Getrac, de fabrikant van de Powershift transmissie, levert inmiddels de
GETRAG Powershift® 6DCT451 TRANSMISSION. Die kan tot max 450 Nm aan (zie http://www.getrag.de/en/232). Wordt inmiddels wel geleverd voor de 1.6L diesel van S/V60, V70, S80. Vraag mij af waarom niet voor T3,T4,T5 (hebben allemaal een koppel < 450 Nm).
Iemand idee waarom niet?
groet,
Ab S
Powershift start/stop
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Dat klopt, maar dat duurt nog wel even (zeker twee jaar, als niet langer); in de tussentijd kan je de T3,T4 powershift naar een A-label brengen als je de nieuwe Getrac 6DCT451 er onder hangt..isomo schreef:Voor zover ik goed ingelicht ben, is volvo aan de slag met de ontwikkeling van haar eigen 8-traps automaat. (ter vervanging van de geartronic)
Dus...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Is alleen mijn vermoeden, omdat het verbruik in de stadscyclus (flink) zal afnemen. Juist in de stadscyclus ligt het verschil tussen manual en powershift (dacht ik).Discovery schreef:T3, T4, T5 powershift zijn allemaal Getrac 6DCT451. Enige verschil is dat bij de benzine varianten de start-stop ontbreekt. Maar wie zegt dat start-stop het label veranderd?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20896
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Tja, ik kan ook wel een reden bedenken waarom deze bak niet in een T geleverd wordt: elke T is te tunen tot waarden die opstijgen boven het maximum koppel van de automaat.
En dan gaat de bestuurder op een zekere dag claimen bij Volvo dat er iets stuk is gegaan ...
En dan gaat de bestuurder op een zekere dag claimen bij Volvo dat er iets stuk is gegaan ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
T3, T4 en zelfs T5 liggen zeer ruim onder de door Getrac gespecificeerde max 450 Nm...Msuidgeest schreef:Tja, ik kan ook wel een reden bedenken waarom deze bak niet in een T geleverd wordt: elke T is te tunen tot waarden die opstijgen boven het maximum koppel van de automaat.
En dan gaat de bestuurder op een zekere dag claimen bij Volvo dat er iets stuk is gegaan ...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20896
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat zal wel Ab maar na tunen dan? Hoe hoog is dan het koppel? Vandaar mijn bedenking.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
ja, daar heb je wel een punt. De T3 en T4 (240 en 240/270 Nm standaard) hebben nog ruimte zat, maar met de T5 (320 Nm standaard) wordt het inderdaad krap. Maar goed op de T3 (en T4) zou een verdere reductie van gebruik om ook A te halen met Powershift wel aantrekkelijk zijn.Msuidgeest schreef:Dat zal wel Ab maar na tunen dan? Hoe hoog is dan het koppel? Vandaar mijn bedenking.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)