Bij de laatste beurt bij de volvo dealer gaf de monteur aan dat het stuurhuis van mijn S80 aan vervanging toe is. Gevoelsmatig klopt dit ook wel gezien een vaag gevoel af en toe in het sturen tijdens het rijden rechtdoor. "Even" ermee doorrijden kan beperkt aangezien de D5 uit 2002 8.000km per maand rijd en ik graag veilig wil blijven rijden. De prijs die de dealer aangaf om het stuurhuis te vervangen deed mij meteen een rondje door de showroom lopen om de auto in te ruilen...
Inmiddels heb ik flink op internet gezocht en vind veel verhalen over stuurhuis revisie. Maar dit zijn allemaal verhalen "vooraf", niemand verteld hoe de zaak is afgelopen, door wie de revisie is gedaan, wat het kostte en of het probleem daarmee is verdwenen.
Dus hierbij mijn vraag: wie heeft ervaring met stuurhuis revisie en kan bovenstaande vragen beantwoorden? De dealer gaf aan dat het vaker voorkomt dus er zijn vast mede-forummers die hier ervaring mee hebben.
Groeten Marnix
Stuurhuis revisie
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Bij mijn weten zijn er geen onderdelen voor revisie beschikbaar. Het wordt dan een nieuw stuurhuis monteren
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40987
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Leg het eens aan Gery Slot voor. Hij doet o.a. stuurhuisflushes.
Wellicht is dat een oplossing.
Wellicht is dat een oplossing.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Een ruil stuurhuis kan wel, dit zijn rereviseerde, zelf reviseren is niet te doen.
Of een goede gebruikte kan ook.
http://www.hydroline.nl/
Maar ik zou eerst een flush proberen
Of een goede gebruikte kan ook.
http://www.hydroline.nl/
Maar ik zou eerst een flush proberen
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
nee, daar is het geen oplossing voor. Speling is speling (mechanisch), dat krijg je er met flushen niet uit.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Gereviseerde kopen. De onderdelen voor revisie schijnen niet los te koop te zijn.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 13:56
In geval van revisie is het zeker de bedoeling om een gereviseerd stuurhuis te kopen en mijn eigen in te leveren. De vraag is of iemand uit ervaring kan spreken van een goed adres. In dit geval komt de oplossing namelijk van twee partijen: 1 de leverancier van het gereviseerde stuurhuis en 2 het bedrijf dat het gaat de- en monteren. Nu heb ik in het verleden met andere zaken wat nare ervaringen met de oplossing van problemen wanneer twee partijen aan hetzelfde probleem werken. Een betrouwbare garage heb ik al, nu nog een goed adres voor een gereviseerd stuurhuis...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Er zijn zoveel adressen die ruilstuurhuizen leveren,maar wat is precies je probleem,speling in het stuurhuis zelf komt bijna niet voor,alleen lekkage,s,de speling zit meestal alleen in de binnen en buitenste kogels,daar hoef je geen ander huis voor te monteren dus.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 13:56
Ik heb nogmaals met de dealer gebeld met de vraag hoe ze geconstateerd hebben dat het stuurhuis defect was. Na een weekje belden ze terug dat ze het niet wisten. Wel willen stuurhuis, allerlei slangetjes en stangetjes vervangen.
Vervolgens heb ik met Hydroline in Zeewolde gebeld. Ik kreeg een hele aardige man aan de lijn die meteen vroeg wat mijn klachten waren. Nou ja op een trillend stuur na heb ik die niet. Hij gaf aan dat het dan absoluut niet aan mijn stuurhuis kon liggen. Ik moest dan op rotondes en klaverbladen een wisselende weerstand in mn stuur voelen. Hij heb ik geen last van en ook niet van plassen vloeistof op de oprit wat kan duiden op een lekkend stuurhuis. De man van Hydroline wilde me best een gereviseerd stuurhuis verkopen maar dat was niet nodig zei hij.
We wachten dus maar even af, vandaag in ieder geval de veerpootlagers en wat andere zaken laten vervangen incl balanceren en uitlijnen om van het trillende stuur af te komen.
To be continued!
Vervolgens heb ik met Hydroline in Zeewolde gebeld. Ik kreeg een hele aardige man aan de lijn die meteen vroeg wat mijn klachten waren. Nou ja op een trillend stuur na heb ik die niet. Hij gaf aan dat het dan absoluut niet aan mijn stuurhuis kon liggen. Ik moest dan op rotondes en klaverbladen een wisselende weerstand in mn stuur voelen. Hij heb ik geen last van en ook niet van plassen vloeistof op de oprit wat kan duiden op een lekkend stuurhuis. De man van Hydroline wilde me best een gereviseerd stuurhuis verkopen maar dat was niet nodig zei hij.
We wachten dus maar even af, vandaag in ieder geval de veerpootlagers en wat andere zaken laten vervangen incl balanceren en uitlijnen om van het trillende stuur af te komen.
To be continued!
- Marogi
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27.10.2011 - 13:24
- Locatie: Maaseik
Kent iemand een adresje in (Belgisch) Limburg voor een stuurhuisrevisie?
Die wisselende weerstand in het stuur op klaverbladen en rotondes ken ik wel. Ritje Lelystad is wel ver...
Alvast bedankt voor het meedenken
Die wisselende weerstand in het stuur op klaverbladen en rotondes ken ik wel. Ritje Lelystad is wel ver...
Alvast bedankt voor het meedenken
S80 2.4D Tunex D5244T2 Nautic Blue Perl Phoenix 16"; Elan 895a Light Sand leder Parrot MKi9200 VCE