Welke afneembare trekhaken zijn er voor de V50.

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
T4
2nd Gear member

Op mijn vorige volvo had ik een afneembare trekhaak met een kapje ervoor als hij gedemonteerd is. Nu heb ik deze v50 en wil toch graag een trekhaak maar dan wel eentje die afneembaar is en bijna of niet te zien is aan de buitenzijde auto.

Ideeën, soorten, modellen en vooral foto's zijn erg bruikbaar denk ik.
Volvo V50 2.4 (upgrading facelift R-design)
Volvo V40 T4
Mike_V50
2nd Gear member

T4 schreef:Op mijn vorige volvo had ik een afneembare trekhaak met een kapje ervoor als hij gedemonteerd is. Nu heb ik deze v50 en wil toch graag een trekhaak maar dan wel eentje die afneembaar is en bijna of niet te zien is aan de buitenzijde auto.

Ideeën, soorten, modellen en vooral foto's zijn erg bruikbaar denk ik.
Ik heb een Westfalia trekhaak gemonteerd, wanneer deze is gedemonteerd zie je niets. De stekkerdoos draai je weg achter de bumper. Ik heb wel de originele Volvo kabelboom plus stekkerdoos gebruikt.

Volgens de montage handleiding moest je meer wegzagen, maak ik heb het minimale weggezaagd, zodat je er niets van ziet.

Als je wilt, dan kan ik je wel foto's sturen
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
VolvoV50 SUM
1st Gear member

Daar ben ik ook naar op zoek Mike_V50 heb je foto's van de gemonteerde trekhaak?
eddieturbo
1st Gear member

Je bedoeld deze?
http://www.trekhaken.info/producten/tre ... 0066?k=479

Kan deze toevallig via mijn werk bestellen, mocht je interesse hebben.
Wil er zelf ook nog eentje aanschaffen, de fietsendrager van Westfalia heb ik nl nog liggen, dus moet nog wel functie krijgen.
Mike_V50
2nd Gear member

VolvoV50 SUM schreef:Daar ben ik ook naar op zoek Mike_V50 heb je foto's van de gemonteerde trekhaak?
Stuur me Maar een pm, dan stuur ik je wel wat plaatjes
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
JHV
1st Gear member

Ik ken maar één type trekhaak die onzichtbaar is op de V50, de Bosal 048-893;

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Halverwegen staan wat foto's van de geplaatste haak op mijn V50, tevens een beschrijving waar te krijgen en hoe te monteren.
Volvo V50 '08 1.6D R-design Rica-tuning (140pk), zwart/wit leder, Volvo sunblindes......
VW Lupo 1.2 TDi 3L witte 16inch Cupra, airco, stoelverwarming, Privacy Shades......
EvtK
1st Gear member

Iemand ervaring met trekhaken van Auto-Hak en Eurotrekhaak?

Ik heb een trekhaak nodig voor mijn v50, maar schrik wel van de prijzen. Deze twee komen goedkoper uit dan andere opties. Maarja: wat is de kwaliteit? En ziet het er nog een btje uit?

En kies je voor 7 of 13 polig? Ik ga enkel een karretje trekken. Dan is 7 genoeg volgens mij toch?

Dank!
zwijntje
1st Gear member

ik zag ook een auto-hak verticaal afneembare trekaak staan voor niet veel geld. Opgegeven kogeldruk was hoger dan de volvo-eigen trekhaak: 100kg tov 75kg.
2008 S40 D5 R-design - 6bak - 200pk 480Nm - 6,4L/100km
frisian1
2nd Gear member

EvtK,

Ik kom net kijken hier maar over de Auto-Hak trekhaken kan ik kort en bondig zijn. Onder mijn huidge auto een Ford Mondeo (2012) heb ik een vaste geschroeft, nieuwe iets meer dan 100 euro en hoefde niet in de bumper te zagen. Is net zo mooi afgewerkt als een Bosal trekhaak en de kar blijft er prima achter hangen.

Aangezien ik nu in de markt ben voor een V60 ben ik me alvast begonnen te orienteren op de trekhaak en was nu op zoek naar een Auto-hak trekhaak maar die is helaas niet leverbaar.

Overigens zijn de trekhaken van auto-hak het goedkoopst in duitsland bij Rameder.
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
EvtK
1st Gear member

Hi Frisian,

Thanks voor je reactie! Goed om te horen dat de Auto-Hak goed bevalt. Zelf twijfel ik nog erg over een afneembare of gewoon een vaste.

Als ik kijk op de site van Bosal, dan zie ik volgens mij dat de de Bosal 048-893 inmiddels is vervangen door de AK 40/41. Maar er bestaat ook een "lichtere" variant de AK 11. Meer info: http://www.bosal.nl/AUTOMOTIVEPRODUCTS/ ... fault.aspx Ik zal de trekhaak vooralsnog vooral gebruiken voor het trekken van een karretje. Wellicht kan ik dan met de AK 11 ook uit de voeten. Zal vast in de kosten schelen. De vraag is of hij net zo onzichtbaar is uiteraard. Ervaringen?

De site van Rameder had ik ook gevonden. Heb jij op die site een bijpassende kabelset besteld? Dan heb je dus voor iets meer dan 200 een trekhaak met kabelset in huis. Das best aardig inderdaad.
frisian1
2nd Gear member

EvtK,

Ik was voor 150 euro klaar. (foutje van Rameder in mijn voordeel opgelost in 1 dag, van een boze klant naar een promotor. goede service heeft dus impact)

Zelf vind ik het monteren van een trekhaak best leuk werk en heb er inmiddels een aantal gedaan.
1. Westfalia afneembaar - onder een Porsche Cayenne - Mooiste dat er is, goede handleiding
2. Auto Hak vast- onder een Mondeo - Gewoon goed, niets op aan te merken hooguit een paar bouten meer maar zie je niets van - goede handleiding
3. Bosal vast - onder een Focus - Haak vergelijkbaar als Auto-Hak maar handleiding was dramatisch geen duidelijke afbeeldingen.

Het grootste verschil zit hem in het aantal bouten.
Westfalia en Bosal heb je de bouten op de trekhaak gelast op de punten waar de trekhaak aan het chassis wordt bevestigd.
Bij Auto-Hak heb je een los metalen plaatje dat in je chassis schuift, echter werkt dit prima.

De kabelset die ik gebruikt heb
Cayenne - Westfalia = gelijk aan origineel Porsche
Mondeo - ECS Electronics = anders dan origineel maar scheelt 150 euro en bied dezelfde mogelijkheden, dealer was zeer aangenaam verrast
Focus - Simpele set van 9 euro (geen canbus auto)

Ik zou zonder twijfel een kabelset bij Rameder kopen. Als het niet werkt of fout is krijg je heel snel je geld terug.

Zodra ik mijn V60 binnen heb koop ik de goedkoopste trekhaak en AC of ECS kabelset die ik kan vinden. Voor mij is met enkel een autotrailer, boottrailer of paardentrailer een 7 polige meer dan genoeg al scheelt het maar een 10tje.
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”