Dames, heren,
Ik ben nieuw op dit forum en ik ben absoluut niet technisch, maar ik zoek namens mijn dealer naar de oplossing van mijn probleem.
Ik heb een 240 Polar station met 2.3 ltr motor, bj 1992, 540.000 km en rij op LPG. Vialle LPG-installatie is ingebouwd bij aankoop.
De auto start en rijdt altijd prima op gas. Op benzine rij ik nauwelijks, maar als ik dat doe, draait de motor onrustig, levert bij lage snelheid / laag toerental onvoldoende vermogen en slaat af als hij stationair loopt. Overschakelen naar benzine als ik 120 rij, gaat wel redelijk, maar hij blijft dan wat haperen.
Sinds kort heb ik een startprobleem. De feiten zijn achtereenvolgens:
1. 1x startprobleem bij starten op LPG
2. Met succes aangeduwd en weggereden op LPG
3. Tijdens 't rijden overgeschakeld op benzine, maar nu geen enkele reactie van de motor
4. Diverse keren probleemloos starten op LPG en dan ineens wel weer een startprobleem. 't Lijkt erop of de motor geen brandstof krijgt.
5. Opnieuw tijdens 't rijden overgeschakeld op benzine en nu rijdt hij matig, zoals altijd, op benzine. Wel gaat 't lambdasonde lampje branden. Normaal brandt dat nooit.
6. Volle tank benzine getankt en reinigingsmiddel toegevoegd
7. Rijdt nu ineens (voor 't eerst in z'n leven!) als een zonnetje op benzine: start goed op benzine, veel vermogen, slaat niet meer af bij stationair toerental. Lambdasonde lampje blijft branden.
8. Tijdens 't rijden 10x geschakeld tussen LPG en benzine. Dat gaat probleemloos, maar op benzine gaat wel telkens 't lambdasonde lampje branden en op LPG gaat 't uit.
9. Startprobleem blijft: incidenteel start hij niet op benzine of LPG.
De dealer vertelt 't volgende:
1. Relais dat overschakelt tussen benzine en LPG is zelden het probleem
2. Mijn LPG-installatie start direct op gekozen brandstof, dus niet heel even op benzine om aan te slaan en direct daarna op LPG
Help!
startprobleem 240 LPG
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Relais brandstofpomp of de brandstofpomp zelf kan een boosdoener zijn.
Gezien het lampje is het regelen op benzine waar het probleem ligt.
Gezien het lampje is het regelen op benzine waar het probleem ligt.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Bij punt 9 foute code laten uitlezen.
Slecht starten bij vochtig weer?
Denk aan de BDP senor, verdeelkapje, rotor en bougiekabels.
Slecht starten bij vochtig weer?
Denk aan de BDP senor, verdeelkapje, rotor en bougiekabels.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Of klepspeling,als hij een te arm mengsel krijgt schakelt hij terug naar benzine,slecht starten kan ook een lekke of meerdere lpg injector zijn,even testen dus.
Klepspeling bij die motoren is heel belangrijk,op lpg moeten ze om de 10000km gesteld worden.
Klepspeling bij die motoren is heel belangrijk,op lpg moeten ze om de 10000km gesteld worden.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
6&7 komt voor als je altijd op gas rijdt. benzine verouderd en gaat in kwaliteit achteruit.
Ook rijden met bijna altijd een lege tank kan betekenen dat residu makkelijk in het systeem komt.
Ook rijden met bijna altijd een lege tank kan betekenen dat residu makkelijk in het systeem komt.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2