We moeten nog een paar maandjes wachten en wil die graag met voorpret beleven

Antwoord netzo ver als bij plus 15..... in hybride modus verwarm je de accu's met de gratis restwarmte van de diesel !OGA244 schreef:Al harde getallen gehoord/ervaren hoe ver je op een volle accu komt bij zeg eens -15 graden?
Ben er van overtuigd dat precies om die reden in de hybride modus bij lage temp de diesel meteen zal aanspringen (eventueel met een standkachel achtige oplossing om versneld op te warmen met 100 % rendement) zullen ze ongetwijfeld gewoon ingeprogrammeerd hebben buiten temp is bekend en het betekent dat je daadwerkelijk "redenment" hebt van energie die je anders weg mietert. Wanneer je in de pure modus rijdt zal het een ander verhaal zijn maar dat is in dat geval ook zeker niet slim.OGA244 schreef:Op zich klopt dat verbruik inderdaad, toch is een pih wel weer een stuk zwaarder.
Maar van restwamte is toch echt nog geen sprake als je "vers" van de paal wegrijdt op je accu voor 50 electrische kilometers onder normale temperaturen, dus daar ben ik het oneens met je
Bart? Generaliseren? Jij? :shock:bart simpson schreef:Gasrijders doen ook zo graag alsof ze met het milieu begaan zijn, gas rijden is altijd een knakenkwestie, milieu kan menig gasrijder niets eens spellen als ze al weten wat het is, doe je dan ook niet anders voor als een zuinigert (niks mis mee trouwens, maar kom gewoon uit de kast)
heb het van de de beste geleerd.... (is "gasnicht" een woord)M@rcel schreef:Bart? Generaliseren? Jij? :shock:bart simpson schreef:Gasrijders doen ook zo graag alsof ze met het milieu begaan zijn, gas rijden is altijd een knakenkwestie, milieu kan menig gasrijder niets eens spellen als ze al weten wat het is, doe je dan ook niet anders voor als een zuinigert (niks mis mee trouwens, maar kom gewoon uit de kast)
Vast wel, maar ik vraag me af of het betekent wat jij denkt dat het betekent...bart simpson schreef:heb het van de de beste geleerd.... (is "gasnicht" een woord)M@rcel schreef:Bart? Generaliseren? Jij? :shock:bart simpson schreef:Gasrijders doen ook zo graag alsof ze met het milieu begaan zijn, gas rijden is altijd een knakenkwestie, milieu kan menig gasrijder niets eens spellen als ze al weten wat het is, doe je dan ook niet anders voor als een zuinigert (niks mis mee trouwens, maar kom gewoon uit de kast)