Trekhaak stekkerdoos - Welke adapter handig?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
crackedtooth
5th Gear member

Heb op dit moment een 13 polige Jaeger aanhanger aansluiting.
Ik wil ivm oude aanhanger gebruik of andere items sowieso een 13 naar 7 polige verloopstekker gaan kopen en in de auto leggen.

Nu is mijn vraag echter, hoe zinvol is het omdat te combineren met een Jaeger 13 polig naar 13 polig multicon verloop stekker?

Welke van die twee standaarden is in nederland dominant, meeste juist multicon en niet jaeger?

Sterkkerdoosverdelingen ter referentie:
http://www.caravans.net/rijden/verbindingstekkers.php
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member

Hmm

bedenk me net:

Alleen een verloop van 13 polig Jager naar 13 polig Multicon WEST slimmer om te kopen dan?
Omdat in een multicon ook een 7 polige aansluiting kan. (en zie net dat er ook twee versies van multicon zijn)

Is dat juist of zitten daar andere nadelen aan?

Wat is wijsheid?

Jager naar multicon west verloop als die ergens te koop ios? waar dan ook een 7 polige inpast?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Biarritz
2nd Gear member

Aangezien ik regelmatig een aanhanger leen met de oude 7 polige stekker heb een aantal jaren geleden ik gekozen voor multicon op de caravan. Nu heb ik begrepen dat Jaeger de toekomst is.

Die verloopstekkers waren toen wel vrij prijzig, iets van 45 Euro, of ze moeten ondertussen goedkoper zijn geworden. Ik denk dat je altijd goed zit als je een verloop van Jaeger naar multicon heb.
crackedtooth
5th Gear member

Dank voor reply.

Ondertussen ook zelf ook verder gelezen en gegoogled.

Jaeger is inderdaad het beste ivm minder storingsgevoelig en eerste keuze wanneer je er nog geen hebt daardoor heb ik nu begrepen.

En dan is 7 polige verloop voor jaeger goedkoper, maar qua functionaliteit kan je beter Jaeger naar multicon WEST verloop (wel west dus) daar past dan zowel nieuwe multicon alsook 7 polig op.

Heb online Jaeger naar multicon WEST verloop stekker besteld.
Kost 15 euro.. komt nog bij 7 euro verzend.

http://www.checkopweg.nl/adapter-jaeger ... -1365.html

Kost meeste plekken inderdaad 35 euro, dit is wel goedkoop adresje dus.
Kwaliteit kan ik nog niets over zeggen, pas net besteld.

@Biarritz: dank voor aanvullen, hoeven we niet allemaal opnieuw het wiel uit te vinden met dit soort draadjes.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Maar de eerste de beste caravanwinkel heeft toch zulke verloopsteckers? Daar heb ik ze ook gekocht.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
crackedtooth
5th Gear member

@msuid: denk het wel , ik gebruik trekhaak zo goed als nooit

wist verschillende stekkers niet eens en kwam erachter bij uitlenen aan familie ivm afvoeren afval met aanhanger
Quota
6th Gear member

Wat mij verbaasde (maar ik ben dan ook geen ervaren "trekker"), is dat ik de fietsendrager van mijn ouders niet op de auto kan zetten. :roll:

De hendel die voor de fixatie op de kogel zorgt, zit dan precies voor de stekker aansluiting... :evil:
Nou heb ik hier nooit op gelet, maar nu doe ik dat wel en het lijkt bij best veel dragers zo te zijn dat deze handle naar rechts naar beneden gaat.

Heb ik nu zo'n exotische aansluiting met mijn stekkerdoos aan de rechterzijde van de kogel? Of is dit een slimme marketingtruc waardoor ik vast zit aan een Volvo fietsendrager?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
crackedtooth
5th Gear member

mijn stekkerdoor zit links naast de kogel op de T5 (bestuurderskant dus)

(R natuurlijk geen trekhaak ivm four c)
Maar ben zelf ook geen ervaren trekhaaker zoals je uit openingspost kunt opmaken:p
CoertVolvo
2nd Gear member

Dat viel mij ook op, ik heb zelf een originele Volvo(Thule) trekhaak laten monteren, en de stekkerdoos zit idd rechts in tegenstelling tot de meeste andere trekhaken. Mij stoort het niet, maar ik heb wel gezien dat het gemakkelijk om te draaien is. Alleen de beugel en stekkerdoos loshalen en omdraaien maar.
Oceanracer
Geartronic member

Bij mij zit er ook een "originele" trekhaak onder, met de stekkeraansluiting aan de rechterzijde van de kogel, maar mijn net aangeschafte Thule fietsendrager past er gewoon op.

Afbeelding

En achter een four C mag gewoon een caravan of andere aanhanger hoor. Dus zo natuurlijk is het niet dat deze niet van een trekhaak is voorzien.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Quota
6th Gear member

tsja, Ik weet niet of deze er origineel onder is geplaatst door Volvo of niet. Hij zit er in ieder geval niet af fabriek onder...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”