Op zoek naar een S60 op G3
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9334
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Nieuwe spiegels en het oude Volvo logo in het stuur?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Spiegelupgrade. Die auto is uit januari of februari 2001.JeroenSpock schreef:Nieuwe spiegels en het oude Volvo logo in het stuur?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Ik heb mijn S60 (handgeschakeld / MY2001 / 2.4-170 pk / Vialle LPi) 7,5 jaar geleden gekocht met toen 160.000 km op de klok. Inmiddels staat de teller op 350.000. Ik heb overigens ook paarse injectoren...
De auto krijgt verder iedere 20.000 km - conform Volvo-onderhoudsvoorschrift - een beurt bij een Volvo-specialist, dus bij 310.000 km is de distributieriem weer vervangen
Ik ben een enorme pietlut, dus wil ik nog wel eens meer (laten) vervangen dan strikt noodzakelijk is. Buiten onderhoudsbeurten en reguliere slijtagedelen (banden, remblokken en -schijven, uitlaat etc.) heb ik de volgende grote en dure vervangingen laten doen of zelf gedaan
- LPi-pomp (±250.000)
- Injectoren ultrasoon laten reinigen (±280.000, zelf gedemonteerd en gemonteerd)
- Injectorhouders vast laten zetten (±270.000)
- Condensor v.d. airco (±280.000)
- ETM (±270.000)
- Schokdempers (achter bij ±300.000, vóór bij 350.000)
- Kleppen uit voorzorg laten stellen, tegelijk met vervangen distributieriem (±310.000)
- Draagarmen+allerlei kogels voorwielophanging (±320.000, zelf gedaan)
- Achterste uitlaatdemper (±340.000)
- Bobines (±270.000, zelf gedaan)
- Prise-as opnieuw smeren incl. vervanging koppeling (±240.000)
Als je het zo opgesomd ziet lijkt het best veel, maar dit is wel over een periode van 7,5 jaar en bijna 200.000 km!!!
Ik heb alle rekeningen bewaard, dus als ik zou willen kan ik uitrekenen wat de auto me tot nu toe gekost heeft, maar ik weet niet of ik dat wel wil weten. Gevoelsmatig vind ik de kosten overeenkomen met wat ik van een 170 pk sterke auto kan verwachten. Ik heb in ieder geval nog nooit spijt gehad van de aanschaf
De auto krijgt verder iedere 20.000 km - conform Volvo-onderhoudsvoorschrift - een beurt bij een Volvo-specialist, dus bij 310.000 km is de distributieriem weer vervangen
Ik ben een enorme pietlut, dus wil ik nog wel eens meer (laten) vervangen dan strikt noodzakelijk is. Buiten onderhoudsbeurten en reguliere slijtagedelen (banden, remblokken en -schijven, uitlaat etc.) heb ik de volgende grote en dure vervangingen laten doen of zelf gedaan
- LPi-pomp (±250.000)
- Injectoren ultrasoon laten reinigen (±280.000, zelf gedemonteerd en gemonteerd)
- Injectorhouders vast laten zetten (±270.000)
- Condensor v.d. airco (±280.000)
- ETM (±270.000)
- Schokdempers (achter bij ±300.000, vóór bij 350.000)
- Kleppen uit voorzorg laten stellen, tegelijk met vervangen distributieriem (±310.000)
- Draagarmen+allerlei kogels voorwielophanging (±320.000, zelf gedaan)
- Achterste uitlaatdemper (±340.000)
- Bobines (±270.000, zelf gedaan)
- Prise-as opnieuw smeren incl. vervanging koppeling (±240.000)
Als je het zo opgesomd ziet lijkt het best veel, maar dit is wel over een periode van 7,5 jaar en bijna 200.000 km!!!
Ik heb alle rekeningen bewaard, dus als ik zou willen kan ik uitrekenen wat de auto me tot nu toe gekost heeft, maar ik weet niet of ik dat wel wil weten. Gevoelsmatig vind ik de kosten overeenkomen met wat ik van een 170 pk sterke auto kan verwachten. Ik heb in ieder geval nog nooit spijt gehad van de aanschaf

Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Hoe weet je dat= Ik sta werkelijk helemaal versteld! :?: :?: :?: :?:Johan s60 schreef:Ik schat zo'n 12339 euro
Ik heb alle rekeningen eens opgeteld en wat komt daar uit: ± € 12.500,- ! :shock:
Dat is nog zónder de kosten van de 350.000-onderhoudsbeurt (o.a. voorste schokdempers, veerpootlagers, remslangen) dus tel ik er nog eens € 1.500,- bij; in totaal dus €14.000,- :oops: Ik heb meteen de exacte kilometerstand opgezocht bij aankoop: ik heb inmiddels slechts 187.000 km met de auto gereden i.p.v. 200.000.
E.e.a. resulteert in een km-kostprijs van 7,5 ct/km voor al het onderhoud en andere reparaties. Hier zit dus álles in excl. schades: beurten, banden, remmen, uitlaat, airco, ETM, kleppen stellen, koppeling, draagarmen, LPi-zaken enz. enz.
Als ik dan tóch aan het rekenen ben:
- afschrijving: ± 5,5 ct/km (± €10.000)
- wegenbelasting: ± 5 ct/km (G3, 20.000 km/jaar)
- brandstof: ± 7,5 ct/km (verbruik ±1:9, €0,70/liter)
- Verzekering: ± 1,5 ct/km
TOTAAL: 27 ct/km :oops: :oops: :oops:
Maar nogmaals: ik heb géén spijt van de aankoop....
... echt niet ...
... hoewel: € 50.000 in 7,5 jaar is best veel ...
... twijfel ...
HELP :?
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Sommige dingen wil je gewoon niet weten, 1 van die dingen is wat je betaald voor je auto 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Pikantje schreef:Hoe weet je dat= Ik sta werkelijk helemaal versteld! :?: :?: :?: :?:Johan s60 schreef:Ik schat zo'n 12339 euro
Ik heb alle rekeningen eens opgeteld en wat komt daar uit: ± € 12.500,- ! :shock:

Ik heb zelf 7 jaar en 260000 km gereden, de wagen ging weg op 411000 km, en in goede staat.
Ik heb het altijd bijgehouden, ik wilde wel eens weten wat het nu werkelijk koste, bovendien is zo'n onderhouds lijst wel handig
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
@JohanS60: als ik het goed begrijp had jij dus ongeveer dezelfde onderhoudskosten per km als ik? Da's vast geen toeval; gezien de lange periode en het grote aantal km's is 7,5 ct dus waarschijnlijk wel de werkelijke onderhoudsprijs per km.
Wat 'doet' de C30? Of is die van de zaak?
Groet,
Wat 'doet' de C30? Of is die van de zaak?
Groet,
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
Begin al je maandelijkse of jaarlijkse kosten maar eens op te tellen, auto, huis, vakantie, kinderen, uitgaan, eten, .....enz. Word je helemaal niet goed van, gewoon niet doen , en blijven leven :roll:
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
C30 is prive, wat die gaat doen in de onderhouds kosten weet ik nog niet, maar denk wel een stuk lagerPikantje schreef:@JohanS60: als ik het goed begrijp had jij dus ongeveer dezelfde onderhoudskosten per km als ik? Da's vast geen toeval; gezien de lange periode en het grote aantal km's is 7,5 ct dus waarschijnlijk wel de werkelijke onderhoudsprijs per km.
Wat 'doet' de C30? Of is die van de zaak?
Groet,
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel