Wat heb ik nodig om een T4 blok uit een S/V40 over te zetten naar V40 2.0t. Beide bouwjaar 1998. Waarom zou je denken? Omdat de V40 van mijn ouders gisteren onderweg naar Italië voor de 2e keer is stil komen te vallen met serieuze motorschade. de vorige keer is 5 jaar geleden, ok onderweg naar Italië. Toen onder garantie gereviseerd bij een garage in Raalte.
Nu heb ik via marktplaats een T4 blok gevonden. Is het een beetje te doen om dit om te zetten en wat heb ik dan allemaal nodig? Zelf dacht ik al aan de luchtinlaat, kabelboom, computer. Maar hoe staat het bijv met de uitlaat? En zijn er verder zaken om rekening mee te houden?
Groet,
Bas
T4 blok in V40 2.0t
-
- 2nd Gear member
pff, zal beste klus zijn vrees ik. 'Vroeger' lepelde je zo overal even een zwaarder blok in, maar met de huidige voertuigen en dan met name de electronica er omheen...
Is het een optie alleen het kale blok in te bouwen, het blijft dan dus wel een 2.0T.
Is het een optie alleen het kale blok in te bouwen, het blijft dan dus wel een 2.0T.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
-
- 1st Gear member
Is het kale blok hetzelfde dan? Als dat zo is, dan is het zeker een optie. De turbo van mijn ouders heeft vorig jaar nog een revisie turbo gekregen. Dus zou het graag standaard houden. Het is alleen dat dit t4 blok werd aangeboden en dat alles er nog bij is.
Wat zijn dan eigenlijk de verschillen tussen een 2.0t en een T4?
Groet,
Bas
Wat zijn dan eigenlijk de verschillen tussen een 2.0t en een T4?
Groet,
Bas
- EVV
- 5th Gear member
Lijkt mij niet, de T4 is een kleiner blok (1.9), bedoeld voor een hoge druk turbo, terwijl de 2.0T een echte 2 liter is gemaakt is voor een lage druk turbo. Er zal dus ook een wijziging in de computer plaats moeten vinden aangezien de waardes niet gaan kloppen bij de configuratie.
- dutchlimits
- 5th Gear member
Dan moet je ook alle bedrading vervangen die de motor aanstuurt.
edit: abn even fatsoenlijk gemaakt
edit: abn even fatsoenlijk gemaakt
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 2nd Gear member
Of het verschil in inhoud van nog geen 100cc gaat uitmaken weet ik helaas niet. Het was meer een praktisch idee, aangezien ik het ombouwen van een 2.0T naar een T4 ook niet zomaar zie zitten. Erg veel elektronica wat allemaal aangepast/vervangen moet worden.
Je zou eens kunnen starten door te kijken of alle aansluitingen rond het blok in ieder geval matchen.
Je zou eens kunnen starten door te kijken of alle aansluitingen rond het blok in ieder geval matchen.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
-
- 1st Gear member
Het is nog onduidelijk wat er precies aan de hand is, heb de auto zelf nog niet gezien. Mijn ouders waren onderweg naar vakantie met de caravan erachter en de auto begon ineens op 3 cilinders te lopen. Toen hebben ze de auto naar de dichtsbijzinde parkeerplaats gereden en daar uit gezet. Daarna weer proberen te starten, maar loopt niet meer. ADAC heeft ze afgesleept naar een garage alwaar de boel los is gehaald en de conclusie getrokken is dat de boel wel weer serieus kapot is.
Vorige keer waren de zuigerveren versleten waardoor de boel kapot is gelopen. Het vermoeden is dat nu, 5 jaar/80.000 km later hetzelfde gebeurt is. Vorige keer is de boel onder garantie gerepareerd omdat ze de auto toen nog maar 2 maanden hadden. De auto is van 1998, heeft 230 k gelopen en is gewoon in een nette staat. Daarom willen ze de auto ook wel graag weer heel hebben. Ook omdat een andere auto kopen toch wel weer duurder zal zijn en wat koop je dan?
Ondertussen hebben wij ook al een paar aanbieders gevonden die een gewoon B4204T blok hebben liggen. Waarvan ook nog gewoon lopend te horen. Lijkt mij de verstandigere keus dan een goedkoop T4 blok dat al naast de auto staat. En natuurlijkk een stuk makkelijker te vervangen.
Groet,
Bas
Vorige keer waren de zuigerveren versleten waardoor de boel kapot is gelopen. Het vermoeden is dat nu, 5 jaar/80.000 km later hetzelfde gebeurt is. Vorige keer is de boel onder garantie gerepareerd omdat ze de auto toen nog maar 2 maanden hadden. De auto is van 1998, heeft 230 k gelopen en is gewoon in een nette staat. Daarom willen ze de auto ook wel graag weer heel hebben. Ook omdat een andere auto kopen toch wel weer duurder zal zijn en wat koop je dan?
Ondertussen hebben wij ook al een paar aanbieders gevonden die een gewoon B4204T blok hebben liggen. Waarvan ook nog gewoon lopend te horen. Lijkt mij de verstandigere keus dan een goedkoop T4 blok dat al naast de auto staat. En natuurlijkk een stuk makkelijker te vervangen.
Groet,
Bas
Alfarijder met een zwak voor Volvo... Ooit begonnen in een 340DL, nog een 340 en een 740 GLT 16v Estate gehad.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik hoop voor je dat ramon en ramon meelezen. Die mannen weten echt alles ervan, en zullen je een duidelijk antwoord kunnen geven.
-
- 1st Gear member
Het vermoeden is altijd al geweest dat de reapartie niet 100% goed is uitgevoerd 5 jaar geleden. De auto verbruikte ook nog wel wat olie. Heeft al via de Bovag gelopen. Het was allemaal echter niet duidelijk aantonnbaar dat het niet goed zou zijn, alleen twijfelachtig. Daar haal je dus niks van, helaas.
Het ziet er naar uit dat er een blok gevonden is. Nu nog overleggen met mijn ouders wat ze eigenlijk verwachten kwijt te zijn voor de hele operatie en wat dan de bedoeling is. Als we de transplantatie gaan doen, moeten ze wel weer een jaar of 4 minstens met deze auto verder. Voor hetzelfde geld als de reparatiekosten koop je ook een gewone 2 liter van 3 tot 5 jaar nieuwer...
Even de boel op een rij zetten en kijken wat wijsheid is, dus.
Groet,
Bas
Het ziet er naar uit dat er een blok gevonden is. Nu nog overleggen met mijn ouders wat ze eigenlijk verwachten kwijt te zijn voor de hele operatie en wat dan de bedoeling is. Als we de transplantatie gaan doen, moeten ze wel weer een jaar of 4 minstens met deze auto verder. Voor hetzelfde geld als de reparatiekosten koop je ook een gewone 2 liter van 3 tot 5 jaar nieuwer...
Even de boel op een rij zetten en kijken wat wijsheid is, dus.
Groet,
Bas
Alfarijder met een zwak voor Volvo... Ooit begonnen in een 340DL, nog een 340 en een 740 GLT 16v Estate gehad.
-
- 7th Gear member
Zuigerveren versleten,nog nooit meegemaakt,maar alles is mogelijk,als dat al eerder gedaan is en na 80000km weer stuk,dan is er iets fout gegaan,al met al een apart verhaal,die motoren lopen normaal gesproken zeer veel kilometers.
Je kunt niet zomaar een T4 blok monteren zonder diverse aanpassingen.
Het kan ook aan de rijstijl liggen,onder zijn toeren rijden met een caravan is een te zware belasting.
En pas op met zomaar een T4 blok aanschaffen,veel van die motoren zijn compleet af gereden.
Je kunt niet zomaar een T4 blok monteren zonder diverse aanpassingen.
Het kan ook aan de rijstijl liggen,onder zijn toeren rijden met een caravan is een te zware belasting.
En pas op met zomaar een T4 blok aanschaffen,veel van die motoren zijn compleet af gereden.
-
- 1st Gear member
Normaal zou het idd zo zijn. De blokken staan ook bekend om de betrouwbaarheid. De rijstijl kun je wel gelijk in hebben. Lage toeren rijden doet ie wel veel.
Vandaag heb ik met ze gesproken en ze hebben al besloten om er niets meer aan te doen en afscheid te gaan nemen van deze auto. Dit omdat ze alles moeten uitbesteden. Van Volvo heb ik zelf ook te weinig kennis om het zelf aan te pakken voor ze. Was het een Alfa, dan draaide ik mijn hand er niet voor om...
Dus voor de liefhebber is de V40 te koop. Prijs in overleg. Auto is netjes van binnen en buiten.
Groet,
Bas
Vandaag heb ik met ze gesproken en ze hebben al besloten om er niets meer aan te doen en afscheid te gaan nemen van deze auto. Dit omdat ze alles moeten uitbesteden. Van Volvo heb ik zelf ook te weinig kennis om het zelf aan te pakken voor ze. Was het een Alfa, dan draaide ik mijn hand er niet voor om...
Dus voor de liefhebber is de V40 te koop. Prijs in overleg. Auto is netjes van binnen en buiten.
Groet,
Bas
-
- Starter
Hallo MarioC70. Ik ben thans zelf ook geregistreerd en kan dan zelf precies antwoord geven op jou vragen. Overigens is er 2 jaar geleden een nieuwe turbo gemonteerd. 5 jaar geleden was er een defecte electronische inspuiting waardoor de klep oververhit raakte en brak. Delen daarvan zijn in de cilinder terechtgekomen. De cilinderkop is toen in zijn geheel gereviseerd. Het onderblok dus niet. Was volgens de deskundigen niet nodig. Thans is de compressie gemeten en de 2e cilinder geeft nul. Dat is dus de cilinder waar destijds de problemen mee waren.
-
- 1st Gear member