Volvo V60 2011:
Ik zit er over te denken om mijn binnen spiegel te vervangen voor deze:
http://www.wembleysells.com/mirrortech/ ... ption.html
Het gaat om een Gentex 453
Zou dit passen?
en hoe verwijder ik de spiegel die er nu op zit?
p.s. Gentex is ook het merk dat de originele spiegels aan Volvo levert.
Aftermarket binnenspiegel, met kompas en Homelink
-
- 6th Gear member
Een Volvo spiegel vervangen is denk ik niet zo moeilijk, maar de bekabeling werkzaam krijgen van een ander merk......
Volvo heeft zelf trouwens ook homelink, is te krijgen achteraf en kost rond de 300euro in NL maar in duitsland 190euro, zit dan ingebouwd in je sunvisor en werkt helemaal top! Vervolgens als je nog een kompas nodig hebt een binnenspiegel van volvo nemen met ingebouwd kompas, en dat is meestal klik en play met de bijgeleverde handleiding.
Volvo heeft zelf trouwens ook homelink, is te krijgen achteraf en kost rond de 300euro in NL maar in duitsland 190euro, zit dan ingebouwd in je sunvisor en werkt helemaal top! Vervolgens als je nog een kompas nodig hebt een binnenspiegel van volvo nemen met ingebouwd kompas, en dat is meestal klik en play met de bijgeleverde handleiding.
- Jannock
- 2nd Gear member
Het verwijderen kun je lezen in deze instructie.
Ik heb in het verleden wel eens een navigatie-spiegel gemonteerd in een Volvo. Je moet rekening houden met het aanleggen van een aparte voedingdraad. Het meest kritische is uiteraard de bevestiging van de spiegel. De bevestiging op de ruit is bij vele merken verschillend. Gebruik je de bestaande steun met 'kogel', dan is de wijze van fixeren belangrijk. Als de bevestiging iets te los zit, zal de spiegel door het gewicht gaan zakken tijdens het rijden of sluiten van het portier.
Ik heb in het verleden wel eens een navigatie-spiegel gemonteerd in een Volvo. Je moet rekening houden met het aanleggen van een aparte voedingdraad. Het meest kritische is uiteraard de bevestiging van de spiegel. De bevestiging op de ruit is bij vele merken verschillend. Gebruik je de bestaande steun met 'kogel', dan is de wijze van fixeren belangrijk. Als de bevestiging iets te los zit, zal de spiegel door het gewicht gaan zakken tijdens het rijden of sluiten van het portier.
~ J ~
-
- 1st Gear member
@Jannock: Bedankt voor deze info.
IK heb toch maar deze spiegel besteld in de USA:
http://www.ebay.com/itm/170869182905
Gentex is ook het merk van de originele spiegel in mijn V60.
Nu maar hopen dat de "kogel" de goede maat heeft.
Ik houd jullie op de hoogte.
IK heb toch maar deze spiegel besteld in de USA:
http://www.ebay.com/itm/170869182905
Gentex is ook het merk van de originele spiegel in mijn V60.
Nu maar hopen dat de "kogel" de goede maat heeft.
Ik houd jullie op de hoogte.
2011 V60 D5 Aut. Summum. Driver Assist, Xenium, Family, ext styling 18";
-
- 1st Gear member
Het was even wat werk, maar hij zit er in. Om de homelink werkend te krijgen had even wat voeten in aarde, maar het werkt.
Het blijkt dat er verschillende homelink versies zijn, met verschillende frequentiebereiken, en laat deze info nou nergens te vinden zijn.
Het blijkt dat er verschillende homelink versies zijn, met verschillende frequentiebereiken, en laat deze info nou nergens te vinden zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Jannock
- 2nd Gear member
Mooie spiegel.
Ben vooral benieuwd naar de inspanningen die nodig waren voor de montage. Ik neem aan extra voeding aangelegd? Kon de steun zo op de ruit of moest je de steun met kogel van de originele spiegel afhalen?
Ben vooral benieuwd naar de inspanningen die nodig waren voor de montage. Ik neem aan extra voeding aangelegd? Kon de steun zo op de ruit of moest je de steun met kogel van de originele spiegel afhalen?
~ J ~
-
- 1st Gear member
Ik heb de beugel die er bij zat uit de spiegel gehaald, Van de originele Volvo spiegel heb ik de beugel overgezet. Het gedeelte waar de kogel inzit, kon ik uit de originele spiegel schroeven, en in de nieuwe spiegel lijmen.
Voeding lag er al (ik had al een auto-dimmende spiegel, alleen had ik een extra constante voeding nodig, voor de homelink, die heb ik bij de binnenspiegel weggehaald.
Ik heb niet de stekker gebruikt die achterop de spiegel zit, maar de bedrading gebruikt die door de originele beugel gaat, en deze gesoldeerd in de spiegel. (ik hoe niet van zichtbare dradentroep)
Voeding lag er al (ik had al een auto-dimmende spiegel, alleen had ik een extra constante voeding nodig, voor de homelink, die heb ik bij de binnenspiegel weggehaald.
Ik heb niet de stekker gebruikt die achterop de spiegel zit, maar de bedrading gebruikt die door de originele beugel gaat, en deze gesoldeerd in de spiegel. (ik hoe niet van zichtbare dradentroep)
-
- 1st Gear member
Ziet er helemaal top uit!.