Met grote verbazing een aantal toch wel erg ongenuanceerde en zelfs beledigende reacties gelezen.
TS geeft aan dat hij met plezier in een Volvo heeft gereden maar uit financiële overwegingen besloten heeft een ander merk te gaan rijden en dat is dan voor een aantal mensen een reden om hem belachelijk te maken.
Dat zijn keuze qua smaak niet voor iedereen de juiste is begrijp ik. Ik vind het ook een afgrijselijk lelijk geval zoals overigens de meeste van dit soort auto's.
En € 100 - € 120 besparing per maand schijnt ook al geen goed argument te zijn om tot deze keuze te komen.
Vreemd want dit hele forum staat vol met vragen over 'waar goedkoop onderdelen kopen' , 'waar kan ik voor weinig dit of dat' enz. enz.
Maar dat is wat anders natuurlijk ........... want dan is het immers je eigen portemonnee !
Hoe dan ook, ik wens TS veel plezier met zijn Toyota iQ.
Rob
Afscheid en onvoorstelbare inruil
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Ongenuanceerd vond ik de reacties niet, want met redenen omkleed.
Wel met een beledigende, neerbuigende onder- of zelfs boventoon, sommige reacties. Jammer, is zo onnodig en onwaardig. Daar haak ik af.
En derhalve wens ik TS veel plezier met zijn iQ.
Wel met een beledigende, neerbuigende onder- of zelfs boventoon, sommige reacties. Jammer, is zo onnodig en onwaardig. Daar haak ik af.
En derhalve wens ik TS veel plezier met zijn iQ.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ach, veiligheid ? Het is maar net wat je met een Volvo doet of wat een ander jou aandoet. Allemaal als als als als .....Quota schreef:Ik heb daar ook geen moeite mee, wel met de beperkte veiligheid van die gebakjes, dat is pas verkeerde zuinigheid wat mij betreft.
Van de inzittenden van deze 440 en S60 heeft ook nooit meer iemand iets vernomen ........
VERWIJDERD
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
TS geeft meer dan voldoende info om, cijfermatig, een goed onderbouwd verhaal te maken over de zin of onzin van zijn actie. Dat staat los van het feit dat hij zelve een weloverwogen autowissel heeft gedaan en daarbij ook zelve van mening is dat dit, vanuit de centjes geredeneerd, de juiste stap was.
En aldus, hij is gelukkig en "wij" hebben een mening. Dat laatste mag maar is volstrekt ondergeschikt aan de handelwijze en het geluk van TS.
Amen.
En aldus, hij is gelukkig en "wij" hebben een mening. Dat laatste mag maar is volstrekt ondergeschikt aan de handelwijze en het geluk van TS.
Amen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
Ik vind het jammer dat je zo reageert, heb even overwogen om dit via PM te doen, maar doe het toch hier.gsx750r schreef:Ach, veiligheid ? Het is maar net wat je met een Volvo doet of wat een ander jou aandoet. Allemaal als als als als .....Quota schreef:Ik heb daar ook geen moeite mee, wel met de beperkte veiligheid van die gebakjes, dat is pas verkeerde zuinigheid wat mij betreft.
Van de inzittenden van deze 440 en S60 heeft ook nooit meer iemand iets vernomen ........
Rob
Voordat je mensen gaat afkammen op hun opmerkingen, lijkt het mij aanbevelingswaardig om hun posts goed te lezen.
Ik kan me niet herinneren ooit gezegd of geschreven te hebben dat je in een Volvo onsterfelijk bent, noch dat je er alles mee kunt doen.
Ik ben overtuigd (en nogmaals, dat is mijn mening, en die mag ik delen) dat je in een V70 relatief veiliger zit dan in een IQ, juist in die situaties waarin je afhankelijk bent van het verstand en verkeersinzicht van anderen.
En zoals al eerder aangegeven in de eerste post, ik wens TS veel plezier met zijn nieuwe bolide maar had op basis van de door hem aangedragen argumenten een andere afweging gemaakt.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je kansen liggen in een Volvo gewoon stukken beter, dat mag van mij € 100,-- per maand kosten, de schijnveiligheid in een 5 sterren IQ is een vorm van verlakkerij.
Als Volvo € 100,-- in de maand goedkoper wordt zien we TS pas terug, die gaan we dus niet meer terugzien daar Volvo zich nooit in dit soort discutabele autootjes gaat begeven.
Het is (en dat is geen schande) gewoon een knakenkwestie.... maar doe daarmee niet voorkomen dat een ander gek is en jij zo slim bent
Als Volvo € 100,-- in de maand goedkoper wordt zien we TS pas terug, die gaan we dus niet meer terugzien daar Volvo zich nooit in dit soort discutabele autootjes gaat begeven.
Het is (en dat is geen schande) gewoon een knakenkwestie.... maar doe daarmee niet voorkomen dat een ander gek is en jij zo slim bent
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
Hoe ging het spreekwoord ook alweer met appels en peren??? Geus gaf één persoonlijke argument voor zijn overstap: een financieel argument. Reden genoeg om hem alle plezier met zijn nieuwe auto te wensen. Ik ben er zeker van met hetzelfde plezier waarmee mijn vrouw al meer dan 6 jaar in haar Peugeot 107 rondrijdt.
-
- 2nd Gear member
heb met mijn gezin een ernstig ongeval gehad en het eerste wat de agente tegen mij zij was wees blij dta het een volvo is en geen zakjapaner anders was u en uw gezin er niet meer geweest.
Conclusie de veiligheid van een volvo blijft onberispelijk en een v70 naar iq is wel een overstap van veilig naar japans vernuf en copy gedrag.
Conclusie de veiligheid van een volvo blijft onberispelijk en een v70 naar iq is wel een overstap van veilig naar japans vernuf en copy gedrag.
- Paul
- Geartronic member
MODS-EDIT
Heb even de verschrikkelijke plaatjes van GSX verwijderd, dit soort beelden kunnen echt niet hier op het forum met die teksten erbij.
Ik denk dat hij een duidelijk punt gemaakt is, voor of tegenstanders.
Slot erop.
Heb even de verschrikkelijke plaatjes van GSX verwijderd, dit soort beelden kunnen echt niet hier op het forum met die teksten erbij.
Ik denk dat hij een duidelijk punt gemaakt is, voor of tegenstanders.
Slot erop.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Geus
- 4th Gear member
Ben heeft op mijn verzoek het topic heropend zodat ik nog een reactie kan plaatsen:
Beste medeVolvoliefhebbers (dat blijf ik gewoon),
Ik had dit verhaaltje geplaatst en zie nu een maandje later de reacties pas. Blijkbaar heb ik wel wat losgemaakt. Allereerst bedankt voor alle goedbedoelde reacties. De reacties over de veiligheid begrijp ik ook wel. Natuurlijk lever ik op een aantal punten in. Maar de vraag is hoeveel: de iQ heeft inderdaad 5 sterren gescoord op de NCAP 2009. Die had de V70 uit 1997 ongewijzigd in ieder geval niet gehaald. Van 2 ga ik naar 9 airbags. De V70 had alleen ABS, nu heb ik een hele batterij electronische hulpsystemen.
Feit is wel dat ik me in de Volvo in ieder geval een stuk veiliger voelde dan in de iQ, maar daar ga je je ook naar gedragen. Ik was altijd al een defensieve rijder, maar die neiging neemt vanzelf toe als je in zo'n klein autootje rijdt. De overstap is niet alleen financieel gemotiveerd, ik heb naar het totaalplaatje gekeken. In 20 jaar heb ik nooit schade gereden, ik rij tegenwoordig ongeveer 8.000 km/jaar, grotendeels naar mijn werk over een rustige weg in de Achterhoek.
Het hele leven is keuzes maken tussen hoeveel risico je wilt lopen en wat je ervoor over hebt dit risico te beperken. Zou ik veel kilometers maken, dan zou de iQ absoluut niet mijn auto zijn, maar in mijn geval voldoet hij wel. Het is een spraakmakend autootje en mensen vinden hem of heel erg leuk of verschrikkelijk lelijk. Hij doet in ieder geval wat ik van een auto vraag en ik ben er tevreden mee.
Groeten, Geus
PS De investering kwam volledig vanuit spaargeld. Ik ga geen rente betalen voor een auto.
Beste medeVolvoliefhebbers (dat blijf ik gewoon),
Ik had dit verhaaltje geplaatst en zie nu een maandje later de reacties pas. Blijkbaar heb ik wel wat losgemaakt. Allereerst bedankt voor alle goedbedoelde reacties. De reacties over de veiligheid begrijp ik ook wel. Natuurlijk lever ik op een aantal punten in. Maar de vraag is hoeveel: de iQ heeft inderdaad 5 sterren gescoord op de NCAP 2009. Die had de V70 uit 1997 ongewijzigd in ieder geval niet gehaald. Van 2 ga ik naar 9 airbags. De V70 had alleen ABS, nu heb ik een hele batterij electronische hulpsystemen.
Feit is wel dat ik me in de Volvo in ieder geval een stuk veiliger voelde dan in de iQ, maar daar ga je je ook naar gedragen. Ik was altijd al een defensieve rijder, maar die neiging neemt vanzelf toe als je in zo'n klein autootje rijdt. De overstap is niet alleen financieel gemotiveerd, ik heb naar het totaalplaatje gekeken. In 20 jaar heb ik nooit schade gereden, ik rij tegenwoordig ongeveer 8.000 km/jaar, grotendeels naar mijn werk over een rustige weg in de Achterhoek.
Het hele leven is keuzes maken tussen hoeveel risico je wilt lopen en wat je ervoor over hebt dit risico te beperken. Zou ik veel kilometers maken, dan zou de iQ absoluut niet mijn auto zijn, maar in mijn geval voldoet hij wel. Het is een spraakmakend autootje en mensen vinden hem of heel erg leuk of verschrikkelijk lelijk. Hij doet in ieder geval wat ik van een auto vraag en ik ben er tevreden mee.
Groeten, Geus
PS De investering kwam volledig vanuit spaargeld. Ik ga geen rente betalen voor een auto.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik wens je heel veel plezier met de auto!
maar dat zal ongetwijfeld lukken
maar dat zal ongetwijfeld lukken

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
beste evert65, over dat leven en laten leven, daar zat hem nou net het risico bij die IQ
Ik snap Geus zijn overwegingen prima maar het irriteerde me wat dat hij de relatieve financiele winst als erg slim presenteert tegenover alle risico's in zo'n prullenbakje.
Volvo had recent een MRB vrije C30, Geus had dan toch te snel gekocht
Ik snap Geus zijn overwegingen prima maar het irriteerde me wat dat hij de relatieve financiele winst als erg slim presenteert tegenover alle risico's in zo'n prullenbakje.
Volvo had recent een MRB vrije C30, Geus had dan toch te snel gekocht
Volvo for life
- Geus
- 4th Gear member
@Bart: tuurlijk snap ik dat ik waarschijnlijk qua veiligheid wat inlever. Hoeveel is echter de vraag. Er zit natuurlijk wel ruim 12 jaar ontwikkeling tussen. Nog meer als je uitgaat van het feit dat de eerste V70 een verbeterde 850 is.
Ergens op internet staat een filmpje over een crashtest tussen een Renault Modus en ik geloof een V90. Tegen alle verwachting in kan je dus beter in die Modus gaan zitten. Zo ook de vraag: waarin zit je bij een zijdelingse aanrijding beter: een iQ met gordijnairbags of een V70 zonder?
Je kan wel zeggen dat ik te snel heb gekocht, vanwege die MRB-vrije C30, maar ik heb toch echt te maken met een portemonnee die dat niet trekt. Ik zou hem graag hebben gekocht, maar dat zit er gewoon niet in. Ik heb deze iQ net kunnen kopen omdat er relatief veel kilometers mee zijn gemaakt, anders was dat ook niet gelukt.
De kwalificatie "prullenbakje" is volgens mij onterecht. Volgens mij is de iQ veiliger dan zijn iets grotere, maar een stuk goedkopere broer de Aygo. Daar rijden er bosjes van rond, samen met de neven 107 en C1. Verklaar je die mensen ook allemaal voor gek? En wat te denken van motorrijders, die statistisch gezien 14x meer risico lopen op de dood in het verkeer.
Wat mij betreft stel jij je wat te kort door de bocht op.
Ergens op internet staat een filmpje over een crashtest tussen een Renault Modus en ik geloof een V90. Tegen alle verwachting in kan je dus beter in die Modus gaan zitten. Zo ook de vraag: waarin zit je bij een zijdelingse aanrijding beter: een iQ met gordijnairbags of een V70 zonder?
Je kan wel zeggen dat ik te snel heb gekocht, vanwege die MRB-vrije C30, maar ik heb toch echt te maken met een portemonnee die dat niet trekt. Ik zou hem graag hebben gekocht, maar dat zit er gewoon niet in. Ik heb deze iQ net kunnen kopen omdat er relatief veel kilometers mee zijn gemaakt, anders was dat ook niet gelukt.
De kwalificatie "prullenbakje" is volgens mij onterecht. Volgens mij is de iQ veiliger dan zijn iets grotere, maar een stuk goedkopere broer de Aygo. Daar rijden er bosjes van rond, samen met de neven 107 en C1. Verklaar je die mensen ook allemaal voor gek? En wat te denken van motorrijders, die statistisch gezien 14x meer risico lopen op de dood in het verkeer.
Wat mij betreft stel jij je wat te kort door de bocht op.
- Oceanracer
- Geartronic member
Respect dat je er, na zoveel negatieviteit, überhaupt nog op ingaat!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- OGA244
- 8th Gear member
Ik ken dat specifieke filmpje, maar alles is natuurlijk te ensceneren voor elk gewenst resultaat.
Heb ooit een 940 onder een vrachtwagen gezien die hij frontaal geraakt had, krijg er nog kippenvel van (gelukkig wel met overlevenden)
Heb ooit een 940 onder een vrachtwagen gezien die hij frontaal geraakt had, krijg er nog kippenvel van (gelukkig wel met overlevenden)
- Geus
- 4th Gear member
Ach, ik wil het toch wel een beetje goed afsluiten. Ik heb ruim 5 jaar veel plezier gehad met de Volvo, veel gehad aan het forum en met een aantal van jullie leren poetsen in Haaksbergen. En Bart ken ik als iemand met stevige uitspraken, maar die toch ook uiteindelijk wel redelijk kan zijn.Oceanracer schreef:Respect dat je er, na zoveel negatieviteit, überhaupt nog op ingaat!

Misschien niet zo handig van mij om het eerste bericht te plaatsen en pas een paar weken later opnieuw op het forum te kijken.