Storing V70 XC 2.5 turbo

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
johanoosting
1st Gear member

Goedenavond,

Mijn V70 XC van 1998 heeft de volgende storing:
Hij start slecht en heeft slaat soms af tijdens het rijden!
Ook wil hij voor het stoplicht afslaan om vervolgens weer slecht te starten.
Na een aantal malen de computer uitgelezen te hebben geeft deze meermalen de volgende melding weer: EFI-121 Mass Air Flow (MAF) sensor signal.
De Barosensor is al vervangen (MAP sensor), maar heeft nog niet tot een oplossing geleid.
Geeft de genoemde storing aan dat de MAF sensor kapot is of kan er sprake zijn van een andere storing zoals valse lucht of verkeerde spanning op de sensor. NB de stekker van de MAF was wel een beetje groen, onduidelijk of dit vet of aanslag is maar lijkt me niet normaal.

Heeeft iemand tips, ervaring voor een oplossing? Zo maar een nieuwe MAF sensor kopen zonder zeker te weten dat dit het is lijkt me zonde....

mvg

Johan
Freek63
2nd Gear member

Ja, ik denk dat deze corrosie (groen=koper) in de stekkerverbinding wel een oorzaak kan zijn. De corrosie veroorzaakt immers weerstand, waardoor de meting onjuist is. Maak de stekkers, van de LMM, lambda sondes, e.d. maar eens goed schoon (desnoods met contactspray) en smeer ze in met zuurvrije vaseline. Loop, zover mogelijk ook de kabels goed na. Laat daarna nogmaals uitlezen.
sbv
6th Gear member

Kijk ook even op www.volvo850forum.nl daar zit veel meer kennis aangaande deze auto's

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
johanoosting
1st Gear member

Bedankt voor de tips...
We gaan ermee aan de slag...!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”