Mijn vader zit in Spanje met z'n C70 en heeft daar een probleempje met het dak van z'n C70 uit '99 (soft top)
Hij wil de laatste 10 cm niet sluiten.
Suggesties wat het kan zijn en wat er aan te doen is? Of wordt het 2000km bikkelen vanuit Spanje naar Nederland. Just kidding, zal ongetwijfeld Volvo garage ergens zijn.
Thanks,
Rd.
Kap C70 sluit niet helemaal
-
- 2nd Gear member
Ik heb hetzelfde probleem en ben ook nog aan het uitzoeken hoe het precies moet worden verholpen.
Oorzaak is waarschijnlijk een kapotte microswitch.
Dak is eenvoudig verder te sluiten door de laatste paar centimeter handmatig te sluiten.
Dat kan gedaan worden door aan het torx boutje op de electromotor (op de hemel onder de afdekking bij het voorraam) te draaien.
Probeer eens een paar slagen te draaien en vervolgens elektrisch verder te sluiten.
Als je precies weet hoe het kan worden gerepareerd, dan hoor ik het heel graag.
Oorzaak is waarschijnlijk een kapotte microswitch.
Dak is eenvoudig verder te sluiten door de laatste paar centimeter handmatig te sluiten.
Dat kan gedaan worden door aan het torx boutje op de electromotor (op de hemel onder de afdekking bij het voorraam) te draaien.
Probeer eens een paar slagen te draaien en vervolgens elektrisch verder te sluiten.
Als je precies weet hoe het kan worden gerepareerd, dan hoor ik het heel graag.
C70 T5 Convertible
- V70 titanium
- 2nd Gear member
Ik zou niet aan afstellingen gaan draaien.
In het hanboek staat hoe je handmatig kunt sluiten.
Ik heb zelf een losse kabel in de stekkerverbinding gehad onder de afdekking van de kap,
als je hem half open zet zie je links en rechts stekkers, voel eens of alle kabels goed vastzitten.
In het hanboek staat hoe je handmatig kunt sluiten.
Ik heb zelf een losse kabel in de stekkerverbinding gehad onder de afdekking van de kap,
als je hem half open zet zie je links en rechts stekkers, voel eens of alle kabels goed vastzitten.
XC60 Inscription.
Evektor Eurostar 2008
Evektor Eurostar 2008
-
- 2nd Gear member
Bij mijn weten wordt er helemaal niets aan de afstelling gewijzigd door aan dat boutje te draaien.
@V70 titanium
Had jij toen het zelfde probleem? Oftewel, een kap die 10 cm boven de voorruit blijft hangen.
@V70 titanium
Had jij toen het zelfde probleem? Oftewel, een kap die 10 cm boven de voorruit blijft hangen.
C70 T5 Convertible
- V70 titanium
- 2nd Gear member
Hij bleef op ongeveer een halve meter staan.
Voor noodsluiting is zo als gezegd een sleutel en procedure die in het handboek van de auto beschreven staat.
Voor noodsluiting is zo als gezegd een sleutel en procedure die in het handboek van de auto beschreven staat.
XC60 Inscription.
Evektor Eurostar 2008
Evektor Eurostar 2008
- MartijnC70T5
- 3rd Gear member
ducktape ? ::D
Scandinavian Luxury...................Other Car's
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
- horn
- 2nd Gear member
bij mij ook gehad (halverwege open blijven staan en achterzijde niet meer omlaag). Bleek te zitten in de switches/aanslagen halverwege aan de zijkanten van het dak (ongeveer boven de b-stijl).
Als ik die aan de rechterkant aantikte ging het dak weer verder. Had te maken met de afstelling. Maar niemand kreeg hem perfect. Ellende is af en toe nog terug gekomen.
Als ik die aan de rechterkant aantikte ging het dak weer verder. Had te maken met de afstelling. Maar niemand kreeg hem perfect. Ellende is af en toe nog terug gekomen.
2000 Volvo C70 cabriolet zwart/zwart/zwart - ** verkocht **
- cees klumper
- 4th Gear member
Heb dit ook net gehad vanavond. Bleek dat een van de 2 beugeltjes aan de basis van de achterrand (een foto zou hier wonderen doen) niet meer recht naar beneden klapte waardoor hij verhinderde dat de kap (achteraan) kon sluiten. Beetje smeermiddel en voila.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 1st Gear member
Sorry voor de late respons.
Uiteindelijk is het allemaal opgelost.
In Spanje is de kap handmatig gesloten m.b.v. sleutel waarmee je motor van kap kan ontkoppelen. In de kofferbak zitten twee gaatjes in de metalen bak waar het dak in ligt. Eén is om te ontkoppelen, de ander om hem handmatig te openen of sluiten. (Sleutel hiervoor zit bij de uitrusting van de auto.)
Op advies van de monteur naar een Volvo garage gegaan in Nederland waar het probleem verholpen is met een reset van de computer.
Viel gelukkig allemaal mee.
Bedankt voor de reacties.
Uiteindelijk is het allemaal opgelost.
In Spanje is de kap handmatig gesloten m.b.v. sleutel waarmee je motor van kap kan ontkoppelen. In de kofferbak zitten twee gaatjes in de metalen bak waar het dak in ligt. Eén is om te ontkoppelen, de ander om hem handmatig te openen of sluiten. (Sleutel hiervoor zit bij de uitrusting van de auto.)
Op advies van de monteur naar een Volvo garage gegaan in Nederland waar het probleem verholpen is met een reset van de computer.
Viel gelukkig allemaal mee.
Bedankt voor de reacties.
-
- 2nd Gear member
Ik heb vandaag hetzelfde probleem gekregen. Eerder deze week begon hij linksachter te tikken bij het openen en sluiten van de afdichting, en nu wou hij ineens niet meer dicht. Hij is in allerlei posities vastgelopen, maar het lijkt 1 van deze twee punten te zijn:
1) Hij sluit niet helemaal meer. Linksachter lijkt de haak van de kap niet meer goed in het gat te kunnen. WD40 helpt niet. Hij zit nu bijna dicht, maar wil ook niet meer open. Dan blijft ie ook haken.
2) Bij het begin van het dichtklappen wou de afdichting wel open, maar daarna kwam de kap zelf niet omhoog. Bij het indrukken van de knop spande er wel wat aan, maar er gebeurde verder niets. Ook dimt de verlichting iets, dus er wordt wel vermogen gevraagd.
Iemand nog suggesties?
Wat voor tooltjes zijn dat trouwens? Ik had er al naar gezocht, maar die heb ik niet bij de (2e hands) aanschaf gekregen. De ene lijkt een standaard torx, en wat is de ander?
1) Hij sluit niet helemaal meer. Linksachter lijkt de haak van de kap niet meer goed in het gat te kunnen. WD40 helpt niet. Hij zit nu bijna dicht, maar wil ook niet meer open. Dan blijft ie ook haken.
2) Bij het begin van het dichtklappen wou de afdichting wel open, maar daarna kwam de kap zelf niet omhoog. Bij het indrukken van de knop spande er wel wat aan, maar er gebeurde verder niets. Ook dimt de verlichting iets, dus er wordt wel vermogen gevraagd.
Iemand nog suggesties?
Wat voor tooltjes zijn dat trouwens? Ik had er al naar gezocht, maar die heb ik niet bij de (2e hands) aanschaf gekregen. De ene lijkt een standaard torx, en wat is de ander?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Je kunt bij de Volvo dealer via de VT2000 computer het dak stap voor stap weer op zijn plek krijgen en de standaardpunten laten resetten/herstellen.
Dit is even werk (moet stap voor stap) maar is voor zover ik weet de enige manier om de boel weer op orde te krijgen...
Dit is even werk (moet stap voor stap) maar is voor zover ik weet de enige manier om de boel weer op orde te krijgen...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- rifwachter
- 2nd Gear member
VolvoTech schreef:Je kunt bij de Volvo dealer via de VT2000 computer het dak stap voor stap weer op zijn plek krijgen en de standaardpunten laten resetten/herstellen.
Precies, dit is de enige manier.
Je doet dit met een volvo systeemtester ipv met VIDA, met deze tester ga je naar het menu "cabrio dak kallibreren" en hier moet je de aanwijzingen dan opvolgen, en na een half uur is het dak gekallibreerd en is alles weer goed afgesteld. Of er moet een sensor kapot zijn, maar dit kom je tegen tijdens het uitvoeren van de kallibratie.
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
-
- 2nd Gear member
Een half uur dealerkosten is nog te overzien
Bedankt voor de info! Een hele geruststelling. Dan gaat het waarschijnlijk allemaal nog wel meevallen, aangenomen dat ik het mechanishe gedeelte zelf kan fixen (zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=51116 )