heerlijke auto.
- v402t
- 2nd Gear member
Goedemiddag. Pas had ik wat lichte schade en heb m'n V40 2.0 T naar de (volvo)dealer gebracht ter reparatie. Tot mijn verbazing kreeg ik voor een week (!) een V70 van jan. 2012 2.0 diesel mee. Dames en heren die een dergelijk auto bezitten: Prima keuze! Heerlijke bak (automaat) en vooral: Rust. Erg comfortabel allemaal, maar dat ligt ongetwijfelt ook aan de uitvoering. Ben niet jaloers, ik heb zelf ook een erg fijne auto, maar ik begrijp jullie keuze erg goed....
- edraket
- 7th Gear member
Kan je opmerking helemaal onderschrijven. Heb dan welliswaar de D5, en die is nog fijner dan de 2.0 diesel. Ik heb me zelf ook verbaasd over de enorme stap voorwaarts vanaf de vorige V70.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Jers3n
- 5th Gear member
Ha, dat onderschrijf ik ook!
De stap V40-> XC70N is al groot qua rust, qua wegligging natuurlijk totaal niet te vergelijken.
Maar mijn ervaring met de V70NN is dat deze inderdaad nog iets stiller is en helemaal niet verkeerd rijdt. (Al was onze V40 Sports Edition behoorlijk harder door de bocht te jagen...)
@ v402t: Gebruik je de Navi cd-roms nog?
De stap V40-> XC70N is al groot qua rust, qua wegligging natuurlijk totaal niet te vergelijken.
Maar mijn ervaring met de V70NN is dat deze inderdaad nog iets stiller is en helemaal niet verkeerd rijdt. (Al was onze V40 Sports Edition behoorlijk harder door de bocht te jagen...)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- v402t
- 2nd Gear member
Ja, die gebruik ik nog. Vorig jaar op de kop getikt (2e hands, nieuw behoorlijk prijzig). Je opmerking over het bochtengedrag: klopt. Zeker in mijn uitvoering (sportonderstel, 225/45/17 inch). Maar het comfort wordt er niet beter op, en dat ben je zo nu en dan eens ff zat...Jers3n schreef:Ha, dat onderschrijf ik ook!
- least
- 3rd Gear member
Ik ben er ook blij mee! de combi verbeterde D3 en Geartronic is prima, net weer een paar duizend KM door Duitsland getoerd, lekker veel power, stabiel en comfortabel.
nadenkend over weer een Volvo: V90
- Frederick
- 4th Gear member
Zelfde ervaring hier met de V70 MY2008 2.4D GT Summum... Het verschil met de S60 is enorm, een klasse hoger gewoon! Vannacht voor de eerste keer eens flink gegast en de V70 doet dat niet verkeerd, hoewel je op kleinere wegen wel voelt dat je een vliegdekschip bij hebt... Niet dat die niet vlot de bocht door kunnen hè 

Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Too busy for bullshit
- Fulaks
- 6th Gear member
Ben ook nog steeds erg blij met mijn V70, zelfs na 4,5 jaar. Zalige reisauto, en inderdaad een stap vooruit t.o.v. het vorige model qua rijden, al kom je wel wat meer kwaliteitsprobleempjes tegen hier op het forum. Zelf kan ik nog niets negatiefs bedenken, alleen het verbruik is wat aan de hoge kant.
Maar Volvo mag nu wel eens met de opvolger op de proppen komen. Enkele spyshots, zodat ik weet dat ze er mee bezig zijn en dan heb ik vrede met nog 1 à 2 jaar wachten. Zou niet graag naar een ander merk overstappen... en de V60 is me te klein en een XC60 is me te SUV.
Maar Volvo mag nu wel eens met de opvolger op de proppen komen. Enkele spyshots, zodat ik weet dat ze er mee bezig zijn en dan heb ik vrede met nog 1 à 2 jaar wachten. Zou niet graag naar een ander merk overstappen... en de V60 is me te klein en een XC60 is me te SUV.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Frederick
- 4th Gear member
+1Fulaks schreef: alleen het verbruik is wat aan de hoge kant.
En gezien we dezelfde garage frequenteren hoeven die voorproefjes niet te veel gedeeld te worden

Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Too busy for bullshit
Too busy for bullshit
- least
- 3rd Gear member
Komt er vast wel aan, gezien de facelifts en de Limited editions, 2014 lijkt me reëel? dan ben ik ook aan iets nieuws toe qua lease kilometers.Fulaks schreef:Maar Volvo mag nu wel eens met de opvolger op de proppen komen. Enkele spyshots, zodat ik weet dat ze er mee bezig zijn en dan heb ik vrede met nog 1 à 2 jaar wachten. Zou niet graag naar een ander merk overstappen... en de V60 is me te klein en een XC60 is me te SUV.
nadenkend over weer een Volvo: V90
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Wij zijn overgestapt van een V40 2.0 (benzine) naar een V70 2.0D en inmiddels hebben we een V70 D3. Een gigantisch verschil. En we waren heel lang erg blij met de V40!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Johan
- 5th Gear member
Gisteren ook proefgereden in een V70D4 LE automaat. Ik was bang dat na het geweld van mijn 2.5T en eerdere ervaringen met Volvo automaten jaren terug dit tegen zou vallen.
Niets is echter minder waar. De automatische bak is goed bij de les met vlotte schakelmomenten en de motor sterk genoeg om goed mee te komen in het verkeer.
Met de 2 beschikbare optiepakketten krijg je dan een dikke auto.
De enige tegenvaller is de audio installatie. Wat een bedroevend geluid komt er uit die high performance. Helaas kan i.t.t. tot vroeger geen premium audio nadien worden ingebouwd.
Maar goed we kijken ook nog naar een Audi (kuch) A6 Busisness Edition waar wel de optie is om Bose 5.1 toe te voegen.
Ik hoop dat Volvo NL nog eens nadenkt en ook premium audio als optie aan gaat bieden op de LE's. Dat zou zeker een hoop twijfel wegnemen.
Niets is echter minder waar. De automatische bak is goed bij de les met vlotte schakelmomenten en de motor sterk genoeg om goed mee te komen in het verkeer.
Met de 2 beschikbare optiepakketten krijg je dan een dikke auto.
De enige tegenvaller is de audio installatie. Wat een bedroevend geluid komt er uit die high performance. Helaas kan i.t.t. tot vroeger geen premium audio nadien worden ingebouwd.
Maar goed we kijken ook nog naar een Audi (kuch) A6 Busisness Edition waar wel de optie is om Bose 5.1 toe te voegen.
Ik hoop dat Volvo NL nog eens nadenkt en ook premium audio als optie aan gaat bieden op de LE's. Dat zou zeker een hoop twijfel wegnemen.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Paul
- Geartronic member
Kan je juist tegenwoordig die audio niet upgraden? Je kan tegenwoordig wel van 5 inch naar 7 inch schermen etc gaan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- guidof
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ook ik ben heel enthousiast over de V70 geraakt!
Door problemen met onze S40 op vakantie bestemming aan de Zweedse westkust hebben ook wij noodgedwongen een week met een V70 D3 Aut. (feb 2011) mogen sturen. Tijdens deze week een reis van Göteborg naar huis in Stockholm en weer terug gemaakt. De auto dus goed kunnen uitproberen en we hebben genoten! Ruim voldoende power op de snelweg, snelle acceleratie en de luxe die in een moderne Volvo zit. Ook heel wat minder motor, wind en bandengeluid dan bij de oude S40. Golftassen, wagentjes en bagage voor twee personen passen er ruim in. Enige minpuntje was mischien dat de motor iets trillerig aanvoelde bij lage snelheden rond 60 km/u.
Voor een opvolger van de S40 zaten we te kijken naar een jonge V50 diesel, maar de V70 komt nu ook weer in zicht.
Voor morgen hebben we een V50 D2 tot onze beschikking waarmee we naar de Zweedse Fjällen rijden (Funäsdalen). Benieuwd hoe deze zich gedraagd...
Door problemen met onze S40 op vakantie bestemming aan de Zweedse westkust hebben ook wij noodgedwongen een week met een V70 D3 Aut. (feb 2011) mogen sturen. Tijdens deze week een reis van Göteborg naar huis in Stockholm en weer terug gemaakt. De auto dus goed kunnen uitproberen en we hebben genoten! Ruim voldoende power op de snelweg, snelle acceleratie en de luxe die in een moderne Volvo zit. Ook heel wat minder motor, wind en bandengeluid dan bij de oude S40. Golftassen, wagentjes en bagage voor twee personen passen er ruim in. Enige minpuntje was mischien dat de motor iets trillerig aanvoelde bij lage snelheden rond 60 km/u.
Voor een opvolger van de S40 zaten we te kijken naar een jonge V50 diesel, maar de V70 komt nu ook weer in zicht.
Voor morgen hebben we een V50 D2 tot onze beschikking waarmee we naar de Zweedse Fjällen rijden (Funäsdalen). Benieuwd hoe deze zich gedraagd...
- Johan
- 5th Gear member
@Paul,
Nee dat kan niet meer. Vroeger zat bijv. bovenop het dashboard een afdekplaatje waaronder de centerluidspreker gemonteerd kan worden en de deurpanelen konden aangepast voor de premium luidsprekers. Nu is het dashboard aan de bovenzijde dicht.
Ik heb het ook specifiek gevraagd en men verzekerde mij dat achteraf inbouw niet meer tot de mogelijkheden behoort
Nee dat kan niet meer. Vroeger zat bijv. bovenop het dashboard een afdekplaatje waaronder de centerluidspreker gemonteerd kan worden en de deurpanelen konden aangepast voor de premium luidsprekers. Nu is het dashboard aan de bovenzijde dicht.
Ik heb het ook specifiek gevraagd en men verzekerde mij dat achteraf inbouw niet meer tot de mogelijkheden behoort
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 5th Gear member
Nou nou is dat niet een tikkeltje overdreven? Die HP set is niet top of the bill, maar voor een installatie zonder meerprijs en met de juiste instellingen toch aanzienlijk beter dan wat de Duitse merken standaard monteren doorgaans is mijn ervaring. Enneh, Bose, dat is toch ook niet bepaald het toppunt van verfijning :razz:De enige tegenvaller is de audio installatie. Wat een bedroevend geluid komt er uit die high performance. Helaas kan i.t.t. tot vroeger geen premium audio nadien worden ingebouwd.
- diesel01
- Geartronic member
Audi monteerde het vroeger in de duurdere versie's en dat was zeer netjes op elkaar afgestemt, ik heb thuis een 5.1set staan, alhoewel er betere sets te krijgen zijn(B&O en alles wat zelf geknutseld word)ben ik er goed over te spreken.Thom schreef:Nou nou is dat niet een tikkeltje overdreven? Die HP set is niet top of the bill, maar voor een installatie zonder meerprijs en met de juiste instellingen toch aanzienlijk beter dan wat de Duitse merken standaard monteren doorgaans is mijn ervaring. Enneh, Bose, dat is toch ook niet bepaald het toppunt van verfijning :razz:De enige tegenvaller is de audio installatie. Wat een bedroevend geluid komt er uit die high performance. Helaas kan i.t.t. tot vroeger geen premium audio nadien worden ingebouwd.
Ik moet wel zeggen dat hij nooit hard staat want IK houdt wel rekening met mijn buren.
- Johan
- 5th Gear member
Ik luister al bijna 4 jaar naar premium audio in mijn auto en thuis staat een high-end Denon en een Quad installatie. Ja ik ben dus kritisch als het gaat om de geluidsbeleving.
Bose is niet helemaal top-end maar kwalitatief goed genoeg. Ik heb deze set in een Audi beluisterd en dat is vele malen beter als de HP audio van Volvo. Sterker nog deze kan wedijveren met de Premium audio. De B&O optie die Audi biedt is het non-plus-ultra maar voor een dikke €9000,- meerpijs alleen weggelegd voor de meest veeleisende luisteraar (en een dikke beurs
.
Bose is niet helemaal top-end maar kwalitatief goed genoeg. Ik heb deze set in een Audi beluisterd en dat is vele malen beter als de HP audio van Volvo. Sterker nog deze kan wedijveren met de Premium audio. De B&O optie die Audi biedt is het non-plus-ultra maar voor een dikke €9000,- meerpijs alleen weggelegd voor de meest veeleisende luisteraar (en een dikke beurs

- diesel01
- Geartronic member
Erg gaaf, tweeters die uit de dash omhoog komen. :shock:Johan schreef:Ik luister al bijna 4 jaar naar premium audio in mijn auto en thuis staat een high-end Denon en een Quad installatie. Ja ik ben dus kritisch als het gaat om de geluidsbeleving.
Bose is niet helemaal top-end maar kwalitatief goed genoeg. Ik heb deze set in een Audi beluisterd en dat is vele malen beter als de HP audio van Volvo. Sterker nog deze kan wedijveren met de Premium audio. De B&O optie die Audi biedt is het non-plus-ultra maar voor een dikke €9000,- meerpijs alleen weggelegd voor de meest veeleisende luisteraar (en een dikke beurs.
Jaap van Zweden heeft het systeem getest en die luistert op een andere manier naar muziek, die heeft het over perfectie wat B&O heeft laten zien met de A8.
Maar het heeft idd zijn prijs en voordat je 10k aan muziek in je auto laat schroeven..