Zo midden in Kroatie heb ik zomaar af en toe last van een knipperend STC lampje, ondanks dat ik vlot weg trek om in te voegen.
Gevolg is een verminderd motor vermogen voor een korte duur.
Ik kan de pedaal naar de bodem duwen zonder dat er iets noemeswaardigs gebeurd.
Duur even en met rustig rijden (50 km) verdwijnt het na een poosje.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Het is hier wel behoorlijk warm, slechte wegen en rij veel in de handmatige stand door de heuvel hier.
Knipperend STC lampje
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Waarschijnlijk zijn je schokbrekers dan aan het einde van hun latijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Hmmmm... Ik ga het morgen weer proberen, en inderdaad speel ik al af en toe met de gedachte om de schokbrekers te vervangen.
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Nog even terug komend op het probleem.
Helaas op de terugweg door Duitsland is het ook een paar keer voorgekomen dat het lampje gaat knipperen.
Eerst snelheid maken , invoegen op de autobahn, en dan gaspedaal iets liften en opeens weer het lampje
even wanneer het kan de rem redelijk aangetikt en het was weg
nu is de auto ook opnieuw uitgelijnd voor de vakantie, kan daarbij iets los geraakt zijn?
Helaas op de terugweg door Duitsland is het ook een paar keer voorgekomen dat het lampje gaat knipperen.
Eerst snelheid maken , invoegen op de autobahn, en dan gaspedaal iets liften en opeens weer het lampje

even wanneer het kan de rem redelijk aangetikt en het was weg

nu is de auto ook opnieuw uitgelijnd voor de vakantie, kan daarbij iets los geraakt zijn?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
- Locatie: Noord-Brabant.
ABS sensor ?
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Was er ook niet iets met een centrale asbout of zo? Dat gaf ook wel eens van die vage meldingen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ABS controller!
Doorsolderen eventueel......
Doorsolderen eventueel......
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Controleer even je centrale as bout om te beginnen. Dat kan je zelf heel gemakkelijk.
Auto even omhoog met de krik, kapje van de velg af en de centrale asbout voelen met je hand. Los? Aandraaien. Vast? Nadraaien.
Merk je dat dit "makkelijk"gaat, dan zat die bout iets los. Dat kan resulteren in een klein (!) beetje beweging in het geheel waardoor net de ABS/TRACS het niet meer snapt...
Auto even omhoog met de krik, kapje van de velg af en de centrale asbout voelen met je hand. Los? Aandraaien. Vast? Nadraaien.
Merk je dat dit "makkelijk"gaat, dan zat die bout iets los. Dat kan resulteren in een klein (!) beetje beweging in het geheel waardoor net de ABS/TRACS het niet meer snapt...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.