Wat heeft dit nu met speling te maken ](*,)vmcc schreef:gewoon eerst eens laten flushen....
stuurhuis volvo xc90
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Sporing wordt statisch (stilstaand) gesteld, met de wielen strak rechtuit. Zit er speling op stuurhuis/kogel, ophangrubber draagarm etc dan hoef je maar een mm te sturen of de vering aan te spreken tijdens het rijden en de sporing klopt niet meer. Resultaat band(en) slijten onregelmatig.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 14.05.2006 - 09:30
- Locatie: turnhout
sporing staat goed want ze hebben hem verleden week terug uitgelijnd en hij stond perfeckt.als hij niet perfeckt staat is het gewoonlijk aan bijde wielen dat hij slijt in mijn geval nu alleen rechts.dus er is iets niet in orde
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dat zeg ik. Uitlijnen is een statisch gebeuren, bij speling op een ondedeel wat ik opnoemde klopt de sporing niet meer zo gauw je 'm van de brug rijdt! Stilstaand tijdens het uitlijnen pefect, na een meter rijden niet meer. Als ze 'm nu weer zouden uitlijnen klopt het niet meer aan de kant waar de speling zit. Uitlijnen heeft totaal geen zin als er speling zit op bijv. stuurkogel, draagarmrubber, stuurhuis.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ja dat begrijp ik wel, alleen van flushen verdwijnt er geen speling, dus geen nuttig advies lijkt me.Discovery schreef:Hij bedoelt stuurhuis flushen wat ook mogelijk is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er wordt hier vreselijk moeilijk gedaan met allerlij suggesties die er niet zoveel toe doen. Zoals al eerder aangegeven gewoon spoorstangen en stuurkogels (laten) checken op speling. Als deze goed zijn en er dan nog speling zit ligt het aan het stuurhuis. Oa Iroll doet goede suggesties, maar de enige manier om erachter te komen wat het probleem is even naar de garage te rijden en te laten controleren waar de speling zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40
het flushen van het stuurhuis! Heb ik ook laten doen en weg spelling en raar gevoel.
Kijk maar even bij automaat flushen..
Kost iets van E110 en weg probleem.
Kijk maar even bij automaat flushen..
Kost iets van E110 en weg probleem.
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer