Als ik de deur open doe na een redelijke regenbui lekt er water uit het deurrubber (hol profiel waarin gaatjes aan de deur), achter het kunststof deurpaneel vandaan!! en onder uit de deur (verticale spleetjes). Alleen de bestuurders linker portier deur heeft dit. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Heb me al rot gezocht, spiegel afgeplakt, tuinslang er bij gehad, geen oplossing nog. Ogenschijnlijk ziet alles er goed uit. Kan het ook iets te maken hebben met het schuif kanteldak? Ook lijkt het afwerkkapje van de spiegel iets van de deur af te staan. Afegplakt maar nog steeds het probleem als ik de slang erop zet.
Ik heb recent de speaker vervangen in deze deur, kan het daarmij verband houden? Of ik per ongelijk iets, zoals een afdichting, heb gesloopt?
Graag jullie reacties. Het lijkt me niet zo goed voor de auto. Bedankt! Volvo s60 2003.
Lekkage bestuurdersportier
-
- 6th Gear member
Is er geen klein stukje rubber uit het raamrubber wat tegen de ruit aanzit aan de buitenkant?Die strip dus die er tegen aan zit?
Anders het portierrubber is goed bekijken op scheurtjes,die gaan nog wel is stuk.
Anders het portierrubber is goed bekijken op scheurtjes,die gaan nog wel is stuk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
Mario bedankt, ik heb het hele deurubber nagekeken maar tiptop. Nu stuit ik op het volgende: Het horizontale raamrubber (aan de buitenkant tegen het raam) stopt onder de buitenspiegel op merkwaardige wijze achter het plastic kapje en vertoond een spleet. Hier zal het doorlekken! Aan de ander zijde zit dit eindflapje tamelijk vaster en sluit het beter aan, hier lekt het dan ook niet. Aangezien al het water langs de spiegel langs loopt lijkt dit al snel een behoorlijke lekkage. Hoe moet ik dit nu herstellen? Ik vermoed de spiegel eraf zodat ik het kunststof buitenkapje kan afnemen. Wat te doen, netjes kitten achter dit kapje of zo?
Wie kan mij een werkschema bieden hoe ik te werk moet gaan?
Wie kan mij een werkschema bieden hoe ik te werk moet gaan?