hallo nu ik de 460 aan het onderzoeken ben ben ik weer 3 kabels tegen gekomen en ik zou niet weten waarvoor ze zijn?
nou is mijn vraag.
weet iemand waarvoor ze zijn?
Kabels gevonden. Waarvoor?
-
- 3rd Gear member
Mischien bij de kabel naast de gordelverklikker is het de stoelverwarming?
- Iroll
- 6th Gear member
Die met de oranje draad is van de srs, oftewel de gordelspanner. Doe voorzichtig met de stoelverschuiven, als je dat te lomp doet kan de gordelspanner afgaan met een fikse knal. En dat kost je dan een nwe a raison van €80.
En die andere zal de stoelverwarming zijn.
En die andere zal de stoelverwarming zijn.
- Kootje
- 3rd Gear member
Dat zijn de stekkers van de stoelverwarming als ik het goed heb. Die stekker in het dashboard met 4 draden zit nu achter een (dubbel)blind plaatje? Dat is iig de stekker voor de stoelverwarming. Is al voorbereid, dus plug & play 
De kabels onder de stoelen zijn voor de gordelverklikkers. De gele stekker in het dashboard is dan voor de centrale portiervergrendeling/ anti hi-jackknop.
Hier kun je het een beetje zien:

Helemaal links zit nog een ledje voor de portiervergrendeling.

De kabels onder de stoelen zijn voor de gordelverklikkers. De gele stekker in het dashboard is dan voor de centrale portiervergrendeling/ anti hi-jackknop.
Hier kun je het een beetje zien:

Helemaal links zit nog een ledje voor de portiervergrendeling.
-
- 3rd Gear member
dus als ik het goed begrijp is de kabel naast de verklikker de stoelverwarming (dus als ik er nieuwe stoelen in doe kan ik dan ook genieten van een warme stoel?) en de gele stekker voor de centrale portier vergrendeling dat ik ook niet heb
en in de kofferruimte had ik ook een groengeel kabeltje hangen maar dat was ook voor iets met de portieren. dus een tip voor mij Rustig met de stoel!
bedankt voor jullie reactie's

bedankt voor jullie reactie's
-
- 3rd Gear member
maar waar kan ik de kabel vinden voor de stoelverwarming die naar de stoelen gaat?
- Iroll
- 6th Gear member
Die komt vanaf de schakelaar voor de stoelverwarming in het dashboard onderaan. Even meten of er stroom op de draad onder de stoel staat als je de schakelaar aan hebt gezet. Contact moet je wel aanzetten tijdens het meten. Je hebt trouwens maar weinig kans dat je stoelverwarming het doet, 9 v.d. 10 x is de verwarmingsmat of het thermostaatje v.d. mat stuk. Die zitten onder de stoelbekleding. De passagierskant wil nog weleens werken, maar de bestuurdersstoel mat is meestal wel stuk gezeten.Dutch Volvo schreef:maar waar kan ik de kabel vinden voor de stoelverwarming die naar de stoelen gaat?
-
- 3rd Gear member
ja oke maar ik moet eerst stoelen hebben met stoelverwarming want ik heb helemaal niks luxe in de auto zelfs de achterbank heeft geen armsteun:) maar moet ik die kabel dan naar de stoelen trekken als ik nieuwe stoelen heb. en waar moet ik ongeveer kijken bij de dashboard onderaan?
- Kootje
- 3rd Gear member
Je hebt kans dat de stekkers al aanwezig zijn, maar ze willen nog wel eens verstopt zijn. Zoek eens aan de achterzijde van de asbak/ aanstekeraansluiting, achter de middenconsole of zoek onder het tapijt vanaf de achterbank. En zoek eens op het forum op "stoelverwarming". Er zijn meerdere topics over en in een ervan staat ook een how-to om de draden door te trekken als ze er nog niet zijn!
-
- 3rd Gear member
nou ik heb nieuwe stoelen gehaald maar zonder stoel verwarming dus daar hoef ik me niet druk over te maken alleen zou ik er wel cpv in willen maar hoe?? dat wordt uitzoeken