Vernietigen?
Zonde.
Gewoon laten staan en naar kijken.
Volvo V10
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Niet iedereen heeft die ruimte.Maurice Pierik schreef:Vernietigen?
Zonde.
Gewoon laten staan en naar kijken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55
Daimler Crysler en VW hebben het gewoon verkeerd aangepakt zowel de Lupo 3L als de Smart zijn te duur in de markt geplaats(vanwege de hoge productie/ontwikelingskosten). Op dit moment totaal niet rendabel voor consumenten. Zoals Bart Simpson zei is de trend wel steeds groter sneller en dus onzuiniger. Dit zal niet van de ene op de andere dag veranderen. Als de nood hoger is(bv over 5 of 10 jaar) als de brandstofprijzen nog veel verder zijn gestegen (en stijgen dat zullen ze zeker) dan denk ik dat we wel meer van dit soort auto"s kunnen verwachten.
VW komt nu met de Polo 4L ik denk dat we van deze auto een stuk meer kunnen verwachten.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4978
VW komt nu met de Polo 4L ik denk dat we van deze auto een stuk meer kunnen verwachten.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4978
- Gertje83
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 16:07
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Ik ben van mening dat Volvo zich niet in dit kleinere segment moet storten. Simpelweg omdat daar de markt propvol zit en een voet aan de grond krijgen erg lastig zal worden. Daar zitten namelijk al merken uit Korea die om de haveklap een nieuw model uitbrengen.
Laat Volvo zich dan aub ook richten op de huidige modellen en een S100 in de markt gaan roepen om de Mercedes S en de MW 7serie eens wat in te palmen
Laat Volvo zich dan aub ook richten op de huidige modellen en een S100 in de markt gaan roepen om de Mercedes S en de MW 7serie eens wat in te palmen

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Je kunt als Volvo onmogeljjk in "alle" segmenten succesvol zijn, Jaguar met zijn X-type is het (helaas voor Jaguar) ook niet, en dat komt eerder door Ford dan door Jaguar, pennywise poundfoolish....menjo schreef:Als Ford serieus Jaguar van de hand doet heb je best kans dat Volvo een groter model mag gaan maken ja. Zal dan wel nog heel wat jaartjes duren voor hij er is.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Om in het marktsegment van de superdikke auto's (S-klasse, 7-serie) succesvol te zijn, moet je óf een goede reputatie hebben óf veel marketinggeld hebben.
Mercedes en BMW hebben de reputatie, dus koopt het marktsegment(je) die auto's bij voorkeur. En de overige merken worden door exoten, zoals rijke kunstenaars of omhooggevallen showbusinesslui gekocht.
Het is een flinterdunne omzet die je er mee draait (er worden nu eenmaal weinig van die auto's verkocht), dus erg veel geld kun je er niet mee verdienen, zeker niet een nieuwkomer in dat segment.
Óf marketinggeld: een grote fabrikant kan de grote supersedan fabriceren en verliesgevend op de markt brengen om de faam en technische kunde van zijn merk te upgraden: er straalt altijd wat af naar onderen, naar de goedkopere modellen.
Het lijkt uitgesloten voor Volvo om succesvol (in volume) door te dringen tot die markt, dus zou men het alleen kunnen doen om het merk wat meer te promoten. Maar dan is het een hele dure reclamecampagne!
Mercedes en BMW hebben de reputatie, dus koopt het marktsegment(je) die auto's bij voorkeur. En de overige merken worden door exoten, zoals rijke kunstenaars of omhooggevallen showbusinesslui gekocht.
Het is een flinterdunne omzet die je er mee draait (er worden nu eenmaal weinig van die auto's verkocht), dus erg veel geld kun je er niet mee verdienen, zeker niet een nieuwkomer in dat segment.
Óf marketinggeld: een grote fabrikant kan de grote supersedan fabriceren en verliesgevend op de markt brengen om de faam en technische kunde van zijn merk te upgraden: er straalt altijd wat af naar onderen, naar de goedkopere modellen.
Het lijkt uitgesloten voor Volvo om succesvol (in volume) door te dringen tot die markt, dus zou men het alleen kunnen doen om het merk wat meer te promoten. Maar dan is het een hele dure reclamecampagne!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Nou uitsluiten kun je natuurlijk niks.
Vergeet niet dat BMW in de jaren 50 geld moest verdienen met Isseta's en dat Audi tot diep in de jaren 80 nauwelijks dure modellen kon afzetten.
Wat dacht je van de Audi 200 en de Audi V8?
Om door te dringen in het topsegment heb je een hele lange adem nodig.
Ik denk dat Volvo (Zweden) zich echter niet als een Duits-premium merk zien. Uiteraard speelt mee dat Zwedenn als thuisafzetland veel kleiner is dan Duitsland, hetgeen zeker in het nadeel werkt.
Ik gok eerder op een V90 dan een S100, al was het al alleen omdat een V90 relatief eenvoudig te bouwen is (op basis van een S80). Een S100 vergt een serieus andere basis.
Dat met kleine auto's geen bal wordt verdient. De V10 is meer een aftasting, hoe het eruit zou kunnen zien.
Een sigaarauto dicht ik hele andere kansen toe. Je spreekt dan absoluut niet van grote serieaantallen, maar wel van acteren op de frontlinie m.b.t. milieubewustere voertuigen. Dit kan op langer termijn een propositie geven. Wat dacht je alleen al van de kennis die je vergaat om een dergelijk voertuig te kunnen ontwikkelen, en belangrijker nog, te kunnen produceren.
Volvo zou in ieder geval er onverstandig aan doen om niet verder de markt te betreden in andere segmenten of niches. De XC90 en C30 zijn duidelijk bewijs van deze gezonde strategie. De Volvo 300 en 400 waren dat óók. Met name in Zuid-Europese landen hebben deze modellen Volvo als luxemerk weten te positioneren.
Het prioduceren van gigantische aantallen moet hierbij nooit het doel zijn. Het gaat erom voldoende aantallen te halen zodat je ontwikkelingskosten kunt terugverdienen en je markt te verbreden zodanig dat je niet afhankelijk wordt van een paar markten of segmenten.
In de VS is op dit moment de stationcar helemaal uit de gading (het is óf een sedan óf een SUV). De V50 en V70 zijn daar geen bestsellers. De XC70 daarentegen verkoopt er wel goed.
In opkomende markten zoals China zal de S80 eerder succesvol zijn.
Vergeet niet dat BMW in de jaren 50 geld moest verdienen met Isseta's en dat Audi tot diep in de jaren 80 nauwelijks dure modellen kon afzetten.
Wat dacht je van de Audi 200 en de Audi V8?
Om door te dringen in het topsegment heb je een hele lange adem nodig.
Ik denk dat Volvo (Zweden) zich echter niet als een Duits-premium merk zien. Uiteraard speelt mee dat Zwedenn als thuisafzetland veel kleiner is dan Duitsland, hetgeen zeker in het nadeel werkt.
Ik gok eerder op een V90 dan een S100, al was het al alleen omdat een V90 relatief eenvoudig te bouwen is (op basis van een S80). Een S100 vergt een serieus andere basis.
Dat met kleine auto's geen bal wordt verdient. De V10 is meer een aftasting, hoe het eruit zou kunnen zien.
Een sigaarauto dicht ik hele andere kansen toe. Je spreekt dan absoluut niet van grote serieaantallen, maar wel van acteren op de frontlinie m.b.t. milieubewustere voertuigen. Dit kan op langer termijn een propositie geven. Wat dacht je alleen al van de kennis die je vergaat om een dergelijk voertuig te kunnen ontwikkelen, en belangrijker nog, te kunnen produceren.
Volvo zou in ieder geval er onverstandig aan doen om niet verder de markt te betreden in andere segmenten of niches. De XC90 en C30 zijn duidelijk bewijs van deze gezonde strategie. De Volvo 300 en 400 waren dat óók. Met name in Zuid-Europese landen hebben deze modellen Volvo als luxemerk weten te positioneren.
Het prioduceren van gigantische aantallen moet hierbij nooit het doel zijn. Het gaat erom voldoende aantallen te halen zodat je ontwikkelingskosten kunt terugverdienen en je markt te verbreden zodanig dat je niet afhankelijk wordt van een paar markten of segmenten.
In de VS is op dit moment de stationcar helemaal uit de gading (het is óf een sedan óf een SUV). De V50 en V70 zijn daar geen bestsellers. De XC70 daarentegen verkoopt er wel goed.
In opkomende markten zoals China zal de S80 eerder succesvol zijn.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Die BMW's en Audi"s hadden toen lang niet zulke kostbare ontwikkelingskosten dan tegenwoordig noodzakelijk is door de electronica, botsproeven etc. Bovendien heeft Audi (+ BMW + Mercedes) het grote voordeel van de thuismarkt: kopers van supersedans zijn conservatief en dus ook flink nationalistisch. Dure Duitsers kopen dus niet zo gauw een buitenlandse prestigewagen. Daarom kan Audi zich zo´n grapje nog nét veroorloven (ze worden er trouwens niet rijk van, integendeel), maar een Zweeds merk met een superkleine thuismarkt niet.
En ook al zou je op het platform van een S80 een grotere auto produceren, dan wordt het een errrug kostbaar verhaal voor die kleine markt.
SUV's daarentegen vertegenwoordigen een zeer grote markt, dus daarom was het wél verstandig van Volvo om die markt aan te boren, omdat je dan snel je torenhoge ontwikkelingskosten kan terugverdienen.
Het op de markt brengen van een kleintje is ook zoiets: een gevestigde markt openbreken die door een heel vluchtig (weinig merktrouw) koperspubliek bezocht wordt. Je kan daar alleen goed verdienen met zeer grote volumes.
Dat redden ze nooit, dus hebben ze gekozen voor een niche-markt: een luxe prestige-kleintje (vgl Audi A3), waaraan weinig verdiend zal gaan worden, maar bedoeld is om klanten binnen te halen (instappertje) voor de grotere modellen als de klant ooit wat meer verdient of andere eisen t.a.v. de auto heeft.
Het ding mág niet te eenvoudig zijn, omdat dat afbreuk zal doen aan het merk, oftewel: dan loop je kans op downgrading van je hele palet.
En ook al zou je op het platform van een S80 een grotere auto produceren, dan wordt het een errrug kostbaar verhaal voor die kleine markt.
SUV's daarentegen vertegenwoordigen een zeer grote markt, dus daarom was het wél verstandig van Volvo om die markt aan te boren, omdat je dan snel je torenhoge ontwikkelingskosten kan terugverdienen.
Het op de markt brengen van een kleintje is ook zoiets: een gevestigde markt openbreken die door een heel vluchtig (weinig merktrouw) koperspubliek bezocht wordt. Je kan daar alleen goed verdienen met zeer grote volumes.
Dat redden ze nooit, dus hebben ze gekozen voor een niche-markt: een luxe prestige-kleintje (vgl Audi A3), waaraan weinig verdiend zal gaan worden, maar bedoeld is om klanten binnen te halen (instappertje) voor de grotere modellen als de klant ooit wat meer verdient of andere eisen t.a.v. de auto heeft.
Het ding mág niet te eenvoudig zijn, omdat dat afbreuk zal doen aan het merk, oftewel: dan loop je kans op downgrading van je hele palet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Gertje83
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 16:07
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Daarom denk ik ook dat Volvo best iets moet forceren om overeind te blijven. Laten we eerlijk zijn, de sedans blinken niet uit in beenruimte. Als ik achterin een nieuwe VW Passat plaatsneem, heb ik meer ruimte dan in de S60. Nu zitten die twee modellen tegenwoordig qua prijs al bij elkaar. Maar het lijkt mij dat de modellen van de concurrenten sneller in buiten- en binnenmaten groeien dan de Volvo's. Een nieuwe S40 of V50 is net zo groot dan een Ford Focus, zelfde bodemplaat en motoren. Alleen de prijs is anders
Ikzelf zou dan nog voor de Volvo kiezen, maar ik kan me maar al te goed voorstellen dat mensen dan liever een ruimere of goedkopere wagen kopen. Een groter model zou naar mijn mening dan ook in kunnen houden om een Passat of nieuwe Mondeo van je af te kunnen houden. Zal Ford blij mee zijn
Kortom, ik ben benieuwd hoe Volvo de markt ziet veranderen en welke rol zij daar in wil spelen. Nieuwe technieken, zoals Hybride zal ook van Ford afkomstog kunnen zijn. Dus over die technieken maak ik mij niet zo'n zorgen.

Ikzelf zou dan nog voor de Volvo kiezen, maar ik kan me maar al te goed voorstellen dat mensen dan liever een ruimere of goedkopere wagen kopen. Een groter model zou naar mijn mening dan ook in kunnen houden om een Passat of nieuwe Mondeo van je af te kunnen houden. Zal Ford blij mee zijn

Kortom, ik ben benieuwd hoe Volvo de markt ziet veranderen en welke rol zij daar in wil spelen. Nieuwe technieken, zoals Hybride zal ook van Ford afkomstog kunnen zijn. Dus over die technieken maak ik mij niet zo'n zorgen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Even off topic:
Mensen beoordelen een auto o.a. op beenruimte achterin en zitten er in de praktijk vervolgens nooit, vind dat soort criteria ook geen echte zinvolle criteria.
Een Passat is een suffe "burgermansauto", deze is al te koop met een 1.6pk benzinemotor van 102pk :shock: :shock: (zo'n 1.6 is afgelopen jaar pas in een S40 geintroduceerd) een S60 met zo'n mierenhart zal NOOIT komen, de dikste diesel is daar een 2.0 van 170pk voor € 39.850,-- daar zet Volvo een 5 cilinder 185pk D5 naast voor € 38.000,-- of een 163pk 2.4 vanaf € 36.500,-- maar dan wel MET met el. ramen achter, lendensteunen l&r (voor) en een armsteun voor, zo'n kale VW Passat een concurrent? ik dacht het niet..
Een 5drs VW Golf 1.6 (102pk) is er vanaf € 24.000,-- een Jetta vanaf € 25..400,--, een S40 1.6 al vanaf € 25.500,-- die Golf/Jetta is de tegenstrever van een S40 qua prijs, niet qua formaat.
Mensen beoordelen een auto o.a. op beenruimte achterin en zitten er in de praktijk vervolgens nooit, vind dat soort criteria ook geen echte zinvolle criteria.
Een Passat is een suffe "burgermansauto", deze is al te koop met een 1.6pk benzinemotor van 102pk :shock: :shock: (zo'n 1.6 is afgelopen jaar pas in een S40 geintroduceerd) een S60 met zo'n mierenhart zal NOOIT komen, de dikste diesel is daar een 2.0 van 170pk voor € 39.850,-- daar zet Volvo een 5 cilinder 185pk D5 naast voor € 38.000,-- of een 163pk 2.4 vanaf € 36.500,-- maar dan wel MET met el. ramen achter, lendensteunen l&r (voor) en een armsteun voor, zo'n kale VW Passat een concurrent? ik dacht het niet..
Een 5drs VW Golf 1.6 (102pk) is er vanaf € 24.000,-- een Jetta vanaf € 25..400,--, een S40 1.6 al vanaf € 25.500,-- die Golf/Jetta is de tegenstrever van een S40 qua prijs, niet qua formaat.
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Argh.....de "B-segment" photoshop is om te flanken, k gewoon lelijk.
VOLVO 440 1.8i '96
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Misschien ben ik wel de enige die dit punt volledig mist, maar wat bedoel je? :?Johan Braziltraveller schreef:Argh.....de "B-segment" photoshop is om te flanken, k gewoon lelijk.
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Het was idd laat 8-[ , maar wat ik bedoel is dat de "V10" niet mijn smaak zou zijn. En ik zie nu ook dat het een beetje een loze opmerking was welke niet aansloot op de discussie. Excuus.
VOLVO 440 1.8i '96
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
duidelijke taal! thnx
Volvo for life
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
maar goed, volvo is idd wel ff iets anders dan vw....ik vind volvo's nog relatief goedkoop (als je het bij de goedkoopste motors houdt:P) als je vergelijkt met de rest en dan is goed als ze het zo houden!
niet dat ik me er een kan veroorloven maar volvo is wel ff wat meer over nagedacht dan over een vw passat en is slechts iets duurder
niet dat ik me er een kan veroorloven maar volvo is wel ff wat meer over nagedacht dan over een vw passat en is slechts iets duurder
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK