Sinds een geruime tijd heeft mijn 940 Turbo (uit 1991) last van uitvallen en soms behoorlijk inhouden op de snelweg. Dit probleem speelde bij mij al voor mijn vakantie en hiervoor ben ik naar de garage geweest. Op dat moment had ik een storing van de lamda-sonde die de monteur eruit heeft gehaald en mij de tip heeft gegeven (indien het nogmaals voorkwam) een zekering erin en eruit te halen. Dit werktte prima en heb dus weer enkele duizenden kilometers ermee gereden.
Nu heb ik echter de laatste tijd weer last van ernstig inhouden op de snelweg en uitvallen indien ik wil stoppen en de koppeling intrap. Ook erg stationair loopt hij niet meer. Het rare is echter dat de lamdasonde storingslampje nu niet opbrand. Het is mij dus een compleet raadsel wat er exact mis is met de motor, maar erg lekker rijdt het niet. Heeft iemand een suggestie wat eventueel het probleem kan zijn?
Uitvallen 940 Turbo
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat het lampje niet brand, is natuurlijk te verklaren omdat je de zekering er uit hebt gehaald... *verder heb ik er niet zo veel verstand van*
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Michael Oud
- 5th Gear member
Toerentalsensor defect?
Volvo 940 SE