Hallo allemaal,
Mijn ruitenwisservloeistof komt niet met veel kracht uit de sproeiopeningen op de motorkap. De achterruitensproeier lijkt goed zijn werk te doen. Zou ik te maken hebben met een vuiltje? Of moet ik aan een kanpoote pomp denken?
Is er ook iemand die me kan vertellen hoe de slangen lopen vanaf de pomp naar de sproeigaten? Misschien kan ik ze eens reinigen.
Ruitenwisservloeistofpomp? Of verstopping?
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Bij mij wil het slangetje nog wel eens klemmen als ik de motorklep dicht doe.
Dan heb je ook idd dat er te weinig druk op zit.
Ik "leid" het slangetje nu en dan gaat het prima.
Dan heb je ook idd dat er te weinig druk op zit.
Ik "leid" het slangetje nu en dan gaat het prima.
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik heb het slangetje bekeken. Even losgehaald uit het klemmetje en opnieuw er in geklikt. Het leek wat dichtgeklemd te zitten. Morgen ga ik weer met de auto op pad. Zal eens kijken dan. In ieder geval voor de tip. Niet aan gedacht zelf!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Het slangetje was het niet. De druk bij de achterruitenwisser is goed. Dus ik denk toch een vuiltje ergens. Hoe kan ik het beste beginnen? Naaldje in de sproeikopjes duwen?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- modiniro
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 01.06.2007 - 15:19
Is dit plotseling onstaan of wordt het steeds slechter.
Mogelijke oorzaken :
Pompje functioneert niet goed (te lage spanning)
Leidingen niet 100% vrij
Nozzles op motorkap niet 100% vrij
Volgens mij heeft een V70 twee pompjes, 1 voor de voorruit en 1 voor de achterruit.
Mogelijke oorzaken :
Pompje functioneert niet goed (te lage spanning)
Leidingen niet 100% vrij
Nozzles op motorkap niet 100% vrij
Volgens mij heeft een V70 twee pompjes, 1 voor de voorruit en 1 voor de achterruit.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Volgens mij is het geleidelijk ontstaan. Als er twee pompjes zijn, kan dat de oorzaak ook zijn. Ik begin maar eens met de leidingen en de nozzles schoon te maken.
Is er iemand die kan bevestigen of ontkrachten dat er twee pompjes zijn?
Is er iemand die kan bevestigen of ontkrachten dat er twee pompjes zijn?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat klopt en het probleem zit meestal in de klepjes die tussen de slangetjes zitten,die zitten aan de binnenkant van de motorkap,zwart met rood zijn ze meestal.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zitten onder die bekleding,vervangen ,ze zijn inwendig lek.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Eruit trekken????