer knudde (dezelfde problemen zoals ik ze net omschreef)

Na de motor te hebben bekeken, viel me op dat de injectoren van cilinder 1 en 2 nogal los zitten, de andere 3 zitten wel goed vast. Vooral cilinder 1 is erg los en daar hoor ik wel wat valse lucht fluiten.

Is dit eenvoudig op te lossen? Kan ik voorlopig wel doorrijden op benzine?? (Totdat ik tijd heb om het te (laten) repareren??)

Ik hoor het graag van jullie, ik kan 'm echt niet meer missen!!

Thanks!
MarioC70
6th Gear member

Als die adapters waar de lpg injectoren los zitten moet het inlaatspruitstuk eraf en dan overmaat adapters monteren,dichtkitten en al die onzin is dus knoeien.
Kost rond de 200 euro als je zelf het spruitstuk demonteerd.
Jackioo
1st Gear member

Thx, Mario..

Ik had inderdaad al wat fora afgezocht en ik kwam op een tip uit om dit met vloeibare pakking dicht te kitten. Dat zag ik niet zo zitten, hooguit als overbrugging voor de tijd dat 'ie toch op benzine moet lopen.

Het is natuurlijk lastig te zeggen of te voorspellen, maar zou dit een oplossing zijn voor het probleem? Ik bedoel, de auto liep perfect op LPG en er is niets met die injectoren gebeurd. Pas nadat ie zo slecht ging lopen kwam ik erachter dat ze zo los zaten..

Toch maar eens even een gerenommeerd LPG installateur raadplegen. Is er misschien iemand op 't forum die dit in zijn of haar vrije tijd doet en in de regio Arnhem / Nijmegen / Uden woont?? (Een mens kan altijd hopen toch....)

Niet leuk trouwens, zo'n grote dure auto die op benzine loopt :/

Dank voor de hulp!
Amazon 1966 B18 (Sweden-import)
V70 Classic 2.5 1998
MarioC70
6th Gear member

Deze dus..
Jackioo
1st Gear member

Bedoel je dat jij die persoon bent?? ;)
V70 Classic 2.5 1998
MarioC70
6th Gear member

Jackioo schreef:Bedoel je dat jij die persoon bent?? ;)
Geen idee wat je bedoeld!
Jackioo
1st Gear member

Of jij de persoon bent die dit kan repareren. Omdat je zei "deze dus". Ik zal de volgende keer wat duidelijker proberen te zijn ;)

Ik heb vandaag bij 2 LPG installateurs geïnformeerd, maar allebei hebben ze niet voor vrijdag tijd.

Kan ik zonder problemen door blijven rijden op benzine tot die tijd? Hij zal dan hooguit wat valse lucht aanzuigen door het minimale 'spleetje' wat nu tussen de injector en het spruitstuk zit.

Nogmaals: thnx!
V70 Classic 2.5 1998
MarioC70
6th Gear member

Jackioo schreef:Of jij de persoon bent die dit kan repareren. Omdat je zei "deze dus". Ik zal de volgende keer wat duidelijker proberen te zijn ;)

Ik heb vandaag bij 2 LPG installateurs geïnformeerd, maar allebei hebben ze niet voor vrijdag tijd.

Kan ik zonder problemen door blijven rijden op benzine tot die tijd? Hij zal dan hooguit wat valse lucht aanzuigen door het minimale 'spleetje' wat nu tussen de injector en het spruitstuk zit.

Nogmaals: thnx!

Denk dat er iets met je pc s,ik heb een foto van zo,n adapter erbij gezet,denk dat je die niet ziet?
Ik repareer ze inderdaad,maar niet via het forum.
Jackioo
1st Gear member

MarioC70 schreef:Deze dus..
Sorry! Ik zit te hannessen met m'n mobiel internet en zie nu net pas dat je een foto had geplaatst! Sorry voor de verwarring.

Maar zo op t oog lijkt ie er wel op. Ik zal vanmiddag of vanavond eens onder de motorkap kijken. De mijne zijn volgens mij wel van aluminium en niet van messing.

**edit** die stomme appeltelefoon van me had het woord "motorkap" zogenaamd verbeterd naar "motoriek"...
V70 Classic 2.5 1998
Jackioo
1st Gear member

Vandaag bij de APK keuring geweest.

Helaas, niet geslaagd.. De gasinstallatie werkt niet en aangezien dat op 't kentekenbewijs de hoofdbrandstof is moet ie wel op gas lopen.

Ik heb meteen een afspraak gemaakt om zaterdag zelf het spruitstuk te demonteren, maandag gaat deze dan in de revisie. Er worden (inderdaad zoals jij zei, Mario) nieuwe, overmaat busjes in geperst en de hele boel gaat met een soort "cement" afgedicht worden. Er komen meteen nieuwe injectoren in.

Is "wat werk" en 't zal zeker wat kosten, maar oh wat zal ik blij zijn als mijn V70 maandag of dinsdag weer gewoon APK gekeurd is en ik er weer lekker fris mee de weg op kan :)
V70 Classic 2.5 1998
MarioC70
6th Gear member

Hij loopt niet op lpg?,of dat door de injectoradapters komt,dat denk ik niet,dan zou hij op benzine ook slecht moeten lopen,er is denk iets anders aan de hand waarom hij niet op lpg wil lopen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Jackioo
1st Gear member

De monteurs waar ik was (2 bedrijven die naast elkaar zitten) en het lpg installatie bedrijf dat ik aan de telefoon had, kwamen tot de conclusie dat het (hoogstwaarschijnlijk) aan de los zittende injectoren zou moeten liggen. Ook als ie op benzine loopt en je raakt de (losse) injector aan, dan loopt ie opeens beroerd omdat er valse lucht bij komt.

De LPG installatie werkt wel, maar er vallen 1 of 2 cilinders uit zodra hij overspringt op LPG. Hij lekt ook zodra de voeler van de vier gas meter erbij in de buurt komt. Hoe dan ook, dit moet worden gereviseerd.. Er vreemd, want er is (voor zover ik weet) niemand onder de motorkap geweest tussen zaterdag ochtend 10 en half 11 die aan die dingen heeft zitten morren. Hij liep echt prachtig voor die tijd, en nu absoluut niet meer..

Wat me wel weer een beetje op kan beuren, is dat ik weet dat ik er weer een geweldige auto aan zal overhouden :)

Ik zal jullie op de hoogte houden!
V70 Classic 2.5 1998
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”