Hallo allemaal,
Sinds gister heb ik een Volvo 460 1.8 CVT gekocht.
Wat mij opvalt is dat als de motor koud is, hij kruipt en goed optrekt bij bijvoorbeeld een stoplicht.
Wanneer de motor op temperatuur is, dan bokt hij tijdens het optrekken en kruipt niet meer. Dit is niet altijd het geval.
Heb ik even een dealer gebeld en daar mijn verhaal gedaan, krijg je de mededeling: dan moet er een nieuwe automaat worden ingebouwd.
Dus niet.
Aangezien de wagen super rijdt, warm of koud. (Behalve optrekken).
Ik heb gezocht op internet voor dit probleem, veel mensen met het zelfde probleem en geen enkele fatsoenlijke oplossing.
Weet iemand misschien wat ik het beste hiermee kan doen om dit te maken OF te verminderen.
Enkele feiten:
- Het is een Volvo 1.8i EXPERIENCE CVT uit 1995
- Heeft 172.315 km gereden
- Benzine
Alvast bedankt!
Groetjes,
Gino Ferri
Volvo 460 1.8i CVT Automaat trekt niet lekker op
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Waarschijnlijk zit er al een andere bak onder. Check het oliepeil effe van de cvt, check kleur en ruik er effe aan of het niet verbrand is.
Maar zeer waarschijnlijk is de bak aan zijn einde.
Oh en er gaat speciale CVT olie in, beste is die bij de dealer te halen zodat je altijd de juist hebt.
Maar zeer waarschijnlijk is de bak aan zijn einde.
Oh en er gaat speciale CVT olie in, beste is die bij de dealer te halen zodat je altijd de juist hebt.
- Iroll
- 6th Gear member
Het enige wat je kan proberen is ramon&ramon een pm te sturen. Hij is de enige die echt verstand heeft van een CVT.
Maar stel niet te hoge verwachtingen, deze CVT bakken zijn een drama, ze geven praktisch allemaal de geest tussen de 80 en 100dkm. Dus Poika zal wel gelijk hebben dat dit al zijn 2e CVT is.
Maar stel niet te hoge verwachtingen, deze CVT bakken zijn een drama, ze geven praktisch allemaal de geest tussen de 80 en 100dkm. Dus Poika zal wel gelijk hebben dat dit al zijn 2e CVT is.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
die is een tijdje offline....
-
- 3rd Gear member
ben ik even blij dat toen ik ooit proef reed in een CVT bak dat ik die niet gekocht heb. op dat moment kende ik de CVT perikelen niet.
Je kan zeker terug gaan naar de garage. Als een auto binnen een dag dit defect laat zien, kan je gerust zeggen dat de garage je een auto heeft verkocht met verborgen gebreken.
Als de garage-houder vervolgens onsportief hierover gaat doen zou ik niet aarzelen te onderzoeken wat je rechten zijn. Ik zou dan ook zeker benadrukken dat het in zijn belang is dat hij een goede recensie krijgt.
Maarja, wat is wijsheid?
Iig sterkte!
Je kan zeker terug gaan naar de garage. Als een auto binnen een dag dit defect laat zien, kan je gerust zeggen dat de garage je een auto heeft verkocht met verborgen gebreken.
Als de garage-houder vervolgens onsportief hierover gaat doen zou ik niet aarzelen te onderzoeken wat je rechten zijn. Ik zou dan ook zeker benadrukken dat het in zijn belang is dat hij een goede recensie krijgt.
Maarja, wat is wijsheid?
Iig sterkte!
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 2nd Gear member
Dat is helaas niet zo. Eventuele garantie moet altijd los bijgekocht worden en kost al snel € 100,- per maand. Dat wordt bij auto's van deze categorie daarom eigenlijk nooit gedaan (áls het al kan bij een verkoper).Gutti schreef:Hier in België is een handelaar verplicht minstens 1 jaar garantie te geven, weet niet als dat bij jullie ook zo is ?
Groeten
-
- 7th Gear member
Er kan een keer verkeerde olie in gedaan zijn,misschien is je licht opsteken bij een cvt kenner hier op het forum?