koplamp condens

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
dutchlimits
5th Gear member

Hey mensen,

Ik heb mijn koplampen een x uit elkaar gehaald en sinds het zo regent krijg ik condens in mijn koplamp als ik een tijdje rijd. Na een half uurtje ongeveer. Uiteraard alleen wanneer het regent. De condens is na een uurtje weer verdwenen bij stilstand. Het treedt alleen op wanneer ik mijn dimlicht aan heb.

Ik heb het glas gescheiden gehad van de koplamp unit en die rubbers had ik er ook tussen weg. Ik heb alles weer in elkaar gezet zoals het was en de rubber sluit goed en er zit geen vuil tussen.

Zou deze condens komen doordat die rubbers niet goed sluiten? Dit kan toch niet mis gaan? Rubbers zijn nieuw net als de units. Ik heb ze nog gecontroleerd en heb er nu zelfs lijm tussen gedaan maar de condens blijft komen.

Kan het ook zijn dat er vocht binnenkomt van de achterkant? (onder de motorkap)

Hier een foto (links onderin is de condens):
Afbeelding
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gast

was dat niet die actie met die xenon projectorlampen?
Wat heb je daar allemaal aan vervangen? Rubbers moeten natuurlijk 100% afdichten, maar aan de achterkant moet de ontluchting ook goed functioneren. Is deze achterkant wellicht vernieuwd?
Gast

trouwens ook niet zo'n beetje condens. Moet je echt wel wat aan doen, anders gaan de lampen er wel aan aan de binnenkant.
dutchlimits
5th Gear member

Al die druppen aan de buitenkant is gewoon van de regen, dit zit dus niet aan de binnenkant. Alleen onderin zit er condens (de waas, geen druppen) dus zo heel veel is het niet... Volgens de website van Hella is een klein beetje condens normaal....

En alles zit weer in elkaar zoals het hoort, achterin zitten van die kabeltjes van de xenon dat door de rubber heen gaat, kan daar ook condens naar binnen komen langs dat rubbertje?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gast

gelukkig, ik was al bang dat die druppen aan de binnenkant zaten.
Ik zou de ontluchting controleren.
dutchlimits
5th Gear member

Ik zal eens kijken, die nippeltjes bedoel je? Die zitten er nog allemaal op zoals het hoort, wat kan ik er verder aan doen??
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gast

lastig, er zijn meer mensen met condensproblemen in hun koplampen.
Is aan de ene kant ook wel logisch. Lampen verwarmen de binnenkant, buitenkant blijft koud. Gaat ergens condenseren. De ontluchting hoort ervoor te zorgen dat deze vochtige lucht er weer uit kan.
Doorblazen?, controleren of alles goed open is.
dutchlimits
5th Gear member

Hmm ik zal dat eens proberen. De lampen zijn allebei splinternieuw dus er kan niet heel veel aan mankeren denk ik. De units zijn ook verder niet aangepast die projectoren kan je er zo indraaien. wel moest ik die ringetjes die om de gloeilampen zitten verwijderen zodat de projector erin wil.

Hopen dat het nog stopt met regenen vanavond dan kan ik ermee bezig :)
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Marcel V40
1st Gear member

Hoi,Ik weet niet om welk bouwjaar het gaat ,Als het gaat om fase1 en heb je er nieuwe koplampen in van fase 2 ,Dan kan het zijn dat de ronde afdichting rubbers aan de binnen zijde er niet goed opzitten ,is lastig om te zien .Dan loopt het water van binnen kant spardboard er tussen door ,units weer verwijderen en even met een rubber hamer de rand een beetje naar binnen slaan .
Met dit verhaal ben ik zelf ook ongeveer een half jaar bezig geweest en het probleem is definitief opgelost .Dat de kabels van de xenon er doorheen zitten maakt niets uit tenzij de gaten niet al te groot zijn.

Met vriendelijke groeten Marcel
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
dutchlimits
5th Gear member

Hey marcel, het is een phase 2. De rubbers heb ik heel stevig aangedrukt met de hand tot ze niet verder konden. Ik zal morgen eens dubbel checken of de rubbers wat los zijn gegaan oid!

Thnx
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
TvM
3rd Gear member

Ten alle tijde bij demonteren koplampglazen een NIEUW rubber plaatsten! Dit zijn complete setjes met nieuwe klemmen Dan is de kans op condens nihil. Suc6!
dutchlimits
5th Gear member

Bedankt TvM, dit zal ik doen als alle andere opkossingen niet werken! Het vat me op dat ik alleen condens krijg als ik mijn xenon verlichting aan heb in de regen. Met stadsverlichting niks aan de hand. Ik kwam net ook terug bij de auto en de knipperlicht had ook een heel klein beetje condens (hier heb ik niet aan gezeten). Zou het niet gewoon met deze extreme slechte zomer te maken hebben?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Bart Giesen
5th Gear member

Wat TvM zegt. Kost ook niks zon setje
Iroll
6th Gear member

Die extreme slechte zomer is niks anders als een normale herfst. Daar moeten die lampen tegen kunnen. Zet de rubbers anders eens in de vaseline of siliconen spray voor montage, dan kunnen ze zich beter zetten. Dat wil ook weleens helpen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”