Beste forumleden,
Ik ben voornemens een uit België geïmporteerde V60 aan te schaffen bij een niet officiële Volvo dealer (Volvo specialist). Dit omdat de bewuste auto nergens als occasion wordt aangeboden in de kleur en configuratie waarnaar ik op zoek ben.
Een nieuwe, vergelijkbare, auto behoort (helaas) budgetair niet tot de mogelijkheden. De betreffende Volvo specialist is een bekende die regelmatig op dit forum de revue passeert, met voor zover ik kon vinden met de zoekfunctie, uitsluitend positieve geluiden. Toch ben ik graag voorzichtig omdat het hier om een flink bedrag gaat wat voor de auto wordt gevraagd.
Waar moet ik op letten? Wat zijn eventuele adders onder 't gras?
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Met vriendelijke groet,
FastForward
Aanschaf geïmporteerde V60 occasion
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23.07.2012 - 21:22
- Locatie: Noordholland
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Ik denk dat je je eerst moet realiseren dat je natuurlijk hier in NL nog bpm moet afdragen en dat je de auto moet invoeren. Daarnaast zou ik altijd een aankoopkeuring doen.. En rekening houden met eventuele bijkomende onderhoudskosten. Verder kan niemand er veel meer over zeggen als we de kmstand ;type motorisering; uitrustingsniveau;leeftijd auto etc. niet weten...
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
De auto is al geïmporteerd door de specialist (heeft die een kenteken), of moet je zelf nog de BPM betalen?
Houd er rekening mee dat een geïmporteerde auto bij inruil altijd minder op zou brengen dan een originele Nederlandse auto, het bedrag dat je nu bespaard zou je zomaar kwijt kunnen zijn als je hem snel weer in wilt ruilen.
Houd er rekening mee dat een geïmporteerde auto bij inruil altijd minder op zou brengen dan een originele Nederlandse auto, het bedrag dat je nu bespaard zou je zomaar kwijt kunnen zijn als je hem snel weer in wilt ruilen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23.07.2012 - 21:22
- Locatie: Noordholland
De auto is al door de Volvo specialist ingevoerd, maar staat nog niet op kenteken, BPM e.d. zijn voor zijn rekening. Een aankoopkeuring is inderdaad geen gek idee, er zit een officiële Volvo dealer in dezelfde stad, daar zou ik eventueel even navraag voor kunnen doen.
Het betreft overigens een V60 T6 AWD uit Mei 2011 met krap 19.000km op de teller.
Het betreft overigens een V60 T6 AWD uit Mei 2011 met krap 19.000km op de teller.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1581
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Waarom zou een geïmporteerde auto minder opbrengen?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Voor hetzelfde geld haal je er zelf eentje uit Duitsland bij een dealer. Wel een half jaartje ouder, maar minder kilometers. Moet je alleen het importeren zelf doen.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Volgens mij is er maar zijn er 3 adders onder het gras:
-Onderhuidse schade
-Niet kloppende km-stand
-Maandag morgen/probleem auto
1e 2 moeten met een aankoopkeuring uitgesloten kunnen worden en voor de 3e zorgen voor een goede garantie.
-Onderhuidse schade
-Niet kloppende km-stand
-Maandag morgen/probleem auto
1e 2 moeten met een aankoopkeuring uitgesloten kunnen worden en voor de 3e zorgen voor een goede garantie.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24566
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
deze auto heeft geen R-Design voorbumper en bekleding.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23.07.2012 - 21:22
- Locatie: Noordholland
Dat is de betreffende V60 T6 inderdaad. En ik kan 't alleen maar met je eens zijn, een prachtige wagen is het zeer zeker.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23.07.2012 - 21:22
- Locatie: Noordholland
Nee, dat is correct, de beschrijving klopt niet, deze V60 is niet voorzien van het R-design pakket.Walter schreef:deze auto heeft geen R-Design voorbumper en bekleding.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
lijkt mij een mooie auto zit gewoon nog in de fabrieks garantie je zou bij serieuze interesse naar de achtergrond van de auto kunnen informeren en eventueel de belgische dealer vragen om zaken als bijzondere reparaties, schaden e.d.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23.07.2012 - 21:22
- Locatie: Noordholland
Dat heb ik vanochtend allemaal helder gekregen na een aantal telefoontjes met Volvo Belgie a.d.h.v. het chassisnummer. Ik ben inmiddels in onderhandeling met de verkoper.NielsV70 schreef:lijkt mij een mooie auto zit gewoon nog in de fabrieks garantie je zou bij serieuze interesse naar de achtergrond van de auto kunnen informeren en eventueel de belgische dealer vragen om zaken als bijzondere reparaties, schaden e.d.
Wordt vervolgd!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Je antwoord vind je in de reacties hier: bij een gebruikte auto wil men zoveel mogelijk zekerheid. Een 'verleden' in het buitenland vindt men wel eens een nadeel, een 'origineel nederlandse auto', dat klinkt nu eenmaal beter.Waarom zou een geïmporteerde auto minder opbrengen?
Is het terecht? Nee, meestal niet, maar toch werkt het zo..
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
In de handel bij verkoop zeker. Bij aankoop is het nooit een probleemThom schreef:Je antwoord vind je in de reacties hier: bij een gebruikte auto wil men zoveel mogelijk zekerheid. Een 'verleden' in het buitenland vindt men wel eens een nadeel, een 'origineel nederlandse auto', dat klinkt nu eenmaal beter.Waarom zou een geïmporteerde auto minder opbrengen?
Is het terecht? Nee, meestal niet, maar toch werkt het zo..
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Niet met je eens. Ik heb al 4 keer een auto in Dld gekocht en zelf geimporteerd. Altijd bij een dealer, altijd van 1e eigenaar en altijd met volledige onderhoudshistorie. Ik raak ze altijd zonder moeite voor een goede prijs weer kwijt. Nog nooit heb ik het import-argument gehoord.Thom schreef:Je antwoord vind je in de reacties hier: bij een gebruikte auto wil men zoveel mogelijk zekerheid. Een 'verleden' in het buitenland vindt men wel eens een nadeel, een 'origineel nederlandse auto', dat klinkt nu eenmaal beter.Waarom zou een geïmporteerde auto minder opbrengen?
Is het terecht? Nee, meestal niet, maar toch werkt het zo..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ik baseer mijn stelling op jarenlange in -en verkoop van jong gebruikte (Duitse premium) auto's.. Idd, bij aankoop hamer je vooral op het grote prijsvoordeel, bij inruil van een dergelijke wagen noem je de import niet, maar bied je wel lager. Helaas, ik kan het niet anders maken. Het maakt daarbij overigens wel verschil of het een 'helder verhaal' is, bv. via de importeur, of iig met alle documentatie erbij.
Het is ook niet geheel onlogisch, bij aanschaf is er vaak een fors prijsvoordeel genoten, het kan niet én-én zijn.
Het is ook niet geheel onlogisch, bij aanschaf is er vaak een fors prijsvoordeel genoten, het kan niet én-én zijn.
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Een geïmporteerde auto die geen kenteken heeft, dat kan niet.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012