Airco V70 houdt er na 30 minuten rijden mee op
-
- Starter
Na 30 - 45 minuten rijden houd de airco van mijn V70 (uit 2001) er mee op. De climate control gaat dan naar maximale stand blazen, maar zonder koeling. Het eerste half uur werkt de climate control prima. De dealer heeft de airco bijgevuld, maar dit maakte weinig verschil (deed het iets langer dan eerst - maar houdt er ook weer mee op). Wie heeft een suggestie waar dit aan kan liggen
- M_Bruinsma
- 1st Gear member
Dag alex,AlexV70 schreef:Airco koppeling afstellen?
Is dit afstellen zelf te doen dat jij weet??
of heeft iemand anders daar ervaring mee :?:
Greetzz Maarten
-
- 3rd Gear member
Alex heeft gelijk, ik hebin een zomeraanbieding volledige aircoonderhoud laten doen incl. afvullen, maar pas na afstellen koppeling deed airco het weer. Ik heb alleen sindsdien wisselende schuur en sleep geluiden uit het vooronder. (mischien de reden waarom ooit de andere afstelling van de koppeling gekozen is)
-
- Starter
Hoe is het afgelopen met je airco? Ik heb het zelfde probleem. V70 2001
M_Bruinsma schreef:Dag alex,AlexV70 schreef:Airco koppeling afstellen?
Is dit afstellen zelf te doen dat jij weet??
of heeft iemand anders daar ervaring mee :?:
Greetzz Maarten
De volvo-airco´s uit die tijd geven (veel) vaker problemen. Het systeem wordt via de motor aangedreven door magnetische platen. Deze ronde platen ´plakken´ d.m.v. magenetische krachten op elkaar, na inschakeling van de airco.
Door slijtage en warmte trekken deze platen krom waardoor de maximale grip op elkaar verdwijnt en ze na een tijdje weer loslaten. (na 15-30 minuten). De airco doet zijn werk dan niet meer.
De enige remedie is de platen laten vernieuwen. Wel een duur geintje, blijft een volvo-probleem
Door slijtage en warmte trekken deze platen krom waardoor de maximale grip op elkaar verdwijnt en ze na een tijdje weer loslaten. (na 15-30 minuten). De airco doet zijn werk dan niet meer.
De enige remedie is de platen laten vernieuwen. Wel een duur geintje, blijft een volvo-probleem

Gaat de airco daardoor ook meer lawaai (krassend geluid) onder de motorkap maken?jkatier schreef:De volvo-airco´s uit die tijd geven (veel) vaker problemen. Het systeem wordt via de motor aangedreven door magnetische platen. Deze ronde platen ´plakken´ d.m.v. magenetische krachten op elkaar, na inschakeling van de airco.
Ofwel een voorteken?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Bij mij is de magnetische koppeling deze zomer bij een airco-bijvulbeurt ook bijgesteld. Kostte een paar tientjes. Ongeveer 25,-
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- Starter
- Contacteer:
hallo allemaal
dit is het bekende probleem met het airco systeem.
het probleem kan ik oplossen zonder dat er een nieuwe airco pomp op moet, maar het is niet altijd de pomp het probleem maar er kan van alles aan de hand zijn.
de meeste vullen het systeem opnieuw maar daar los je het probleem niet mee op.
als de auto bij mij binnen komt loop ik het hele systeem na en los het probleem op.
u bent altijd welkom en de koffie staat klaar.
mods edit
info per PM of via Links
dit is het bekende probleem met het airco systeem.
het probleem kan ik oplossen zonder dat er een nieuwe airco pomp op moet, maar het is niet altijd de pomp het probleem maar er kan van alles aan de hand zijn.
de meeste vullen het systeem opnieuw maar daar los je het probleem niet mee op.
als de auto bij mij binnen komt loop ik het hele systeem na en los het probleem op.
u bent altijd welkom en de koffie staat klaar.
mods edit
info per PM of via Links
-
- 7th Gear member
Reclame????:)
-
- 7th Gear member
Platen die krom trekken?
Het probleem zit inderdaad soms in de magneetkoppeling,daar zit een spoel in die onderbroken wordt naarmate hij warmer wordt en dan stopt hij ermee.
Het afstellen van de luchtspleet van de magneetkoppeling helpt meestal niet.
Vervangen is de enige remedie.
En een magneet koppeling afstellen van een S80 voor 25 euro??????
Lijkt me onwaarschijnlijk.Maar alles is mogelijk .
Het probleem zit inderdaad soms in de magneetkoppeling,daar zit een spoel in die onderbroken wordt naarmate hij warmer wordt en dan stopt hij ermee.
Het afstellen van de luchtspleet van de magneetkoppeling helpt meestal niet.
Vervangen is de enige remedie.
En een magneet koppeling afstellen van een S80 voor 25 euro??????
Lijkt me onwaarschijnlijk.Maar alles is mogelijk .
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Het kostte me toch echt 25,- bovenop de prijs van ongeveer 150,- voor het bijvullen e.d.
Misschien dat het daarom goedkoper was, omdat ze er tóch mee bezig waren.
Misschien dat het daarom goedkoper was, omdat ze er tóch mee bezig waren.
Volvo Rules the Road
-
- 7th Gear member
het is namelijk wel even werk om er bij te komen en het subframe moet zakken anders kan je er bijna niet bij,dus reken zelf maar uit!
Misschien hebben ze je dat verteld,maar of het inderdaad gedaan is betwijfel ik.
Misschien hebben ze je dat verteld,maar of het inderdaad gedaan is betwijfel ik.