Volgende week ga ik mijn kapotte condensor vervangen en wil ik direct zogenaamd racegaas plaatsen in de hoop dat het een eenmalige reparatie blijft.
Ik vroeg me af, wat is de beste manier om het gaas te bevestigen? Kitten, schroeven, of iets anders? Wat voor soort kit, bijvoorbeeld? En waaraan kan ik die voor dit model (C30 phase 1) het beste bevestigen?
Wat voor gaas zal beter zijn? Plastic gaas of aluminium?
Misschien zijn er nog tips en voorbeelden?
Gaas voor condensor plaatsen C30
- jee-bee
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 05.03.2012 - 17:49
- Locatie: Gronau (westfalen)
Op de laatste noordelijke klusdag was er ook iemand met een C30 die dat gedaan heeft. Misschien even dat topic opzoeken en kijken wie het is.
Volvo XC90 D5 AWD (2013)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dat was VolvotjeC30, en die heeft dat mooi gedaan. Vraagt wel wat meer gedemonteer als bij de V70/S60 maar het is zeer zeker goed en netjes te doen.Misschien even dat topic opzoeken en kijken wie het is.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
Ik heb het laatst ook gedaan bij mijn V50, (bumper moet er wel af).
Vast gezet met kit, maar of de kit was niet goed of kon niet tegen de toscaanse hitte (38graden) of toch niet goed genoeg ontvet.
Het gaas zit nu tijdelijk met tyraps vast.
Het houd toch wel een hoop troep tegen en dan niet alleen steentjes maar ook bladeren enzo.
Vast gezet met kit, maar of de kit was niet goed of kon niet tegen de toscaanse hitte (38graden) of toch niet goed genoeg ontvet.
Het gaas zit nu tijdelijk met tyraps vast.
Het houd toch wel een hoop troep tegen en dan niet alleen steentjes maar ook bladeren enzo.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4572
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Vandaag race gaas voor de condensor van de C30 gemaakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19.02.2011 - 10:15
Hoe heb je het nu precies bevestigd? Ben ook wel geïnteresseerd heom erger te voorkomen zeg maar...
Ziet erg goed uit trouwens!
Ziet erg goed uit trouwens!
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Patrick Tricky, kijk hier maar eens.
Wat je niet goed ziet op de foto's is dat die onderste rechthoekige 'box' er nog af kan. VOlgens mij heb ik hem daar mee heen en weer zien sjouwen. Voordeel is dan dan je het gaas en heel strak om heen kan vouwen en heel makkelijk vast kit.
Edit, ik schrijf wel zo leuk Patrick, maar zie nu dat Tricky een T5 heeft. Blijkbaar in de war met TrickyZ, die met zijn D2 op de tuningsdag was.
Wat je niet goed ziet op de foto's is dat die onderste rechthoekige 'box' er nog af kan. VOlgens mij heb ik hem daar mee heen en weer zien sjouwen. Voordeel is dan dan je het gaas en heel strak om heen kan vouwen en heel makkelijk vast kit.
Edit, ik schrijf wel zo leuk Patrick, maar zie nu dat Tricky een T5 heeft. Blijkbaar in de war met TrickyZ, die met zijn D2 op de tuningsdag was.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- BS
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 10.02.2005 - 22:39
Allen dank voor de antwoorden! Uiteindelijk heeft Sanders in Veldhoven, die ook de condensor heeft vervangen, het gaas geplaatst. Alles overigens zeer netjes en vlot, en voor een schappelijke prijs.
Ter referentie, wellicht nog handig om voor de zoekmachine te melden dat de tuning man waar ik het gaas haalde aanraadde om het gaas met ruitenkit vast te zetten.
Ter referentie, wellicht nog handig om voor de zoekmachine te melden dat de tuning man waar ik het gaas haalde aanraadde om het gaas met ruitenkit vast te zetten.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00
BS schreef:Allen dank voor de antwoorden! Uiteindelijk heeft Sanders in Veldhoven, die ook de condensor heeft vervangen, het gaas geplaatst. Alles overigens zeer netjes en vlot, en voor een schappelijke prijs.
Ter referentie, wellicht nog handig om voor de zoekmachine te melden dat de tuning man waar ik het gaas haalde aanraadde om het gaas met ruitenkit vast te zetten.
Waar heb jij het gaas vandaan precies? Zoek ook nog gaas voor mijn V50 namelijk
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Automat of net gelijk welke betere autoshop heeft dat gaas wel. Het is feitelijk van dat "Sjonny-racegaas" waarmee al die petje mannen hun auto een "DTM-wannabee-look" geven maar in de neuzen van onze Volvo's is het dusdanig weggewerkt dat je het niet ziet en het gaas slechts datgene doet wat het moet doen: Stenen vangen en condensor beschermen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00
Moet wel een goed maas wijdte zijn anders heb je er nog niks aan!
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
- BS
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 10.02.2005 - 22:39
Het gaas dat ik kocht kun je op meerdere plekken krijgen, ik haalde het inderdaad bij Automat. Wel kreeg ik de indruk dat er verschil in kwaliteit is, wat ze bij Automat gril gaas noemen lijkt mij steviger bij de verbindingen dan racegaas. Ik heb overigens racegaas, gril gaas hadden ze niet.
Ook zag ik dat het gaas op zich weinig zin heeft. Er zit bij mijn C30 nog een hele radiator voor, van de turbo, die naar ik aanneem alle klappen voor de condensor wel opvangt. Volgens Sanders was het euvel bij mij dan ook geen steenslag zoals sommigen het hebben meegemaakt, maar gewoon boomblad en vuil. Hij liet me een foto zien met een flinke stapel bruine bladeren voor de condensor. Ik neem aan dat die van onderen worden aangezogen?
Ook zag ik dat het gaas op zich weinig zin heeft. Er zit bij mijn C30 nog een hele radiator voor, van de turbo, die naar ik aanneem alle klappen voor de condensor wel opvangt. Volgens Sanders was het euvel bij mij dan ook geen steenslag zoals sommigen het hebben meegemaakt, maar gewoon boomblad en vuil. Hij liet me een foto zien met een flinke stapel bruine bladeren voor de condensor. Ik neem aan dat die van onderen worden aangezogen?