Condensor vervangen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Wimke
1st Gear member

Een paar weken terug deed de airco het niet meer van de S40. Via een kennis het systeem weer afgevuld en twee weken later was het weer afgelopen. Dus maar even afgeperst met stikstof en toen bleek er toch wel een lek in te zitten. Gezocht op het net en het forum en daar vond ik iets over een coulance regeling van Volvo. Mailtje naar Zwolle en Harderwijk gedaan en de volgende dag een keurig mailtje van Broekhuis uit
Harderwijk met een prijsopgave en een mogelijke afspraakdatum. Vier dagen later een mail uit Zwolle met een heel verhaal over onderhoud en een inspectie die men eerst moest uitvoeren etc. voor ze een prijsopgaaf konden doen. Dus maar een afspraak in Harderwijk gemaakt en daar is de condensor netjes vervangen met een coulance van 50%! Zo kun je dus ook met (niet) klanten omgaan! Ben nog erg aan het twijfelen over de nieuwe V40, maar als die er komt, komt ie waarschijnlijk uit Harderwijk!!!!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.......
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Dan zit je mooi in de mats met die 50% coulance of had je bij toeval nog garantie?
Enniehoe: Als je komende zaterdag ter bescherming van je nieuwe condensoir iets nuttigs zou willen doen en verder toch al niks in de agenda had: gaas in de bumper.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Wimke
1st Gear member

De tip van gaas in de bumper zal ik onthouden voor een momentje in de vakantie!
Verder had ik geen garantie en was de auto ook niet in onderhoud bij de Volvo dealer.
Schijnbaar is de coulance regeling er voor alle V50 en S40 modellen van die bouwjaren.
Het schijnt echt een veel voorkomend euvel te zijn.
toppertje
6th Gear member

en over welke bouwjaren hebben we het dan?
geen glans zonder wrijving
Boswachter
4th Gear member

in elk geval 2006.... maar in Ermelo zit een aircoboer die nog goedkoper is dan de dealer uit harderwijk..... (niets ten nadele van broekhuis overigens, ik ben er nog niet geweest omdat mijn auto uit Amersfoort komt)
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)

2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
Sander_S60
2nd Gear member

Vandaag heb ik ook de condensor laten vervangen.

In april heb ik de airco al een keer iets bij laten vullen omdat hij steeds slechter ging koelen.
Lekkages waren toen eigenlijk niet te ontdekken met de uv-lamp, maar zonder de boel
te demonteren is de condensor slecht te bekijken.

Nu zo'n 2 maanden nadien merkte ik dat de koeling toch weer minder werd en de
compressor werd ook wat luidruchtiger.

Toen de oude condensor eruit was, kon je goed zien dat ie op een paar plekken lek was
(aan de achterzijde, door de grill heen niet te zien) en vooral de onderkant was nogal broos
en daardoor gewoon poreus geworden, waarschijnlijk door pekel en andere rotzooi die ertussen blijft hangen.

Wat me wel opviel dat de condensor toch redelijk beschermd zit omdat de intercooler ervoor gemonteerd zit. (1.6 D)
Bij de uitvoeringen zonder intercooler is de condensor wel kwetsbaarder voor steenslag e.d. .
Probleem dat de onderkant gewoon ''wegrot'' blijft natuurlijk wel ook al zit de intercooler ervoor.

Voor montage incl. leeghalen, vacumeren en opnieuw vullen was ik €310 kwijt
Volvo V50 1.6d Edition II 2006 (MY2007) Electric Silver metallic
High Performance Audio - Klasse 3 alarm - Alu inleg - Leder sportstuur -
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
Wimke
1st Gear member

Het heeft even geduurd voordat ik de rekening had, maar voor €279,01 was ik weer klaar. Dus dat valt nog wel mee. Goede service van Broekhuis Harderwijk!
Kobayashi
3rd Gear member

Wim,

Waar kan je terecht voor een aanvraag van dergelijke coulance?
Ik zit nl. met hetzelfde probleem voor mijn V50 uit 2005.

Is er ergens een e-mailadres ofzo waar je terecht kan? Zou dat nl. bevestigd willen hebben voor ik naar de garage vertrek.
Wimke
1st Gear member

Ik heb een mail gestuurd naar de Volvo dealer(s). Zoals al vermeld werd er in Zwolle heel lastig gedaan over onderhoud etc. maar bij Broekhuis in Harderwijk was het allemaal geen probleem. Keurig geholpen en voor een nette prijs!
Kobayashi
3rd Gear member

Mailtje naar de dealer verstuurd
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”