Ik rijd momenteel een Saab 93. Deze moet momenteel weer voor een beurt (grote beurt en distributiesnaar). De Saab is tevens te klein geworden en zoek een alternatief. Een 2e hands V70 (diesel) lijkt me een mooi alternatief. (bj 2007 en 100000 km)
Ik heb echter geen idee wat de onderhoudskosten zullen zijn waar ik tegen aan kan lopen. Ik rijd ongeveer 25000km/ jaar. Wie van de (ex)V70 bereiders kan hierover zijn licht laten schijnen?
Bedankt, JAJA
V70 ipv Saab 93?
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Het is idd een forum regel dat je Volvo gaat rijden :roll: 

Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20783
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb de vraag voorlopig gezet in het V70 2000-2007 onderdeel.
Daar kan je meer antwoorden verwachten. Of wil je een V70 van het laatste type. Geef dat dan even duidelijk aan. Dan verplaatsen we je vraag daarheen.
Verder: trek je niets aan van die grapjurken.
Ze bedoelen het niet slecht. 
Daar kan je meer antwoorden verwachten. Of wil je een V70 van het laatste type. Geef dat dan even duidelijk aan. Dan verplaatsen we je vraag daarheen.
Verder: trek je niets aan van die grapjurken.


VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Gerardf
- 6th Gear member
- Berichten: 2532
- Lid geworden op: 30.12.2010 - 21:40
- Locatie: Gooi
De dealer heeft vaste onderhouds prijzen. Deze kan je hier terug vinden.
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... voV70.aspx
Dit geeft in ieder geval een richtlijn van wat het kan gaan kosten.
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... voV70.aspx
Dit geeft in ieder geval een richtlijn van wat het kan gaan kosten.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08.07.2012 - 14:03
Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Hoewel ik het haast niet durf te vragen. Waar ik op doel is, zijn er ook bekende onderdelen die meer dan normaal onderhoud vergen/ kapot gaan en wat dit voor kosten met zich meebrengt.
Ik heb de V70 geselecteerd vanwege zijn kwaliteitsimago, maar is de praktijk wellicht weerbarstiger?
Groeten, JAJA
Hoewel ik het haast niet durf te vragen. Waar ik op doel is, zijn er ook bekende onderdelen die meer dan normaal onderhoud vergen/ kapot gaan en wat dit voor kosten met zich meebrengt.
Ik heb de V70 geselecteerd vanwege zijn kwaliteitsimago, maar is de praktijk wellicht weerbarstiger?
Groeten, JAJA
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4855
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Welkom Jaja,
Om je beter te kunnen antwoorden is het wel handig te weten naar welk type V70 je voorkeur uitgaat. Bouwjaar 2007 kan zowel betrekking hebben op de "oude" V70 (MY 2007), of op het nieuwste model (MY 2008, vanaf medio 2007 geleverd).
In het algemeen zijn de diesels, zeker de vijfcilinders, behoorlijk betrouwbaar. Succes met je zoektocht!
Om je beter te kunnen antwoorden is het wel handig te weten naar welk type V70 je voorkeur uitgaat. Bouwjaar 2007 kan zowel betrekking hebben op de "oude" V70 (MY 2007), of op het nieuwste model (MY 2008, vanaf medio 2007 geleverd).
In het algemeen zijn de diesels, zeker de vijfcilinders, behoorlijk betrouwbaar. Succes met je zoektocht!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 19:31
Ach, ik heb jaren een 900 classic gereden, altijd onderhoud zelf uitgevoerd en er ontzettend veel plezier mee gehad. Heb deze vanwege verhuizing naar de USA weg gedaan en daar een v70 aangeschaft omdat het erg moeilijk was een 9-5 estate te vinden. Heb de v70 nu 5 jaar en ben met het onderhoud niet veel duurder uit dan de met de 900 wanneer ik het arbeidsloon bij het onderhoud van de v70 buiten beschouwing laat. Ik denk dat SAAB en Volvo elkaar niet veel zullen ontlopen wat betreft de onderhoudskosten.
Persoonlijk vind ik de SAAB meer uitstraling hebben omdat je deze minder ziet van de V70, die dan ook meestal zo'n saaie zwarte of grijze kleur hebben (mijn V70 is grijs). Ook de cockpit van de SAAB vind ik erg mooi.
Desalwelteplus ben ik bijzonder tevreden met mijn V70 die alweer 123.000km op de teller heeft staan en het blijft een mooi alternatief voor een SAAB.
Volgens mij heeft de 9-5 estate meer beenruimte achterin dan de v70, daarvan is bagageruimte weer groter.
My 2¢.
Persoonlijk vind ik de SAAB meer uitstraling hebben omdat je deze minder ziet van de V70, die dan ook meestal zo'n saaie zwarte of grijze kleur hebben (mijn V70 is grijs). Ook de cockpit van de SAAB vind ik erg mooi.
Desalwelteplus ben ik bijzonder tevreden met mijn V70 die alweer 123.000km op de teller heeft staan en het blijft een mooi alternatief voor een SAAB.
Volgens mij heeft de 9-5 estate meer beenruimte achterin dan de v70, daarvan is bagageruimte weer groter.
My 2¢.
2007 Volvo V70 2.5T; 2008 Mazda MX-5 Miata
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 08.01.2011 - 08:41
- Locatie: Regio Amsterdam
Hier een blijde saabrijder die vele jaren diverse saabs gereden heeft, maar wegens gezinsuitbreiding 2 jaar geleden overgestapt is naar een Volvo v70 D5 automaat.
Overstap was aanvankelijk qua rijden enorm. Daar waar de saab een echte rijdersauto is, is de volvo een auto waar je door gereden wordt. Moest erg wennen aan rijgedrag (afstandelijk, niet scherp, log) in vergelijking met Saab. Ook vering (deinerig) was aanvankelijk moeilijk aan te wennen.
Kortom: begin was ik erg aan t twijfelen of ik wel de juiste keus had gemaakt en toch niet voor een 95 station had moeten gaan.
Echter, na verloop van tijd: wil nooit meer anders...... wat een conform, wat een feest om met de volvo te rijden. Mijn rijgedrag is totaal veranderd, van een actieve vlot rijdende chauffeur naar een rustig op mijn gemak en volop genietend van het conform rijdende chauffeur.
Volvo is voor mij elke x weer een feestje, alleen anders dan met de saab. Geniet volop van de auto.
Qua onderhoud in vergelijk met Saab. Kan er nog niet zoveel over zeggen, aangezien ik eigenlijk nog niets iets ergs heb gehad. Onderhoud doe ik bij volvo specialist Bonne Route in Amsterdam. Saab had ik bij saab specialist in vinkenveen en gewone om de hoek garage. Maakt volgens mij niet zoveel uit.
Afsluitend: voor mij, na een wankele start, uiteindelijk een schot in de roos geweest om over te stappen.
Succes!
Groet
Robert
Overstap was aanvankelijk qua rijden enorm. Daar waar de saab een echte rijdersauto is, is de volvo een auto waar je door gereden wordt. Moest erg wennen aan rijgedrag (afstandelijk, niet scherp, log) in vergelijking met Saab. Ook vering (deinerig) was aanvankelijk moeilijk aan te wennen.
Kortom: begin was ik erg aan t twijfelen of ik wel de juiste keus had gemaakt en toch niet voor een 95 station had moeten gaan.
Echter, na verloop van tijd: wil nooit meer anders...... wat een conform, wat een feest om met de volvo te rijden. Mijn rijgedrag is totaal veranderd, van een actieve vlot rijdende chauffeur naar een rustig op mijn gemak en volop genietend van het conform rijdende chauffeur.
Volvo is voor mij elke x weer een feestje, alleen anders dan met de saab. Geniet volop van de auto.
Qua onderhoud in vergelijk met Saab. Kan er nog niet zoveel over zeggen, aangezien ik eigenlijk nog niets iets ergs heb gehad. Onderhoud doe ik bij volvo specialist Bonne Route in Amsterdam. Saab had ik bij saab specialist in vinkenveen en gewone om de hoek garage. Maakt volgens mij niet zoveel uit.
Afsluitend: voor mij, na een wankele start, uiteindelijk een schot in de roos geweest om over te stappen.
Succes!
Groet
Robert
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
+1Overstap was aanvankelijk qua rijden enorm. Daar waar de saab een echte rijdersauto is, is de volvo een auto waar je door gereden wordt. Moest erg wennen aan rijgedrag (afstandelijk, niet scherp, log) in vergelijking met Saab. Ook vering (deinerig) was aanvankelijk moeilijk aan te wennen.
Kortom: begin was ik erg aan t twijfelen of ik wel de juiste keus had gemaakt en toch niet voor een 95 station had moeten gaan.
Echter, na verloop van tijd: wil nooit meer anders...... wat een conform, wat een feest om met de volvo te rijden. Mijn rijgedrag is totaal veranderd, van een actieve vlot rijdende chauffeur naar een rustig op mijn gemak en volop genietend van het conform rijdende chauffeur.
als ex peugeot rijder kan ik hier volledig mee instemmen, dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht van mezelf na de eerste week volvo
keep calm!, your randomizer is running
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32
Een Saab rij je meestal uit liefhebberij, dit geldt eigenlijk ook voor Volvo. Voor mij zou het geen kiezen zijn, absoluut een Volvo, geen Saab.
Qua onderhoudskosten zal het allemaal wel meevallen, aangezien je Saab gewend bent en die rij je meestal ook niet probleemloos van beurt naar beurt.
V70, ik zeg doen, en lekker dieselen, driveability van die moderne diesels is fenomenaal! Rij zelf goed 10-12.000/jaar, maar gewoon met een diesel hoor!
Qua onderhoudskosten zal het allemaal wel meevallen, aangezien je Saab gewend bent en die rij je meestal ook niet probleemloos van beurt naar beurt.
V70, ik zeg doen, en lekker dieselen, driveability van die moderne diesels is fenomenaal! Rij zelf goed 10-12.000/jaar, maar gewoon met een diesel hoor!
Volvo V50 2.0D '04, 200k+