Goedenavond,
Vanmiddag de auto van forumlid LeoF uitgelezen is foutmelding Storing motormanagement.
ECM-135F Luchtmassameter - Signaal te laag
ECM-4490 Standsensor uitlaatgascirculatie - Signaal te hoog
Wat zoeken in Vida geeft mij nog weinig beeld. Iemand een idee ?
Armpje wervelklep zit er overigens nog netjes op. Auto rijdt enkel lange stukken ca 200 km/dag.
Ik kan even de LMM uitwisselen met mijn V70 om te zien of het dan weg is. Eventueel met Vida wat stoeien, maar ik weet even niet waar te beginnen
Alvast dank
S60D5 gebrek aan vermogen, intercooler ? Opgelost
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Nog mensen een idee ? Van de week maar eens de boel voorzichtig loshalen en schoonmaken en dan maar kijken wat en hoe
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Afgelopen zaterdag weer eens verder gegaan met kijken.
Inlaat buizen schoongemaakt, deze waren toch best nog wel smering. Menger deel grotendeels schoongemaakt.
Vooraf eerst eens de fouten uitgelezen:

Na het schoonmaken van EGR klep gaan kijken naar de intercooler.
Deze is wel wat vettig en staat iets bol, maar we horen niets fluiten.



Het zou kunnen zijn dat een deel van het vuil is tgv de condensor waar de onderste 5 cm eigenlijk geen lamellen meer heeft. Airco werkt nog wel, enkel bij erg warm weer wat minder
Inlaat buizen schoongemaakt, deze waren toch best nog wel smering. Menger deel grotendeels schoongemaakt.
Vooraf eerst eens de fouten uitgelezen:

Na het schoonmaken van EGR klep gaan kijken naar de intercooler.
Deze is wel wat vettig en staat iets bol, maar we horen niets fluiten.



Het zou kunnen zijn dat een deel van het vuil is tgv de condensor waar de onderste 5 cm eigenlijk geen lamellen meer heeft. Airco werkt nog wel, enkel bij erg warm weer wat minder
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Na alles ging het een stuk beter met rijden. Er was weer vermogen, echter bij ca 1400 toeren is motormanagement lampje weer aangegaan. Auto niet meer uitgelezen nadien.
Iemand enig idee waar te zoeken. We kunnen wel lukraak zaken gaan vervangen maar ja.
Lekke slang heb ik niet kunnen ontdekken.
Auto rookt totaal niet, maar de eerste rokende euro 4 D5 moet ik nog meemaken
Iemand enig idee waar te zoeken. We kunnen wel lukraak zaken gaan vervangen maar ja.
Lekke slang heb ik niet kunnen ontdekken.
Auto rookt totaal niet, maar de eerste rokende euro 4 D5 moet ik nog meemaken
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Nu kom ik een probleem tegen wat er wel op lijkt
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=142387
Daar was het intercooler vervangen probleem opgelost
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=142387
Daar was het intercooler vervangen probleem opgelost
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou even druk op de ic zetten. Wel voorzichtig dat hij niet uit elkaar klapt (geen 6 bar dus!). Je hoort dan snel genoeg of er een lek is. Als je de bovenste slang eraf haalt kun je dit makkelijk testen.
Heb je al een rijdende test gedaan met Vida en dan gelet op de stand van de EGR klep? Wellicht dat er iets met de bediening van de EGR klep. Zowel lmm signaal te laag als lambda waarde te laag kunnen daar op wijzen.
Heb je al een rijdende test gedaan met Vida en dan gelet op de stand van de EGR klep? Wellicht dat er iets met de bediening van de EGR klep. Zowel lmm signaal te laag als lambda waarde te laag kunnen daar op wijzen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Nog niet gekeken verder. Ik begreep dat hij vanmiddag even bij Volvo specialist langs gaat zodat we niet onnodig zaken gaan vervangen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Vanavond de intercooler vervangen door een nieuwe en jawel hij was echt lek. Na vervangen alle storingen weer weg en power alom.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Wel vreemd dat je dan toch storingsmeldingen krijgt als de ic lek is? Was hij erg lek? Als er een turboslang lek is krijg je toch ook geen meldingen?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Je hebt drukverlies, er komt dus een andere hoeveelheid lucht bij de motor aan als waar de computer vanuit gaat.
Bij een lekker turbo slang heb je dat ook. Tenminste bij de slang/buis van i turbo naar intercooler wel.
Intercooler stond redelijk bol, maar een echt groot gat niet kunnen vinden. wel was er gefluit te horen en je voelde lucht aan de onderkant ontsnappen
Bij een lekker turbo slang heb je dat ook. Tenminste bij de slang/buis van i turbo naar intercooler wel.
Intercooler stond redelijk bol, maar een echt groot gat niet kunnen vinden. wel was er gefluit te horen en je voelde lucht aan de onderkant ontsnappen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mooi hoor. Hoelang ben je ermee zoet geweest? En heb je gelijk de condensor vervangen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
2,15 uur bezig geweest.edraket schreef:Mooi hoor. Hoelang ben je ermee zoet geweest? En heb je gelijk de condensor vervangen?
De voorbumper moest er toch af omdat deze wat scheef gegaan was door een vogel koppen op de snelweg.
Vervolgens maar even koplampen eruit en front eraf en dan heb je redelijk ruimte om alles netjes te vervangen. Het vervangen gewoon via de boven kant gedaan.
Het viel ons best wel mee eigenlijk kwa werk.
Condensor hebben we niet gedaan, komt wel als de airco het merkbaar minder gaat doen, momenteel werkt deze nog prima
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue