Ik weet dat er al het een an ander over geschreven is en heb al behoorlijk wat topics doorgespit, maar waar ik geen vinger achter krijg is het bouwjaar.
Blijkbaar zijn de verstuivers een nogal zwak punt bij de D5 motoren, maar ik zie vooral topics van 2007 en ouder en dus gaat het veelal over auto's van de eerste lichting.
Is er aan te geven of deze problemen ook te verwachten zijn bij MY2005?
Zijn hier dezelfde verstuivers gebruikt als de oudere modellen, of heeft men van de eerste modellen geleerd?
Niet dat er nu problemen zijn met de auto die ik op het oog heb, maar gezien de km-stand (178.000) probeer ik een inschatting te maken van mogelijk kosten die de komende tijd op mijn pad kunnen komen.
Verstuivers D5
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
In zijn algemeenheid bij 178.000 km:
* Distrubutie en de bijbehorende rimram moet vervangen.
* Er zit een remrevisie aan te komen, check in elk geval de remvoeringen van de handrem/preventief vervangen.
Tav de verstuivers:
Ik heb een 2003 met 216.000 op de klok en geen problemen met verstuivers/injectoren. Maar wat niet is kan nog komen.
* Distrubutie en de bijbehorende rimram moet vervangen.
* Er zit een remrevisie aan te komen, check in elk geval de remvoeringen van de handrem/preventief vervangen.
Tav de verstuivers:
Ik heb een 2003 met 216.000 op de klok en geen problemen met verstuivers/injectoren. Maar wat niet is kan nog komen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hallo Arnold,
Ik heb mijn auto met 180K km gekocht twee jaar geleden en heb geen klachten hierover gehad in de afgelopen 47K km.
Ik heb mijn auto met 180K km gekocht twee jaar geleden en heb geen klachten hierover gehad in de afgelopen 47K km.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
1e puntje is me bekend, heb ik al rekening mee gehouden.
Laatste keer dat de riemen zijn vervangen was bij 20.000 in mei 2010.
Auto had nml 3 jaar stilgestaan door faillissement lease maatschappij.
De huidige eigenaar heeft de S60 in mei 2010 overgenomen via de handel en omdat hij zo lang stil had gestaan, preventief alle vitale delen laten vervangen.
Inmiddels is hij dus bijna 160.000 verder (75.000 km per jaar snelweg) en is hij weer aan de beurt voor de distributie. Of de multieriem dan ook perse moet zal ik door de garage wel laten onderzoeken, maar distributie moet sowieso.
Ik zal de onderhoudspapieren er nog eens op nalezen vwb de remmen.
Wat moet ik me bij remrevisie voorstellen, qua prijs?
Laatste keer dat de riemen zijn vervangen was bij 20.000 in mei 2010.
Auto had nml 3 jaar stilgestaan door faillissement lease maatschappij.
De huidige eigenaar heeft de S60 in mei 2010 overgenomen via de handel en omdat hij zo lang stil had gestaan, preventief alle vitale delen laten vervangen.
Inmiddels is hij dus bijna 160.000 verder (75.000 km per jaar snelweg) en is hij weer aan de beurt voor de distributie. Of de multieriem dan ook perse moet zal ik door de garage wel laten onderzoeken, maar distributie moet sowieso.
Ik zal de onderhoudspapieren er nog eens op nalezen vwb de remmen.
Wat moet ik me bij remrevisie voorstellen, qua prijs?
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
De riem idd niet, maar de spanner wel.
Laat het wel over aan de monteur, zal wel weten wat nodig is en wat niet.
Maar goed, over de riemen loopt al een ander draadje, ben vooral benieuwd naar de ervaringen met verstuivers van >MY2005, komt dat daar ook regelmatig voor, of is het typisch een kwaaltje van de eerdere modellen?
Laat het wel over aan de monteur, zal wel weten wat nodig is en wat niet.
Maar goed, over de riemen loopt al een ander draadje, ben vooral benieuwd naar de ervaringen met verstuivers van >MY2005, komt dat daar ook regelmatig voor, of is het typisch een kwaaltje van de eerdere modellen?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Remrevisie rondom zo rond de 500 euro (bij een garage)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
ik krijg bovenstaande niet rondom voor die 500 euro bij de dealer, ben bang dat je aan onderdelen alleen al meer kwijt bent (vanwege de schijven)arnold_w schreef:OK, dat behelst dan waarschijnlijk nieuwe schijven, blokken, vloeistof en ontluchten, niet zo heel spannend waarschijnlijk.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Remmerij voor (dealer) vorig jaar laten doen a raison van 300 euro, incl nieuwe olie.
Remmen achter, dit jaar laten doen bij een universele garagist: 285 euro.
Doe je het zelf, dan ben je dus goedkoper uit. Het is inderdaad niet zo heel spannend op het vervangen van de remolie na. Laat je dat bij de garage doen en doe je de rest zelf.
Remmen achter, dit jaar laten doen bij een universele garagist: 285 euro.
Doe je het zelf, dan ben je dus goedkoper uit. Het is inderdaad niet zo heel spannend op het vervangen van de remolie na. Laat je dat bij de garage doen en doe je de rest zelf.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9334
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mijn remmen voor en achter zijn vervangen op de klusdag. Schijven en blokken kostten 380 euro. Dus zelf gedaan, met orginele onderdelen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Onder de handle zit de stelschroef
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Na my06 zijn er andere injectoren gebruikt die minder vaak storen dan daarvoor. Ondanks dat heb ik bij mijn vorige auto (my2006 2.4D) wel een injector stuk gehad bij 240.000km. De types ervoor gaan wel iets vaker en eerder stuk.arnold_w schreef: Maar goed, over de riemen loopt al een ander draadje, ben vooral benieuwd naar de ervaringen met verstuivers van >MY2005, komt dat daar ook regelmatig voor, of is het typisch een kwaaltje van de eerdere modellen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Welnee, zelfs met originele onderdelen kom je er lang niet aan met remmen voor en achter. Montage mee tellen dan zeker welQuota schreef:ik krijg bovenstaande niet rondom voor die 500 euro bij de dealer, ben bang dat je aan onderdelen alleen al meer kwijt bent (vanwege de schijven)arnold_w schreef:OK, dat behelst dan waarschijnlijk nieuwe schijven, blokken, vloeistof en ontluchten, niet zo heel spannend waarschijnlijk.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik zou niet weten waarom
100000 km C30 D5
120000 km V70n D5
28000 km V70n D5 AWD
Allemaal 180 of 185 PK en eigenlijk geen problemen gehad.
100000 km C30 D5
120000 km V70n D5
28000 km V70n D5 AWD
Allemaal 180 of 185 PK en eigenlijk geen problemen gehad.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Doe het topic "gekraak en gerammel" van kuupertie maar eens doorspitten. Daar ga je echt niet vrolijk van worden, sterker nog, er zijn momenten dat je bij je eigen denkt: Petrolium er over en de brand er in.Ik zou niet weten waarom
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland