Beste kenners,
Afgelopen week stond ik ineens hulpeloos op een parkeerplaats. Na het instappen, wilde ik mijn V70 starten, maar kreeg de sleutel niet in het contactslot. De verklaring lijkt logisch, want het stuur kreeg ik na ferm draaien niet in het stuurslot. En het laatste is naar mijn weten nodig om het eerste te realiseren. De auto is door mijn garage naar de werkplaats gesleept en daar zetten ze een volledige nieuwe sluitwerk om de stuurkolom (contactslot met bijbehorend stuurslot), kosten €297,- excl. BTW. Bij nader inzien had ik oplettender moeten zijn, misschien: kon het bijv. ook een versleten sleutel of zijn en moet er inderdaad een geheel nieuw systeem in?
Welnu, wat denken jullie: handelt de garage correct of hadden ze een meer gemakkelijke en - vooral - goedkope oplossing kunnen bieden?
Groet,
W.
Stuur niet in slot, sleutel niet in contact
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik had zoiets een paar maanden terug. Ik kreeg de sleutel er nog wel in, maar daarna kon hij niet draaien.
Uiteindelijk is er voor 300 euro een nieuw contactslot ingekomen bij de dealer.
Gebeurd soms, zeggen ze.
Uiteindelijk is er voor 300 euro een nieuw contactslot ingekomen bij de dealer.
Gebeurd soms, zeggen ze.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Erg vervelend. Maar ik vind de kosten nog wel meevallen als ik dit zo hoor.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- chalith
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:35
van de V70 classic weet ik dat ze een valeo contactslot hebben...die gaan meestal kapot omdat er een halve kilo sleutelbos aan hangt. Of omdat de kwaliteit toch een beetje lala is.
bevriende V70 classic (1997) is nu aan z'n 3de slot (2012), 2de was in 2007.
heeft geen erg zware sleutelbos. (voordeursleutel, AB, contact sleutel)
mijn 850 (1994) had toen ik 'm verkocht in 2009 nog zijn originele contactslot (235K) (contactsleutel, AB)
mijn V70 (2000, MY 2001) had toen ik 'm verkocht in 2011 ook nog zijn originele slot (353K) (contactsleutel, AB)
bevriende V70 classic (1997) is nu aan z'n 3de slot (2012), 2de was in 2007.
heeft geen erg zware sleutelbos. (voordeursleutel, AB, contact sleutel)
mijn 850 (1994) had toen ik 'm verkocht in 2009 nog zijn originele contactslot (235K) (contactsleutel, AB)
mijn V70 (2000, MY 2001) had toen ik 'm verkocht in 2011 ook nog zijn originele slot (353K) (contactsleutel, AB)