Goed, om maar met de deur in huis te vallen: ik ben een ontzettende perfectionist, iemand die voldoening haalt uit het puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten en die graag extra tijd, moeite en aandacht steekt in hetgeen waarmee hij bezig is zodat het eindresultaat ook voldoet aan alle verwachtingen.
Nu ben ik binnenkort eigenaar van een Volvo V60 en zoek een garage in Noordholland die kwaliteit, service en betrouwbaarheid hoog in het vaandel heeft staan. Een garage waarbij de monteur niet met bevlekte werkkleding in je lederen stoel plaatsneemt of overal vette vingerafdrukken achterlaat in je interieur of in je motorcompartiment.
Ik heb met mijn vorige auto's nogal wat te stellen gehad met merkgarage's die in mijn optiek ver onder de maat presteren en d'r soms een potje van maakten. Zoals bijvoorbeeld leerling monteurs die zonder toezicht aan je auto zitten te 'knutselen', reparaties die resulteren in krassen, deuken en ernstig mishandelde bout/schroefkoppen door het met de luchtsleutel aandraaien ervan, etc. etc.
Zijn er nog Volvo dealers die voldoen aan mijn wensen? Of is echt vakmanschap en liefde voor auto's ook bij de Volvo garages ver te zoeken?
Met vriendelijke groet,
FastForward
Kritische Volvorijder zoekt garage
-
- 1st Gear member
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Tsja misschien Van Vloten in A'dam Noord, of een vestiging van Ton Van Kuyk. Heb er zelf geen ervaring mee. Mijn advies is om een rondje te gaan en met de mensen daar te spreken over je wensen en wat zij daarin kunnen betekenen. Dan kun je zelf voelen waar je op je plek bent
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
Die scoort hoge ogen na het lezen van wat beoordelingen, ik ga toch eens bellen met deze garage.mad schreef:Andere kant van de dijk... Jacob Schaap in Lelystad.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Doe ze maar de groeten van me.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
zou ik dan ook korting krijgenBen schreef:Doe ze maar de groeten van me.

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Maakt niet uit wie je tegenkomt, in Emmeloord kennen ze me allemaal welmad schreef:En van mij ook.... vraag maar naar Joost (Schaap).

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat heb ik in Dronten: daar kan ik niet meer ongezien langs rijden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- sbv
- 6th Gear member
Binnen de garantie periode zou ik in ieder geval officiële dealer bezoeken. Kan een hoop gedoe schelen bij garantie zaken. Schaap Emmeloord kan ik overigens aanraden
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- wilco l.
- 2nd Gear member
Schaap Lelystad geweest,zijn bijzonder netjes.
Denken mee (zie mijn bijdrage aan topic over aanschaf navigatie cd's ) Ik heb er een goed gevoel bij. Mijn onderhoud gebeurt bij Bovag garage Mulder in Almere, ben meer dan tevreden voor een redelijke prijs :!:
Groet
Wilco L.

Groet
Wilco L.

-
- 5th Gear member
Waar ik wel benieuwd naar ben...hoe gaat dat telefoongesprek dan? Heeft u een vragenlijst? 'Draaien uw monteurs de moeren niet té strak aan'? 'Kunt u garanderen dat stagiaires uit de buurt van mijn heilige koets worden gehouden'? 'Hoe is uw protocol mbt handen wassen alvorens de technieker in het motorcompartiment aan de slag gaat'? 

- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
"Onze monteurs houden zich aan de voorgeschreven aandraaimomenten".
"Stagiaires moeten het vak ook leren".
"Als u zorgt dat het motorcompartiment schoon is hoeven wij onze handen niet te wassen".
Maak je geen zorgen, gelukkig realiseert bijna iedereen zich dat elke klant er één is.
"Stagiaires moeten het vak ook leren".
"Als u zorgt dat het motorcompartiment schoon is hoeven wij onze handen niet te wassen".
Maak je geen zorgen, gelukkig realiseert bijna iedereen zich dat elke klant er één is.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- mad
- 6th Gear member
Kwaliteit en mentaliteit gaan meestal samen.... daar zijn geen vragenlijsten voor. Opvoeding?!Thom schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben...hoe gaat dat telefoongesprek dan? Heeft u een vragenlijst? 'Draaien uw monteurs de moeren niet té strak aan'? 'Kunt u garanderen dat stagiaires uit de buurt van mijn heilige koets worden gehouden'? 'Hoe is uw protocol mbt handen wassen alvorens de technieker in het motorcompartiment aan de slag gaat'?

XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Da's ook mijn opvatting, ik ga dus gewoon even langs bij Schaap in Lelystad en vraag naar de chef werkplaats. In een gesprek kan je in de regel vrij snel aanvoelen hoe men tegen zaken aankijkt.mad schreef:Kwaliteit en mentaliteit gaan meestal samen.... daar zijn geen vragenlijsten voor. Opvoeding?!
- jee-bee
- 4th Gear member
Is dat diezelfde als van Saab Schaap (what's in a name) in Lemmer? Daar heb ik ooit mijn Saab gekocht en in onderhoud gehad. Was daarover erg tevreden.
Volvo XC90 D5 AWD (2013)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Nee John. Dat zijn 2 verschillende concerns, Schaap en Schaap. Wellicht kennen zij elkaar maar verder hebben ze geen enkele zakelijke verbintenis met elkander.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
-
- 1st Gear member
Zo, gisteren bij Jacob Schaap in Lelystad langsgeweest voor de eerste onderhoudsbeurt voor m'n in Augustus gekochte V60 T6 AWD.
Ik kan niet anders dan concluderen dat men daar prima werk verricht en dat de klant centraal staat.
Na 't maken van een telefonische afspraak eerder deze week heb ik 's ochtends de auto afgeleverd en nog even een rondje om de auto gelopen met de monteur om een paar punten onder de aandacht te brengen die ik graag verholpen wilde hebben.
Daarna ben ik met mijn bijzonder charmante vriendin wat gaan eten in Lelystad. Na pakweg anderhalf uur kreeg ik een telefoontje dat de remblokken de volgende onderhoudsbeurt (+30.000km) niet gingen halen en of deze vervangen mochten worden. Uiteraard heb ik daarin toegestemd.
Een uur later zijn we de auto gaan ophalen en was deze voorzien van de nieuwste software (Volvo 2.0) de Polestar update waar ik om gevraagd had, nieuwe ruitewisserbladen, nieuwe remblokken en waren de aandachtspunten waarop ik gewezen had allemaal verholpen. Prima, en zoals het hoort, hier mogen andere dealers een voorbeeld aan nemen.
Ook de manier waarop men je te woord staat is prettig, men heeft een luisterend oor voor hetgeen je als klant graag wilt en je voelt je dus niet een nummer, maar een gewaardeerde klant, da's een fijn gevoel.
Kortom, Jacob Schaap in Lelystad is een aanrader voor de kritische Volvorijder op zoek naar een goede garage.
Met vriendelijke groet,
FastForward
Ik kan niet anders dan concluderen dat men daar prima werk verricht en dat de klant centraal staat.
Na 't maken van een telefonische afspraak eerder deze week heb ik 's ochtends de auto afgeleverd en nog even een rondje om de auto gelopen met de monteur om een paar punten onder de aandacht te brengen die ik graag verholpen wilde hebben.
Daarna ben ik met mijn bijzonder charmante vriendin wat gaan eten in Lelystad. Na pakweg anderhalf uur kreeg ik een telefoontje dat de remblokken de volgende onderhoudsbeurt (+30.000km) niet gingen halen en of deze vervangen mochten worden. Uiteraard heb ik daarin toegestemd.
Een uur later zijn we de auto gaan ophalen en was deze voorzien van de nieuwste software (Volvo 2.0) de Polestar update waar ik om gevraagd had, nieuwe ruitewisserbladen, nieuwe remblokken en waren de aandachtspunten waarop ik gewezen had allemaal verholpen. Prima, en zoals het hoort, hier mogen andere dealers een voorbeeld aan nemen.
Ook de manier waarop men je te woord staat is prettig, men heeft een luisterend oor voor hetgeen je als klant graag wilt en je voelt je dus niet een nummer, maar een gewaardeerde klant, da's een fijn gevoel.
Kortom, Jacob Schaap in Lelystad is een aanrader voor de kritische Volvorijder op zoek naar een goede garage.
Met vriendelijke groet,
FastForward
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Nu de nota nog.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -