Geluid speakers rechtsachter valt weg, ik weet het niet meer
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je kunt nog een extern speakertje aansluiten. Wat voor Nokia carkit is het?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
CK-100; ik denk echter dat ik het eerst nog maar even probeer. Als de boel blijft werken zet ik denk ik de KRAM er weer in. Vooralsnog even niets. Ben even uit geprutst. Momenteel doet alles wat het moet doen, is wel even goed zo.
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Gisterenmiddag en vanochtend heeft de HU zichzelf weer gereset. Het is precies hetzelfde effect als dat de HU wordt losgekoppeld of als ik de minpool van de accu heb gehaald en weer aansluit. Dus alle CD's worden weer doorgeladen en alle instellingen zijn weg. De problemen met het wegvallen van het RA kanaal lijken te zijn opgelost en zullen (dus) wel aan de DIN kabel hebben gelegen.
De reset ontstaat op het moment dat ik de contactsleutel in positie II draai en niet, zoals ik eerst dacht, tijdens het starten. Het zal dan ook niet met een brakke accu te maken hebben, bovendien laat die bij doormeten en in VIDA goede waarden zien.
De enige modificatie die ik nu nog heb is dat ik de stekker (groen) met daarin constante plus, geschakelde plus, min en de andere kabels, heb onderbroken met een stuk van een KRAM kabelboom. Deze gebruik ik om de Nokia Carkit van spanning te voorzien (rood) en te schakelen (blauw) en uiteraard van aarding te voorzien. Tussen die stekker en de carkit zitten zekeringen op de blauwe en de rode draad (de beide plussen)
De leen HU heeft niet één keer gereset. Daar had ik de extra kabel er ook niet tussen zitten dus dat zou wellicht de boosdoener kunnen zijn. Anderzijds kan het natuurlijk aan de HU liggen. Iemand nog een suggestie?
De reset ontstaat op het moment dat ik de contactsleutel in positie II draai en niet, zoals ik eerst dacht, tijdens het starten. Het zal dan ook niet met een brakke accu te maken hebben, bovendien laat die bij doormeten en in VIDA goede waarden zien.
De enige modificatie die ik nu nog heb is dat ik de stekker (groen) met daarin constante plus, geschakelde plus, min en de andere kabels, heb onderbroken met een stuk van een KRAM kabelboom. Deze gebruik ik om de Nokia Carkit van spanning te voorzien (rood) en te schakelen (blauw) en uiteraard van aarding te voorzien. Tussen die stekker en de carkit zitten zekeringen op de blauwe en de rode draad (de beide plussen)
De leen HU heeft niet één keer gereset. Daar had ik de extra kabel er ook niet tussen zitten dus dat zou wellicht de boosdoener kunnen zijn. Anderzijds kan het natuurlijk aan de HU liggen. Iemand nog een suggestie?
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Nu weer een paar dagen verder. Het geluid rechtsachter is niet meer weggevallen, dat is dus goed nieuws! Moet wel de DIN-kabel geweest zijn. Het 'resetten' doe ie momenteel ook niet meer. Ik draai de sleutel van het contact naar positie 'I' en wacht dan een seconde of twee en dan schakelt de carkit aan (zit immers ook op de geschakelde plus) Dan naar 'II' en starten. Geen probleem meer gehad. Het verstrekt mijn idee dat de aansluiting van de carkit niet optimaal is. Omdat er ook een bewegingssensor in de CK100 van Nokia zit overweeg ik om de geschakelde plus te verwijderen. Eerst maar weer eens een tijdje op deze manier proberen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je bent in elk geval een (belangrijk) stapje verder gekomen. Uiteindelijk kom je er wel uit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Weer een aantal maanden verder. De storing werd idd veroorzaakt door de DIN-kabel. Het geluid RA is nooit weer uitgevallen. Helaas is de HU-850 nu bijna dagelijks aan het resetten na het starten. Het lijkt erop dat de constante plus even weg is op dat moment. Overigens start de auto altijd prima en vallen er ook geen andere accessoires uit. Als ik de minpool los maak dan is ook het klokje in het dashboard gereset. Omdat ik nog nooit eerder zo'n klacht heb gelezen denk ik niet aan de HU. Iemand nog tips?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Wat is "resetten" ?
(i.e. wat gebeurt er dan precies?)
(i.e. wat gebeurt er dan precies?)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ik DENK dat het een spanningsregelaar in de radio is, MAAR;
als je de mogelijkheid hebt, hang dan eens een multimeter aan de constante 12v+ van de HU, en de massa van de HU?
(echt die 2 nemen, geen andere massa).
Wat gebeurt er als je start? Stort de spanning in of blijft die boven de 9.4V?
als je de mogelijkheid hebt, hang dan eens een multimeter aan de constante 12v+ van de HU, en de massa van de HU?
(echt die 2 nemen, geen andere massa).
Wat gebeurt er als je start? Stort de spanning in of blijft die boven de 9.4V?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Ga ik doen. Ik post de uitkomst. Het vreemde is dat dit weliswaar regelmatig gebeurt maar niet altijd. Er zit ook geen regelmaat in. Soms drie keer achter elkaar en soms drie dagen niet....
Zou het zin hebben om de zekeringen te vervangen?
Zou het zin hebben om de zekeringen te vervangen?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Zekering: sowieso even doen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.