Hallo, ik ben in het bezit van een volvo s40 2.0 d momentum van 2006. De auto heeft 205.000 km gereden. Het probleem is dat de motor inhoud en snukkerig doet bij optrekken bij een koude motor. Auto is naar de garage geweest erkende volvo dealer en men gaf aan dat er diesel in de motorolie was gekomen. Ook is de motor een keer op hol geslagen. Alles heeft men verwisseld en gedaan echter heeft het geen resultaat gehad. Ook de computer heeft men geweisseld en dat hielp ook niet. Bij warme motor is er geen probleem. Verstuivers .e.d pomp heeft men ook al gewisseld. Het dieselverbruik is ook hoger dan eerst. Nu zegt men ik weet het niet meer. Mogelijk slaat er iemand aan.
Gr
Henk
Motor storing
-
- 6th Gear member
Henl schreef:Hallo, ik ben in het bezit van een volvo s40 2.0 d momentum van 2006. De auto heeft 205.000 km gereden. Het probleem is dat de motor inhoud en snukkerig doet bij optrekken bij een koude motor. Auto is naar de garage geweest erkende volvo dealer en men gaf aan dat er diesel in de motorolie was gekomen. Ook is de motor een keer op hol geslagen. Alles heeft men verwisseld en gedaan echter heeft het geen resultaat gehad. Ook de computer heeft men geweisseld en dat hielp ook niet. Bij warme motor is er geen probleem. Verstuivers .e.d pomp heeft men ook al gewisseld. Het dieselverbruik is ook hoger dan eerst. Nu zegt men ik weet het niet meer. Mogelijk slaat er iemand aan.
Gr
Henk
Dat een dealer zegt,ik weet het niet meer,getuigd niet echt van de kennis omtrent die motoren en hun problemen.
meestal is er een bedradingprobleem.
Er zijn verschillende modificaties geweest bij die Volvo,s,zoals de ruitensproeierpomp die problemen veroorzaakt ivm vocht in de kabelboom naar de CEM toe.
-
- 1st Gear member
Weer bij de dea;er geweest voor een gesprek. Men had twee opties. Optie 1 is: doorgaan met onderzoek niet wetende wat het gaat kosten e.d of een andere motor (ruil) kost ongeveer 5000 euro zegt men. Optie 2 is; Kijken/praten over inruil en dan geeft men de handelsprijs voor de auto. Minimaal dan 10.000 euo bijleggen denk ik........
-
- 6th Gear member
Ik zou hard voorbij rijden bij die dealer,wat een raar voorstel zeg,een nieuwe motor monteren omdat hij beetje in houdt?Henl schreef:Weer bij de dea;er geweest voor een gesprek. Men had twee opties. Optie 1 is: doorgaan met onderzoek niet wetende wat het gaat kosten e.d of een andere motor (ruil) kost ongeveer 5000 euro zegt men. Optie 2 is; Kijken/praten over inruil en dan geeft men de handelsprijs voor de auto. Minimaal dan 10.000 euo bijleggen denk ik........
Misschien is er wel een inlaatslang lek,klein scheurtje is al voldoende of een lekke intercooler.
Had er vandaag eentje met een heel klein scheurtje in de turbo inlaat slang waardoor de motor in hield enz ,slang vervangen en lopen als vanouds weer.
- sbv
- 6th Gear member
boardcomputers geloof ik nooit. Als je een hele tijd er kalm rijdt kan het zomaar zijn dat je 1000 km op 1 tank kan rijden en dan even later staat er opeens 800.
Verbruik meet je simpelweg bij de pomp
750 km gereden, 50l getankt verbruik 1:15 dan kan de BC wel fijn op 6,5 l/100 km staan maar toch
750 km gereden, 50l getankt verbruik 1:15 dan kan de BC wel fijn op 6,5 l/100 km staan maar toch
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
Hebben ze de injectoren al getest? of gaan ze gelijk voor een nieuwe motor,rare beredenering is het!Henl schreef:Oke, hoe verklaar je dan het hoge dieselverbruik. Is dat daar dan ook mee opgelost. Op het display geeft het aan dat je bijv 1000 km kan rijden met een volle tank, maar in werkelijkheid is het maar 700km.
Eerst is een goeie diagnose stellen lijkt me beter.
- Johan s60
- 6th Gear member
100/6.5=15.38 dus zit de BC aardig goedsbv schreef:boardcomputers geloof ik nooit. Als je een hele tijd er kalm rijdt kan het zomaar zijn dat je 1000 km op 1 tank kan rijden en dan even later staat er opeens 800.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
Zie gestuurde berichtje....MarioC70 schreef:Ik zou hard voorbij rijden bij die dealer,wat een raar voorstel zeg,een nieuwe motor monteren omdat hij beetje in houdt?Henl schreef:Weer bij de dea;er geweest voor een gesprek. Men had twee opties. Optie 1 is: doorgaan met onderzoek niet wetende wat het gaat kosten e.d of een andere motor (ruil) kost ongeveer 5000 euro zegt men. Optie 2 is; Kijken/praten over inruil en dan geeft men de handelsprijs voor de auto. Minimaal dan 10.000 euo bijleggen denk ik........
Misschien is er wel een inlaatslang lek,klein scheurtje is al voldoende of een lekke intercooler.
Had er vandaag eentje met een heel klein scheurtje in de turbo inlaat slang waardoor de motor in hield enz ,slang vervangen en lopen als vanouds weer.
- sbv
- 6th Gear member
Was de bedoeling dat het wat zou afwijken. BC op 6 l dan bijvoorbeeldJohan s60 schreef:100/6.5=15.38 dus zit de BC aardig goedsbv schreef:boardcomputers geloof ik nooit. Als je een hele tijd er kalm rijdt kan het zomaar zijn dat je 1000 km op 1 tank kan rijden en dan even later staat er opeens 800.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue