prijzen gebruikte V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

bij een lokale Volvo dealer staat een V70 D5 uit 2002 met 100.000 op de teller; mooie auto met de nodige opties, jaar garantie etc. Moet echter rond de 27.500 kosten. Ik heb weinig verstand van prijzen van de "moderne" Volvo's; is dit nou een redelijke prijs????
Gast

Wat zijn de nodige optie?
Wat dat is toch een behoorlijke prijs bepaler.

Maar € 27.500 is toch een behoorlijk bedrag (2002)
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Wel een lage kilometerstand. Dat maakt ze weer duur. Maar inderdaad, de opties zijn vaak wel bepalend.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
gevanje
4th Gear member

Het is zeker niet goedkoop maar zoals vaker gemeld km.st. en accesoires bepalen veel. Toen ik zelf op zoek was naar een v70, d5, automaat, met leer, xenon, navi (kortom alles) ben ik me ook wezenloos geschrokken van de (vraag)prijzen. Ik vond dat er weinig te onderhandelen was af en toe omdat dit type auto volgens veel handelaren zeeeer gewild is. Das dan op termijn wel weer mooi.

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dit is mijn 1e volvo. Op zich reed ik nooit kinderachtige auto's maar het zitten en rijden is absoluut geweldig. Ik ben nu voor het eerst in staat geweest om zonder rugpijn 12 uur in de auto door te brengen. Zelfs met aangepaste stoelen in het verleden lukte dit niet. Hulde aan Volvo!!! Ze maken echt heel goede stoelen. Tsja en wat is dan duur. Mijn laatste aangepaste stoel (wel een dure met leer etc.) kostte ook maar liefst bijna € 3.000. Daarin hoef ik dus nu niet meer te investeren. Enige minpunt van mijn auto is - naar mijn mening - het verbruik. Ondanks alle verhalen zuipt mijn D5.
Richard
7th Gear member
Contacteer:

De auto heeft een erg lage kilomterstand dat werkt al mee aan de prijs en inderdaad de opties kosten ook geld.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
wimwerf
2nd Gear member

wanneer is een kilometer stand te hoog bij een volvo...

is dit afhankelijk van welk model je heb...
Richard
7th Gear member
Contacteer:

Wat is te hoog. Ik rijd nu zelf v70 D5 met 226.000 op de teller. En als ik dat zo voel kan er nog met gemak een ton bij op. Een vriend van me heeft een v70 Classic diesel gehad met 700.000 op de teller.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Summum
6th Gear member

Ik heb juist altijd begrepen dat je op een tweedehands auto naar verhouding bijna niets meer betaald voor opties! De investering die opties nieuw gevergd hebben staan in ieder geval in geen verhouding tot de meerwaarde bij koop/verkoop van een gebruikte wagen.

Uiteraard gelden wel enkele "musts" afhankelijk van de klasse, bijvoorbeeld airco en automaat voor de grote auto's.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
drive_a_legend
3rd Gear member

ps-amazon schreef:bij een lokale Volvo dealer staat een V70 D5 uit 2002 met 100.000 op de teller; mooie auto met de nodige opties, jaar garantie etc. Moet echter rond de 27.500 kosten. Ik heb weinig verstand van prijzen van de "moderne" Volvo's; is dit nou een redelijke prijs????
vind dit naar belgische normen redelijk meevallen. of bedoel je dat daar nog bpm en zo bijkomt?
Gabber
2nd Gear member

Wij hebben toevallig meerdere sessies achter de rug:

Opvallende zaken:
Volvo dealers bieden vaker gebruikte modellen duurder aan dat bijvoorbeeld niet merkdealers (universeel) of dealers die deze auto als vreemd merk hebben staan.

Altijd ff opletten dat het gaat om meeneemprijzen of niet (dus in- of exclusief garantie, rij klaarmaken en dat soort zaken) scheelt vaak al in de prijs en is dus onderhandelbaar.

Vindt je op het oog een scherp geprijsd exemplaar, kijk dan altijd naar de technische staat, banden, beschadigingen, interieur, staat van onderhoud (boekjes) etc. het komt voor dat die minderprijs in dat soort zaken gaat zitten. (ben je weer terug bij af.)

Er staan soms exemplaren tussen die in opdracht worden verkocht, dus die nog van een particulier zijn waar welke verkocht en in de etalage gezet worden door een garage. Deze auto’s zijn vaak makkelijker onderhandelbaar in de prijs. (tenminste dat is mijn ervaring) kunst is alleen te ontdekken of dat het geval is. Meestal is er nog geen bal aan gedaan, schoonmaken etc.

Opties en andere toeters en bellen, tja, mijn (onze) ervaring is dat dit niet altijd de hoogte van de vraagprijs bepaalt (zie bovenstaande issues). Garantie geven, of een aantal zaken aanpassen of rij klaarmaken is of kan een risico voor een garage zijn. Dus die kleine meerprijs in de vraagprijs weegt volgens mij niet op tegen de risico’s, dus kan / hoeft dat niet altijd de meerprijs (voor de opteis) voor een auto te verklaren. Daarbij de meeste auto’s in deze prijsklassen hebben al een stapel opties waar je niet overheen kunt kijken).

Opmerkelijk is ook, dat de meeste gebruikt V70’s in het zuiden des lands over het algemeen een lagere vraagprijs hebben. Dus het kan de moeite lonen eens wat verder te rijden voor een exemplaar.

Over het besproken exemplaar, het is een erg lage KM stand maar er is al fors op afgeschreven, das dus lekker. Kun je dus nog jaren mee vooruit. Bedenk wel het is natuurlijk wel een auto die nieuw een behoorlijk hoge aanschafprijs heeft en dat is niet voor niets. Dus gebruikt blijven ze aan de prijs. (met weinig kilometers). Ik heb zelf meerdere exemplaren bekeken (nieuw model) ongeveer bouwjaar zoals hierboven besproken en ik vindt ze zelf fors aan de prijs, dan liever een exemplaar met fors meer kilometers. (net wat je wilt natuurlijk)

Voor het overige, ik ben ook maar een lullo op gebied van auto’s, dus als er iets zinnigs tussen staat, doe er je voordeel mee.

We hebben 2 V70 classic’s gekocht in december en in juli, dus bovenstaand is zo’n beetje een omschrijving van de ervaringen die we hebben opgedaan.
Vroeger had ik een vrouw, nu een Volvo! V70 2.5 D classic automaat diesel
Marcel
4th Gear member

Naar mijn idee is de vraagprijs behoorlijk, maar koop je er wel een complete en mooie auto(waarschijnlijk) voor. Het probleem heb je pas als je na 2 jaar in gaat ruilen, dan blijkt ineens de leeftijd bepalend te zijn voor de inruilprijs en schrijf je toch veel af. Mijn aankoopvoorkeur gaat altijd naar recent/weinig km. Geeft altijd een redelijke afschrijving na een paar jaar. Opties zijn een slechte investering als je ze moet betalen.
Gr. Marcel
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Het leuke van al die extra's is dat als je de wagen koopt je ze moet betalen. In elk geval laat de verkoper het zwaar meewegen in de onderhandelingen. Als je de wagen weer wilt inruilen zijn alle opties plotseling niets meer waard......

Volvo V40 D2 MY2013
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

interessant , al die reakties, bedankt tot zover, het lijkt me een stevige, maar geen exorbitante prijs;
Gabber
2nd Gear member

Best suf eigenlijk:

Koop je een nieuwe auto, rij je een rondje om de kerk, is je auto ineens véél minder waard. (?)

Koop je een nieuw huis, is het na een aantal jaar ineens véél meer waard, zelfs als je een oud huis koopt wordt ie meer waard. (over het algemeen dan hé!!, tenzij je in Amsterdam woont op een of ander plein)

Zoek de verschillen??

Als je auto goed onderhoudt dan rijdt ie na 10 jaar nog steeds als nieuw, je krijgt er alleen geen drol voor terug.

Als je een huis niet dendert onderhoudt, krijg er naar 10 jaar nog steeds veel meer voor terug (over het algemeen dan hé!)

Toch een raar begrip, dat afschrijven, je betaalt voor iets wat niet tastbaar is, maar wel zichtbaar wordt….nl in vorm van de bodem van je portemonnee. (voor de moderne mensch: het saldo op je bankrekening rood gekleurd)

Vandaar dat ik liever niet te veel ‘afschrijf’ maar een reservering pleeg voor het ‘mogelijke’ extra onderhoudt wat een gebruikte auto mogelijkerwijs meer zou kunnen kosten. En ik rijdt evengoed in een prima auto met alle toeters en bellen voor de prijs van een nieuwe Daihatsjoe die mijn buurman op de stoep heeft staan en die er ook nog fors op afschrijft. (en waarschijnlijk niet zo lekker zit als ik).

Desalniettemin, ik ben geen tegenstander van nieuw kopen, of jong gebruikt, maar op een of andere manier heb ik met dat afschrijven iets wat me een naar gevoel geeft. Als je het kunt en wilt betalen, natuurlijk doen! Niets lekkerder dan een nieuwe auto helemaal van jou, waar nog nooit iemand anders in gereden heeft. Als iemand mij kan uitleggen wat nu een plausibele verklaring is waarom een auto ‘na een rondje om de kerk’ ineens zoveel minder waard is dan daarvoor, hou ik me aanbevolen. (behalve op de teller zie ik het verschil namelijk niet)
Vroeger had ik een vrouw, nu een Volvo! V70 2.5 D classic automaat diesel
VolvoRob
5th Gear member

Alternatief is de aanschaf van een jonge gebruikte V70 D5 uit Duitsland. Over het algemeen is de kwaliteit beter, en met de juiste betrouwbare contacten is het heel goed te doen. Voor het prijsverschil hoef je het zeker niet te laten.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

VolvoRob schreef:Alternatief is de aanschaf van een jonge gebruikte V70 D5 uit Duitsland. Over het algemeen is de kwaliteit beter, en met de juiste betrouwbare contacten is het heel goed te doen. Voor het prijsverschil hoef je het zeker niet te laten.
Dat de kwaliteit daar beter zou zijn is natuurlijk geleuter (compleet leeggetrapt komt daar net even vaker voor als hier)
menjo
7th Gear member

En dat zijn precies de auto's die ze heel graag ter export aanbieden. Aangezien ze in duitsland 1 jaar garantie moeten geven.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Conclusie: vermijd advertenties waarin staat: Nur für export.

Dat zie je best vaak staan bij "iets te" goedkope V70's

Volvo V40 D2 MY2013
gevanje
4th Gear member

VolvoRob schreef:Alternatief is de aanschaf van een jonge gebruikte V70 D5 uit Duitsland. Over het algemeen is de kwaliteit beter, en met de juiste betrouwbare contacten is het heel goed te doen. Voor het prijsverschil hoef je het zeker niet te laten.
Bijkomend voordeel is vaak de extra opties. De duitse versies hebben standaard een standkachel en meestal meer opties.
NOS
7th Gear member

Niet meer dan redelijk!
duitsland is goedkoper
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”