Inhouden, stotteren bij volbelasting C70 2.3 T5 98 OPGELOST

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Dirk68
1st Gear member

Volvo vrienden,

Wie kan mij wat tips geven waar te zoeken.
Verdeelkap bougies, rotor en kabels zijn vervangen maar heeft het "probleem" niet verholpen.

Soms en steeds regelmatiger stottert de motor enigszins bij volbelasting, verder rijdt hij als een zonnetje.
De auto heeft 90000 km gelopen en is 5000km geleden getuned bij rica.
Ook heeft hij heel soms ( met airco uit) dat hij stationair even een korte stotter (1 sec) maakt alsof hij even op minder cilinders loopt, en loopt na die seconde weer perfect.

Ik heb geen foutcodes, luchtmassa meter is schoongemaakt en het brandstof filter vervangen en een brandstof systeem reiniger toegevoegd voor de zekerheid.
Ik heb de standaard voorgeschreven bougies geplaatst

De auto loopt echt prachtig en gaat als de brandweer maar er is bij volbelasting een haperend/ stottertend gevoel waarneembaar. Het komt op mij over als een ontstekings issue, maar nogmaals alleen met volbelasting, verder loopt hij prachtig, start goed maar bij vol gas met volle turbo druk begint ie wat te schokken maar trekt wel door.....

Ik herinner me dat ik de bougies geplaatst heb zonder de electrode afstand te meten omdat ik ervan uit ga dat als bougies voor een bepaald type auto zijn deze afstand standaard goed staat, misschien vergis ik me hier in?

Kan er aan de power control valve nog iets gecheckt worden? Vindt de turbo druk wat aan de hoge kant, geeft 1.2 tot 1.3 bar aan op mijn meter, maar weet niet of dit een ge-eikte meter is natuurlijk....

De druk zakt wel tot 1 a 1.1 bar hoger in de toeren.....

Iemand nog meer ideeen?

Graag wat tips, of een liefhebber die er een keer vrijblijvend naar wil kijken liefst omgeving den haag
l1on
1st Gear member

Ik heb ook een c70 t-5 uit 98 door rica getuned, leuk vergelijkingsmateriaal.. Een keer afspreken lijkt me handig, woon ook nog eens in den haag!
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Contacteer:

Hey Dirk,

Hoe heb je dat opgelost??

Ciao,

William
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Dirk68
1st Gear member

Ontsteking was niet lekker, overslag bij de rotor.... had er immitatie spul in gezet..... nooit doen, verkeerde zuinigheid.... gaat nu weer als een nieuw kanon ;-)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”