Ik heb een prachtige C70 convertible op het oog, maar ik heb enige twijfel over de staat van de kap. Er zitten namelijk witte kringen aan de binnenzijde van de kap. Weet iemand of die door lekkage/doordrenzen ontstaan of zou het iets anders kunnen zijn?
Verder heb ik begrepen dat de kaptechniek nogal gevoelig is. Is dit juist?
En nog een algemenere vraag: torderen houdt toch in dat de auto trilt bij onregelmatig wegdek?
Kringen binnenzijde cabriokap C70 2001/torderen
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Vanwaar die vraag? Als die auto dat doet dan zou ik hem laten staan, mogelijk een schadebak.En nog een algemenere vraag: torderen houdt toch in dat de auto trilt bij onregelmatig wegdek?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Daar geloof ik niet in, de auto heeft de volledige onderhoudshistorie present bij een goede dealer in Utrecht.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Bij "torderen" wringt het zaakje. Als die auto dat doet.....is nie goed nie!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Volgens mij torderen alle C70's...
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ik heb vanochtend ook een keer met mijn eigen auto gereden op de weg waar de C70 begon te trillen, en de mijne trilde net zo hard. Heb de auto overigens laten staan, ook al was hij in topconditie (nieuwe banden, nieuwe remmen e.d.).
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Maar wel redelijk gebruikelijk bij een C70 cabrio van de eerste generatie.V70/2.4D/2003 schreef:Bij "torderen" wringt het zaakje. Als die auto dat doet.....is nie goed nie!
Als je daar met de kap open over een spoorwegovergang of verkeersdrempel rijdt, zie je in je binnenspiegel nogal wat beweging.
Coupé had dit probleem uiteraard niet, en de tweede generatie C70 ook aanmerkelijk minder.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.12.2007 - 19:25
Mijn C 70 heeft ook witte kringen aan de binnenkant van de kap. Die zitten er al 8 jaar en worden niet erger. Meest waarschijlijk dat vorige eigenaar de kap "nat" heeft gesloten. Naar mijn idee geen reden om de auto te laten staan.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
dbosker, Zo dan! Wetende dat het moeilijk is om van een reguliere auto een cabrio te maken (je mist immers dat stukje stevigheid die het dak met zich brengt) kijk ik daar met ongeloof van op. Dat heb ik nog niet eerder van cabriorijders gehoord. Nu ken ik er maar twee, eentje met een CLK en eentje met een antiek Fiatje spider, maar toch.
Ik ben dus enigszins verbaasd over dat torderen. Ik zeg: lastoestel en een partij stoomleiding op batterij en aan het werk.
Ik ben dus enigszins verbaasd over dat torderen. Ik zeg: lastoestel en een partij stoomleiding op batterij en aan het werk.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
Cabrio's torderen wel meer, want je mist natuurlijk een essentieel onderdeel van de stijfheid (vast dak). De eerste generatie C70 Cabrio was niet echt het toonbeeld van carrosseriestijfheid (heb ik uit meerdere bronnen vernomen).
Bij ons op de zaak hebben we ook wel wat mogelijkheden om e.e.a. te verbeteren. - koker 300x200x10.
(fotonietbij ons op de zaak genomen)
Enig nadeel, weegt iets van 73 kg/m
Bij ons op de zaak hebben we ook wel wat mogelijkheden om e.e.a. te verbeteren. - koker 300x200x10.
(fotonietbij ons op de zaak genomen)
Enig nadeel, weegt iets van 73 kg/m
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Gewicht en stevigheid gaan in de wereld van het metaal min of meer hand in hand. Met een beetje inventiviteit is de holle ruimte na inbouw zelfs als extra brandstoftank te gebruiken.
Enfin: on topic dan maar weer

Enfin: on topic dan maar weer
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
de eerste types C70 cabrio torderen inderdaad bij het rijden. dit kun je soms in de binnenspiegel zien vanaf ongeveer 80kmh is verder niks ergs,
een renault cabrio doet dat trouwens altijd en is te zien in de buitenspiegel
een renault cabrio doet dat trouwens altijd en is te zien in de buitenspiegel

V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Dit was ook niet de reden, want door de chef werkplaats is me vanochtend verteld dat dit inderdaad de oorzaak is. De reden is met name dat ik de goede geluidsset mis, dat de kap wel wat werk zal zijn om schoon te houden mocht ik 'm niet meer in de garage hebben staan (veel bomen, hars, plus meeuwenstront en dergelijke) en de voor mijn gevoel toch te krappe financiën om het echt met een gerust gevoel te kunnen doen.CramerR schreef:Mijn C 70 heeft ook witte kringen aan de binnenkant van de kap. Die zitten er al 8 jaar en worden niet erger. Meest waarschijlijk dat vorige eigenaar de kap "nat" heeft gesloten. Naar mijn idee geen reden om de auto te laten staan.
Ik twijfel totaal niet aan de staat van de auto overigens, want die was echt ZEER goed. Ik heb zelfs met de chef werkplaats vanochtend de auto bekeken. Voor de betreffende dealer, Buitenweg in Baarn, heb ik ook niets dan lof. Zeer correct geholpen.
Ik sluit zeker niet uit dat ik er ooit nog een koop, maar niet nu. Eerst maar sparen.
En ach, ik ontken dus ook niet dat er toch wel een spijtgevoel bestaat. Maja, m'n kans op deze deal is verkeken. Helaas.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8507
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Torderen is idd bij meerdere cabrios normaal, kleine test, rij de auto met 1 wiel op de stoeprand en probeer de deuren nog eens te openen en sluiten...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27.03.2010 - 16:43
- Locatie: Groningen
Dat is nog eens een goeie tipBlackcurrantV70 schreef:Torderen is idd bij meerdere cabrios normaal, kleine test, rij de auto met 1 wiel op de stoeprand en probeer de deuren nog eens te openen en sluiten...

Overigens staat de C70 wel bekend als een "slappe" cabrio. Er zijn cabrio's die minder last hebben van torsie. Ja, je merkt het, maar dat hoort er nou eenmaal bij.
Ik heb mijn C70 het eerste jaar ook alleen maar buiten gehad, zonder mogelijkheid om onder dak te zetten, maar geen problemen gehad. Het enige is dat je ramen vast kunnen vriezen langs de rubbers
