Achterruitenwisser doet het dan wel, dan weer niet.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

De situatie:

Achterruitenwisser doet het dan wel, dan weer niet. Als ie het al doet, dan blijft de ruitenwisser soms in een schuine stand staan om vervolgens na een tijdje met een kloink weer terug op zijn rustplaats te belanden.

Hebben jullie enig idee wat de oorzaak kan zijn? Zekering is ok.

Thx
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
Wauter
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32

Schakelaar aan, hij doet het wel, schakelaar uit, hij doet het niet?

Flauw grapje.. sorry ;)

Klinkt alsof er wat los zit? Het achterpaneel is bij de meeste Volvo's redelijk eenvoudig los te halen. Verder even goed naar de massa-aansluiting kijken, en de kabelboom bij het scharnier.

Indien de zekering stuk was, deed ie helemaal niets btw.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

door het open en dicht doen van een achterklep wil er wel een een draadbreuk in de kabel ontstaan
Volvo for life
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

bart simpson schreef:door het open en dicht doen van een achterklep wil er wel een een draadbreuk in de kabel ontstaan
Ok. Kan idd een oorzaak zijn natuurlijk. Morgen maar eens even langs de specialist. Ik had ook al gelezen dat eventueel de motor vd ruitenwisser gereviseerd zou kunnen worden etc...

Keep you posted.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
Wauter
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32

In revisie gaat tijd zitten en tijd is redelijk duur in NL. Wellicht Autorima of zo?
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

Wauter schreef:In revisie gaat tijd zitten en tijd is redelijk duur in NL. Wellicht Autorima of zo?
Marans Veldhoven is dan dichter bij ;)
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Fore schreef:
Wauter schreef:In revisie gaat tijd zitten en tijd is redelijk duur in NL. Wellicht Autorima of zo?
Marans Veldhoven is dan dichter bij ;)
Marans is niet goedkoop. Rijd dan eerst langs Sanders Veldhoven voor een diagnose.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

ik rijd naar Raaymakers in Mierlo ;)
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Dè ken ok!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

Diagnose: Motor draait rond zonder weerstand. Bij weerstand stokt de motor van de ruitenwisser.

Wel geolied, doch niet het resultaat. Nieuw motortje erin dan?
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
Gebruikersavatar
modiniro
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 01.06.2007 - 15:19

Ik dacht zelf aan een andere mogelijke oorzaak.

Krijgt de rw-motor wel genoeg spanning, m.a.w. kan het zijn dat de draad tussen
klep en body aan het doorslijten is (typische klacht bij meerdere V70 rijders) ?
Als de kabelweerstand daar toeneemt neemt ook de opgenomen stroom toe. Een slechte elektrische verbinding in de keten ervoor is dan ook een hogere elektrische weerstand waardoor je minder spanning op je motor krijgt.
Dat ga je juist zien als de mechanische, en dus elektrische last toeneemt.

Overigens ken ik Raaijmakers in Mierlo ook (ik woon er vlak bij)
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

modiniro schreef:Ik dacht zelf aan een andere mogelijke oorzaak.

Krijgt de rw-motor wel genoeg spanning, m.a.w. kan het zijn dat de draad tussen
klep en body aan het doorslijten is (typische klacht bij meerdere V70 rijders) ?
Als de kabelweerstand daar toeneemt neemt ook de opgenomen stroom toe. Een slechte elektrische verbinding in de keten ervoor is dan ook een hogere elektrische weerstand waardoor je minder spanning op je motor krijgt.
Dat ga je juist zien als de mechanische, en dus elektrische last toeneemt.

Overigens ken ik Raaijmakers in Mierlo ook (ik woon er vlak bij)
Dit riep Bart Simpson ook al. Hmss... toch maar eens de bekleding eraf laten halen en een inspectie binnenkant volvo laten doen.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
Gebruikersavatar
modiniro
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 01.06.2007 - 15:19

De breuk zit dan in de rubberen tule tussen klep en body.
Volgens mij is er een eerder topic al over dit onderwerp uitvoerig gesproken.
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
modiniro
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 01.06.2007 - 15:19

Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Fore schreef:Diagnose: Motor draait rond zonder weerstand. Bij weerstand stokt de motor van de ruitenwisser.

Wel geolied, doch niet het resultaat. Nieuw motortje erin dan?
Heb ik ook gehad. Eerst heeft de garage hem geolied maar na een tijdje hielt ie er toch mee op. Dus nieuwe motor laten installeren.
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
Anna
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 18.11.2006 - 00:59
Locatie: Breda

Voorn schreef:
Fore schreef:Diagnose: Motor draait rond zonder weerstand. Bij weerstand stokt de motor van de ruitenwisser.

Wel geolied, doch niet het resultaat. Nieuw motortje erin dan?
Heb ik ook gehad. Eerst heeft de garage hem geolied maar na een tijdje hielt ie er toch mee op. Dus nieuwe motor laten installeren.
Eddy,

Wat kost dat, zo'n nieuw motortje?
XC90 Black Sapphire D5 Euro IV met 240K en motorschade...grrrrrr
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Gewoon versleten. maak maar eens open en je zal zien dat het kunststof tandwiel op één plek z'n tandjes kwijt is. het wormwiel is van metaal en dat slijt nauwelijks.

nieuwe kopen, tweede hands is vaak wachten op problemen ook omdat deze r.w.motortjes problemen hebben met de asdoorvoer naar buiten. Dat roest nogal en loopt op den duur vast.
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21203
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Marelli schreef:Gewoon versleten. maak maar eens open en je zal zien dat het kunststof tandwiel op één plek z'n tandjes kwijt is. het wormwiel is van metaal en dat slijt nauwelijks.

nieuwe kopen, tweede hands is vaak wachten op problemen ook omdat deze r.w.motortjes problemen hebben met de asdoorvoer naar buiten. Dat roest nogal en loopt op den duur vast.
Bij mijn ruitenwisser is die voor €35 weer vrijgemaakt en goed ingevet.
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

ja dat asje schoonmaken en invetten is het probleem niet (komt alleen steeds terug)

dat versleten tandwielprobleem los je niet op met wat vet....daar moet een nieuwe in
V60 PIH (2013)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”